Saab's in Automuseums

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Gebruikersavatar
Marcel-S
Geregistreerd lid
Berichten: 221
Lid geworden op: do 23 jan, 2020 20:40
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Saab's in Automuseums

Bericht door Marcel-S » di 13 jun, 2023 22:01

We waren de afgelopen week op vakantie in Denemarken en een bezoekje gebracht aan het plaatselijke Jysk-automuseum in Gjern.

Veel jaren-30 amerikaanse auto's, en veel ook niet in concoursstaat maar met de nodige patina :)

Maar ook een paar auto's die best interessant waren, bijvoorbeeld

Afbeelding
Afbeelding

Een Swallow Standard SS1 uit 1932, van waaruit het merk Jaguar is voortgekomen.

Afbeelding

een Tatra uit Tsjechië met een luchtgekoelde V8 achterin.

Afbeelding
Afbeelding

En een Saab 93B uit 1959 die wel heel netjes gerestaureerd was.


Zijn hier nog andere forummers die Saabs in andere automuseums (het Saabmuseum daargelaten) zijn tegengekomen en dit willen delen, misschien het begin van een nieuw langlopend topic?
Saab 9-3 2.0 lpt S Cabrio 2001

Gebruikersavatar
Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 6000
Lid geworden op: do 22 dec, 2005 11:01
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Saab's in Automuseums

Bericht door Marius0404 » wo 14 jun, 2023 8:25

in Nordborg (Als) ook een paar Saabs (tenminste, een paar jaar terug). Dus als je nog in Danmark bent...

Afbeelding
900T16'90
9000Aero'93
900CV'94
9000Anniversary'97
9-5Aero Estate'02
9-3TiD/cabrio'06

Gone: 900GLs'81; 900S'90. Sold:900i'85, CV'86 en CV'87, 97'71, 95’74 na 28 jaar to the next generation