Waar is Het Gelders Autohuis gebleven?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Gebruikersavatar
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 12083
Lid geworden op: do 19 apr, 2007 20:45
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Waar is Het Gelders Autohuis gebleven?

Bericht door Ewout » za 22 apr, 2023 19:04

Bestaat het Gelders Autohuis in Wenum-Wiesel niet meer? Weet iemand meer?
b201: 900i my87
b202: 900s aut. my92
x308: xj sport my01

Bungy123
Geregistreerd lid
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 10 nov, 2014 22:42
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Waar is Het Gelders Autohuis gebleven?

Bericht door Bungy123 » za 22 apr, 2023 19:10

Die is gestopt inderdaad.
Heeft een universeel autobedrijf overgenomen, waar ze alle merken verkopen en repareren. Dus niet meer specifiek Saab.
9-5 2.3 Aero estate 2000 (v) 9-5 2.0 Linear 4-D 2006 (v)9-3 2.0t SE Cabriolet 1999 (v)9-3 2.0T SE Cabriolet 2001 (v)
9-3 2.0t SE Hatchback 2002 (v)9-3 2.0t SE Cabriolet 225 pk 2000 (v)
9-3 2.0T SE Cabriolet 185 pk + 9-5 3.0-V6 Griffin Estate 2000

Gebruikersavatar
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 12083
Lid geworden op: do 19 apr, 2007 20:45
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Waar is Het Gelders Autohuis gebleven?

Bericht door Ewout » za 22 apr, 2023 19:55

Aha, dank voor je reactie!
b201: 900i my87
b202: 900s aut. my92
x308: xj sport my01

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13061
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Waar is Het Gelders Autohuis gebleven?

Bericht door RoelandV » za 22 apr, 2023 22:55

Heb het even opgezocht. Hij is nu eigenaar van de Berg en Bosgarage in Apeldoorn:

Pagina 4 van de onderstaande uitgave:
https://wijkbergenbos.nl/wp-content/upl ... 2020-3.pdf

Afbeelding
Keep on smiling!

MvR
Geregistreerd lid
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Waar is Het Gelders Autohuis gebleven?

Bericht door MvR » zo 23 apr, 2023 0:11

Tegenover de bekende Apenheul en Park Berg en Bos. Dit bedrijf stond in het verleden altijd goed bekend! Hopelijk is dat met de nieuwe eigenaar ook zo. Laten we het zo zeggen: een auto in Apeldoorn met 'Berg en Bos Garage' onder de achterste nummerplaat komt een stuk vertrouwder over dan eentje met 'Gelders Autohuis...' Maar, eerlijk is eerlijk: de velgenreparatieafdeling van het bedrijf (locatie waar vroeger de Saab-specialist zat) is wel top. Erg duur, maar wel goed. Vanuit alle windstreken komen mensen daar hun velgen laten repareren.

:offtopic: Grappig om de info te lezen van een andere wijk dan de mijne. Ik werkte sinds '81 in Apeldoorn en woon er iets korter. In de uitgave die je postte staan in ieder geval twee mensen met naam en toenaam die ik al jaren ken. :D
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.