Ik heb in Belgie een fantastische rode cabrio gezien. Weet iemand hoe moeilijk of makkelijk het is om een Saab cabrio uit 2006 te importeren?
Zou iemand me daar evt mee kunnen helpen?
Alvast dank voor jullie reacties
Geert-Jan
Saab importeren Belgie
-
Orphy
- Donateur (5x)

Re: Saab importeren Belgie
Heel goed zelf te doen, ik wil je ook wel even helpen, stuur maar pb.
-
phanot
- Donateur (2x)

Naast de auto heb je nodig:
-gelijkvormigheisattest (niet nodig voor RDW, maar wel voor eventuele latere herimport naar Belgie), ook niet afgeven bij de RDW, anders ben je het kwijt.
-keuringsbewijs (niet echt nodig voor RDW)
-roze autokentekenbewijs, uitgegeven door DIV (Belgische RDW) daarop staat o.a. chassisnr, type, merk etc...+ naam en adres van huidige eigenaar
-geschreven verkoopovereenkomst van de huidige eigenaar naar de nieuwe eigenaar.
De Belgische nummerborden moet de vorige eigenaar terug inleveren bij de DIV (Belgische RDW),
dus je moet of met een autotransporter naar de RDW,
of een eendagskenteken bij de RDW aanvragen,
of de huidige eigenaar met een bak bier overtuigen om met zijn kentekens naar de RDW in NL te rijden.
Bij de RDW hebben ze zeer veel aandacht voor het chassisnr en originele lasnaden merkte ik afgelopen jaar op, blijkbaar hebben ze in het verleden te maken gehad met omgekatte chassisnrs
De wachttijden bij de RDW kunnen oplopen. Toen ik mijn Peugeot 203 afgelopen jaar uit Belgie importeerde, was de wachttijd 2 maand (+ nog eens 2 maand voor de herkeuring)
succes!
--------
-2000: Ford Capri uitgevoerd uit Belgie en ingevoerd in NL(eigen wagen, meegenomen uit verhuis)
-2003: Saab 900C uitgevoerd uit Belgie en ingevoerd in NL(eigen wagen, meegenomen uit verhuis)
-2022: Peugeot 203 gekocht in Belgie en ingevoerd in NL
-gelijkvormigheisattest (niet nodig voor RDW, maar wel voor eventuele latere herimport naar Belgie), ook niet afgeven bij de RDW, anders ben je het kwijt.
-keuringsbewijs (niet echt nodig voor RDW)
-roze autokentekenbewijs, uitgegeven door DIV (Belgische RDW) daarop staat o.a. chassisnr, type, merk etc...+ naam en adres van huidige eigenaar
-geschreven verkoopovereenkomst van de huidige eigenaar naar de nieuwe eigenaar.
De Belgische nummerborden moet de vorige eigenaar terug inleveren bij de DIV (Belgische RDW),
dus je moet of met een autotransporter naar de RDW,
of een eendagskenteken bij de RDW aanvragen,
of de huidige eigenaar met een bak bier overtuigen om met zijn kentekens naar de RDW in NL te rijden.
Bij de RDW hebben ze zeer veel aandacht voor het chassisnr en originele lasnaden merkte ik afgelopen jaar op, blijkbaar hebben ze in het verleden te maken gehad met omgekatte chassisnrs
De wachttijden bij de RDW kunnen oplopen. Toen ik mijn Peugeot 203 afgelopen jaar uit Belgie importeerde, was de wachttijd 2 maand (+ nog eens 2 maand voor de herkeuring)
succes!
--------
-2000: Ford Capri uitgevoerd uit Belgie en ingevoerd in NL(eigen wagen, meegenomen uit verhuis)
-2003: Saab 900C uitgevoerd uit Belgie en ingevoerd in NL(eigen wagen, meegenomen uit verhuis)
-2022: Peugeot 203 gekocht in Belgie en ingevoerd in NL
-
werli
- Donateur (2x)

heey
even iets aanvullen:
roze autokentekenbewijs noemt: inschrijvingsbewijs
vroeger inderdaad roze van kleur
huidige zijn van kleur veranderd en in 2 delen
belangrijk is dat je alle 2 de delen hebt
mvg werner
even iets aanvullen:
roze autokentekenbewijs noemt: inschrijvingsbewijs
vroeger inderdaad roze van kleur
huidige zijn van kleur veranderd en in 2 delen
belangrijk is dat je alle 2 de delen hebt
mvg werner
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Afgelopen maand zelf nog wat geïmporteerd. Een geschreven verkoopovereenkomst is echt niet nodig. Wachttijden variëren per keuringsstation, ik was binnen 2 weken aan de beurt maar dan moet je wel enigszins flexibel zijn.
Op RDW kan je inloggen met je DigiD en dan kan je al een "afspraak" maken om te zien hoe lang de wachttijd is. Als je het verder niet doorloopt zit je ook nergens aan vast omdat de aanvraag niet is afgerond.
n.b klopt niet helemaal want je hebt wel een vincode nodig van desbetreffend voertuig, zonder gaat het niet lukken.
Op RDW kan je inloggen met je DigiD en dan kan je al een "afspraak" maken om te zien hoe lang de wachttijd is. Als je het verder niet doorloopt zit je ook nergens aan vast omdat de aanvraag niet is afgerond.
n.b klopt niet helemaal want je hebt wel een vincode nodig van desbetreffend voertuig, zonder gaat het niet lukken.
-
Geert-Jan Nim
- Geregistreerd lid
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb Orphy een PB gestuurd.
mvg
Geert-Jan
mvg
Geert-Jan
-
1001760
- Donateur (2x)

Succes.
Een dergelijk traject maakt de aan te schaffen auto nog dierbaarder.
Pas een beetje op met foto's maken binnen bij de RDW.
Niet elke keurmeester is ervan gediend dat ze herkenbaar in beeld komen bij een auto die ze aan het keuren zijn.
Maar als je het netjes vraagt, geeft hij/zij wel aan wat wel en niet mag.
Een dergelijk traject maakt de aan te schaffen auto nog dierbaarder.
Pas een beetje op met foto's maken binnen bij de RDW.
Niet elke keurmeester is ervan gediend dat ze herkenbaar in beeld komen bij een auto die ze aan het keuren zijn.
Maar als je het netjes vraagt, geeft hij/zij wel aan wat wel en niet mag.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ik heb geen pb van je ontvangen?Geert-Jan Nim schreef: ↑zo 09 apr, 2023 22:56Bedankt voor jullie reacties. Ik heb Orphy een PB gestuurd.
mvg
Geert-Jan