Radio gaat niet meer uit

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
BergenB
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Radio gaat niet meer uit

Bericht door BergenB » za 26 aug, 2017 13:57

Hallo,
Vandaag een heel vreemd verschijnsel in mijn MY2004 Cabrio, bij het uitzetten van de motor en nadat de sleutel uit het contact was gehaald bleef de radio doorspelen. Het betreft een ICM3 waarvan het display wel uit was gegaan maar de radio verder niet meer te bedienen was. Contact weer aangedaan en de off knop ingedrukt waarna de muziek nog steeds verder ging maar het display wel uit. Nu ook weer nadat de contact sleutel verwijderd was nog steeds muziek aan, die ook niet in volume was terug te regelen.

Na een aantal malen dit process herhaald te hebben, waarbij ook de auto gestart werd ging de radio uiteindelijk uit. Iemand dit eerder meegemaakt of enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Radio gaat niet meer uit

Bericht door jansen » za 26 aug, 2017 17:30

viewtopic.php?f=18&t=157195" onclick="window.open(this.href);return false;

BergenB
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door BergenB » za 26 aug, 2017 18:34

Geen carkit of iets anders dan origineel aangesloten dus ben bang dat dat het niet is.

Fredrossi
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Fredrossi » za 26 aug, 2017 22:18

Ik heb zoiets ook voorgehad, maar met mijn 9-5 uit 2002.
Probleem was dat als ik de sleutel uit het contact haalde, het slot niet omhoog sprong. Daardoor bleef de radio aan. Ik heb het slot compleet uit elkaar gehaald en gesmeerd, daarna was voor mij het probleem opgelost.
Ik weet niet of het bij jou de oplossing is, maar het slot moet na verwijderen van de sleutel een paar mm omhoog springen.
Hoop dat je er wat mee kan...

paso
Geregistreerd lid

Bericht door paso » za 26 aug, 2017 22:26

Ja mijn radio bleef pas ook spelen nadat ik de sleutel eruit haalde, had ik pas door omdat ik de wagen niet kon sluiten met de AB
Bleek ook het contactslot niet geheel omhoog te komen, nu let ik erop, dat het simpel te verhelpen is met smeren had ik nog niet bij stil gestaan.

BergenB
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door BergenB » zo 27 aug, 2017 9:15

Top, dank voor deze tips. Ik wist niet dat het slotje omhoog moest komen. Ik heb inmiddels wat siliconen spray op me sleutel gedaan en hoop dat het zo even inwerkt. Ik heb het nu iig even niet meer gehad :D

Fredrossi
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Fredrossi » zo 27 aug, 2017 19:47

Ik weet niet of het smeren van de sleutel de beste oplossing is. Kan zijn dat je het niet bepaald beter maakt...
Kijk even bij dit topic :
viewtopic.php?f=6&t=59897" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zijn nog wel meer topics, maar is een beetje lastig zoeken met mijn mobieltje.....
Het is wel wat gepriegel, maar als ik het kan...

Plaats reactie