Wel/niet Monteren: Magnetti Marelli Waterpomp
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Wel/niet Monteren: Magnetti Marelli Waterpomp
Even voorleggen aan experts en andere mensen met een mening. Via auto-onderdelen24 de spullen besteld voor het vervangen van de koppakking van mijn 9000 Aero waaronder ook een waterpomp. Gekozen voor de SKF, is toch meestal top kwaliteit. Die had een levertijd van 3-5 dagen, dus alles liet ruim op zich wachten. Gister de spullen binnen gehad en tot mijn verbazing zat er geen SKF in maar een Magnetti Marelli waterpomp. Even afgezien van de discussie dat er gewoon geleverd moet worden wat je bestelt (ander product leveren, schijnt vaker voor te komen bij auto-onderdelen24); is het wijsheid deze waterpomp te monteren? Vraag me af of het namelijk dezelfde A-kwaliteit is als een SKF.... Wie weet raad?
Overigens zag ik dat de waterpomp in 2015 of 2016 al vervangen is, maar wil het gehele koelingscircuit eigenlijk aanpakken.
Overigens zag ik dat de waterpomp in 2015 of 2016 al vervangen is, maar wil het gehele koelingscircuit eigenlijk aanpakken.
-
Wouter
- Donateur (2x)

Re: Wel/niet Monteren: Magnetti Marelli Waterpomp
Auto-onderdelen24.nl is in veel gevallen de goedkoopste, maar af en toe sturen ze inderdaad een onderdeel van een ander merk op. Die frustratie heb ik ook al een paar keer gehad. Contact opnemen met de klantenservice is geen aanrader. Dan mag je in discussie met een slecht Engels sprekende Pool die je niet verder gaat helpen. Deze mensen zijn geïnstrueerd om eindeloos te blijven herhalen dat het onderdeel volgens hun database correct is en dat ze je (zogenaamd) een onderdeel van een ander A-merk hebben geleverd.
Maar goed, laat de huidige waterpomp gewoon zitten en leg deze op de plank. Mocht de huidige ooit gaan lekken, bij een 9000 is vervanging redelijk goed te doen.
Maar goed, laat de huidige waterpomp gewoon zitten en leg deze op de plank. Mocht de huidige ooit gaan lekken, bij een 9000 is vervanging redelijk goed te doen.
-
Nick
- Donateur (2x)

Hier exact de bovemstaande ervaring met die club.
Ik bestel altijd met Paypal en als er iets niet klopt start ik meteen een paypal claim. Twee keer gehad en dan komen ze meteen in actie.
Ik bestel altijd met Paypal en als er iets niet klopt start ik meteen een paypal claim. Twee keer gehad en dan komen ze meteen in actie.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Vind dit een uiterst bijzondere werkwijze, maar schijnbaar komen ze er dus al een tijdje mee weg. Bizar..... Ben in ieder geval wel blij dat het de waterpomp is van een ander merk en niet de koppakking die in plaats van Elring een of ander buk-merk of chinese rommel blijkt te zijn! Denk niet dat ik er snel weer wat bestel, als ze zomaar wat in een doos donderen, wonderlijk bedrijf.
Juridisch hebben ze natuurlijk geen poot om op te staan, maar ze zullen er wel mee wegkomen doordat niemand echt juridische stappen onderneemt voor die paar tientjes.
Wie weet volg ik de tip van Wouter wel. Wilde alleen alles vervangen zodat ik zeker weet dat het hele koelsysteem weer top is.
Juridisch hebben ze natuurlijk geen poot om op te staan, maar ze zullen er wel mee wegkomen doordat niemand echt juridische stappen onderneemt voor die paar tientjes.
Wie weet volg ik de tip van Wouter wel. Wilde alleen alles vervangen zodat ik zeker weet dat het hele koelsysteem weer top is.
-
TimmieS
- Geregistreerd lid
En daarom bestel ik het liever voor een paar tientjes meer gewoon bij RenD (er zijn meer leveranciers uiteraard, JenD, Saabpartners, Elferink etc etc. Weet ik zeker dat het goed is, zo niet, dan zijn ze goed bereikbaar en dan volgt er snel een oplossing.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Koop daar ook veel, maar (zonder in detail te treden) heb daar ook niet altijd de service genoten die je mag verwachten (geen namen).
-
Aero_9000
Bij Mister-auto hebben ze een Valeo- en een SKF-waterpomp op voorraad, voor een schappelijke prijs. Beide lijken me van een goede kwaliteit.
Wellicht kun je die bestellen? Het lijkt me een goede zaak om de waterpomp te vervangen (nu je toch bezig bent), gezien de prut in je koelsysteem.
Succes!
Wellicht kun je die bestellen? Het lijkt me een goede zaak om de waterpomp te vervangen (nu je toch bezig bent), gezien de prut in je koelsysteem.
Succes!
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Volgens mij is Magnetti Marelli helemaal zo slecht nog niet, ze bestaan al sinds 1919. Ze leveren ondermeer onderdelen voor moderne Harley-Davidson motorfietsen, en leveren ook aan Audi en Porsche.
"Magneti Marelli has over 30 product lines and has been manufacturing O.E. and aftermarket components globally since 1919."
"Magneti Marelli Automotive Lighting and Powertrain technology are main players in important new premières such Audi and Porsche."
De soep wordt hier veel te heet gegeten, lijkt het. Lees dit maar eens: https://www.hemmings.com/magazine/hsx/2 ... 44631.html
"Magneti Marelli has over 30 product lines and has been manufacturing O.E. and aftermarket components globally since 1919."
"Magneti Marelli Automotive Lighting and Powertrain technology are main players in important new premières such Audi and Porsche."
De soep wordt hier veel te heet gegeten, lijkt het. Lees dit maar eens: https://www.hemmings.com/magazine/hsx/2 ... 44631.html
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Gewoon monteren en zien waar het schip strandt ik heb SKF pompen ook al met 20k helemaal op gezien misschien dat magnetti marelli wel langer mee gaat.
Ik monteer bij mijn eigen Saabs alleen nog goede gebruikte daarvan weet ik zeker dat ze een paar ton kunnen blijven zitten!
Ik monteer bij mijn eigen Saabs alleen nog goede gebruikte daarvan weet ik zeker dat ze een paar ton kunnen blijven zitten!
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Mooi dit soort dingen blijven denken en je dan verbazen waarom je nieuwe SKF pomp binnen een jaar aan stront gaat en waarom je nieuwe bosal uitlaat met 2 jaar de eerste gaten begint te krijgen en je garage z'n schouders ophaalt! (of dacht je dat je daar meer garantie krijgt?)App1 schreef:Tsja beun de haas, garantie tot je betaald hebt.
De hoge kwaliteit wat Saab toen monteerde kan je nu simpelweg niet meer krijgen.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Ik monteer hem wel, als het bij Porsche werkt, werkt het bij een Saab vast ook. En geen auto-onderdelen24 meer voor mij, op mijn mail met verzoek om uitleg heb ik drie dagen later nog geen reactie.....
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Communicatief net zo "sterk" als mister-auto dus... Wat een drama is dat. Laatst daar gasveren besteld voor de classsic, kreeg twee verschillede merken opgestuurd
Overigens heb ik ook geen goede ervaringen met het online bestellen bij een bepaalde firma uit Enter, maar dat terzijde.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Mister-auto is ook wat knullig maar lost het altijd wel netjes op schijnt bij ao24 ander verhaal te zijn. Verzendtijd van mister-auto vind ik echt dramatisch. Winparts wel goede ervaring mee net als mijnautoonderdelen.nl en vooral ook auto-onderdelen-direct (ook Duits firma).
Waterpomp zit er op, wellicht zijn er onder jullie ook nog kenners met een menig over mijn kop (cilinderkop dan, niet die op mijn nek
) zie; viewtopic.php?f=6&t=156752
Waterpomp zit er op, wellicht zijn er onder jullie ook nog kenners met een menig over mijn kop (cilinderkop dan, niet die op mijn nek
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Nou porsches zullen wel regelmatig bij de garage staan. Omdat de distributie ook vervangen moest worden terwijl ik de pomp er al op had, pomp dus weer moeten demonteren. Vandaag was het zo ver dat de pomp er weer op kon. Ik pak hem uit de garage en mijn blik valt op wat smerigheid lijkt, even goed kijken en huh, rondom gescheurd????!!?? Lekkere kwaliteit die Magnetti..... Wat een troep
En ik gok dat de garantie-afhandeling net zo soepel verloopt als het proces van waarom je een ander iets krijgt toegestuurd dan besteld. Wat een rot-tent!
Foto's:

Foto's:
-
coppe218
- Donateur (3x)

Wat is daarmee gebeurd?