Hallo allemaal,
Ik kan wellicht een Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t automaat (2004) kopen. Ik rijd nu Volvo. Het verhaal bij die auto is dat de motor is opgeblazen, er komt tenminste alleen maar zeer dikke rook uit de uitlaat en er zit geen olie meer in de motor zelf, de olie lijkt helemaal opgebrand?
De carrosserie is om door een ringetje te halen, de motor is dus iets minder. De auto reed op gas!
Misschien heeft iemand hier daar ervaring mee?
Wat zou deze auto nu nog mogen opbrengen?
En weet iemand misschien wat het reviseren van de motor ongeveer mag kosten en kent iemand misschien een goed adres? Het uithalen en weer inzetten van de motor kan ik zelf regelen. Of is het slimmer een motor van de sloop te zoeken? De prijzen daarvan liggen tussen de € 1.200,00 en € 1.500,00 heb ik na enig speurwerk ontdekt. Je weet dan natuurlijk niet exact wat je koopt.
Alvast bedankt!
Mvg
LnR
kopen of niet en voor hoeveel
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Re: kopen of niet en voor hoeveel
Er staat een 2.0T motor te koop bij saabsupply in kruibeke voor 750euro. Met 143000 km
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
LnR
- Geregistreerd lid
[]Toptip! Dank je wel, ik heb ze direct gemaild.
Mvg
LnR
Mvg
LnR
Reden: Quote verwijderd
-
ReinO
- Donateur (2x)

reviseren is meer werk dan zo n motor ophalen. ik neem aan dat er historie bij is?
-
blue city
- Donateur (3x)

http://www.saabpartners.com" onclick="window.open(this.href);return false; in Meppel. Heeft nieuwe motoren liggen. Als de auto goedkoop gekocht kan worden, en wat is ie waard met een kapot blok, kan dat wel uit.
-
LnR
- Geregistreerd lid
Goede tip ook, ik zal naar de historie vragen.ReinO schreef:reviseren is meer werk dan zo n motor ophalen. ik neem aan dat er historie bij is?
-
LnR
- Geregistreerd lid
Tsja,ik heb dat niet eerder bij de hand gehad, wat zou die auto nog waard zijn zoals hij er nu staat? € 1.000,00? En wat is ie waard wanneer alles weer functioneert?blue city schreef:![]()
http://www.saabpartners.com" onclick="window.open(this.href);return false; in Meppel. Heeft nieuwe motoren liggen. Als de auto goedkoop gekocht kan worden, en wat is ie waard met een kapot blok, kan dat wel uit.
Klopt het dat een Saab van die leeftijd zo ongeveer tussen de € 3000,00 en € 5000,00 doet? Afhankelijk van de staat natuurlijk. Wanneer je dan alles gaat optellen gezien de prijs van een goed gereviseerd blok, kan je misschien beter een andere auto kopen die gewoon rijdt?
Bedankt voor de tip. Ik heb gekeken, ze zijn aardig aan de prijs met die motoren, niet dat het te duur zou zijn, maar gezien bovenstaande optelsom komt het niet goed uit.
-
LnR
- Geregistreerd lid
We hebben de Turbo nu vervangen. Die zou het nu moeten doen maar er is nog steeds geen power. De katalysator hebben we geflushd, is dat voldoende of moet er en nieuwe onder?
Ook werd me verteld dat de intercooler het probleem kan zijn. Wanneer daar olie in terecht is gekomen? Maar is dat mogelijk dat daar door een defect aan de turbo olie in terecht komt? Of is dat juist de oorzaak geweest dat de turbo de geest gaf.
Alvast dank voor de reacties.
LnR
Ook werd me verteld dat de intercooler het probleem kan zijn. Wanneer daar olie in terecht is gekomen? Maar is dat mogelijk dat daar door een defect aan de turbo olie in terecht komt? Of is dat juist de oorzaak geweest dat de turbo de geest gaf.
Alvast dank voor de reacties.
LnR