Zoals beloofd hierbij de foto's van mijn reis naar Kiëv. Afgelopen week ben ik terug gekomen in Nederland.
Wat een geweldige reisauto is een 9-5 met 2.0t motor. Heerlijk stil&comfortabel en toch nog in staat vlot door te rijden.
Hier begint de reis: op de stoep bij JEnVanDenBosch voor nog gauw een nieuw interieurfiltertje en brandstofpomp-retour-leiding-connectortje:

De reis ging voorspoedig, de wegen in vooral Polen(door ons betaald natuurlijk:D) zijn geweldig. Na 1 dag aangekomen bij de grens met Oekraïne:

De medeweggebruikers waren een beetje wennen:

Google maps besloot dat het leuk zou zijn als we de toeristische route door Lviv zouden rijden:

Maar over de eindeloze lege snelwegen van Lviv naar Kiëv kon je lekker doorrijden:

In de buurt van Kiëv werd het al wat drukker:

De wagen op de oprit van het 3 sterrenhotel: (omgerekend 13,- per nacht voor een 2 persoonskamer)

Een bezoek aan Tsjernobyl kon niet ontbreken:

Helaas bij 35 graden op een helling midden in de spits van Kiëv kregen we de melding dat er koelvloeistof moest worden bijgevuld. Dit terwijl ik elke avond de vloeistoffen checkte.
De coolant-bypass-valve bleek de boosdoener. Gelukkig makkelijk te krijgen bij de lokale autohandel als Opel/Cadillac onderdeel voor minder dan 20,-.
Dat kniptangetje(Beta) rechtsboven half op de foto is waarschijnlijk van Autobedrijf Tholen geweest. En lag waarschijnlijk al 100.000km onder het zekeringsbakje:-)

De laatste foto in Kiëv:

En over de lege snelwegen terug naar Nederland...