Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab
-
jobbew
- Donateur (4x)

Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab
Dag Mensen
Wel eens iets in je Saab gevonden van de vorige eigenaars?
Naar aanleiding van eigen vondsten ben ik erg geïnteresseerd in de verhalen over wat jij eens in je auto vond! Hoe gekker hoe beter, als je het maar echt in je auto hebt gevonden. Maar hele gewone vondsten zoals tankbonnen hoor ik ook graag. Ben heel benieuwd!
Ik weet, Saab rijders zijn nette mensen en hebben meestal dat wat ze vonden al lang weggegooid, maar als je het nog hebt, maak je me blij me een foto. (vraag evt mijn emailadres in een PB) maar alleen het verhaal is ook prima.
"Hoe komt hij daar nou bij?" zou je je kunnen afvragen. Dat is een heel verhaal, maar misschien volsta ik met zeggen dat ik werkzaam ben in de archeologie, en dat vondsten, hoe jong ook, altijd mijn interesse hebben. Ik zie dit als een experiment in de archeologie van je auto. Mijn eigen vondsten betroffen laatst een tankbon uit 2003, wat dropjes (bah), en de naam van de vorige eigenaar die Lukkien Autobekleding op de achterkant van de nieuwe panelen had geschreven. Een saab-collega melde me gisteren strips medicijnen onder de achterbank gevonden te hebben, en weer iemand anders vond 2 golf-pikketjes, om dat balletje op te zetten. Geweldige vondsten.
Ben heel benieuwd!
Jobbe
Wel eens iets in je Saab gevonden van de vorige eigenaars?
Naar aanleiding van eigen vondsten ben ik erg geïnteresseerd in de verhalen over wat jij eens in je auto vond! Hoe gekker hoe beter, als je het maar echt in je auto hebt gevonden. Maar hele gewone vondsten zoals tankbonnen hoor ik ook graag. Ben heel benieuwd!
Ik weet, Saab rijders zijn nette mensen en hebben meestal dat wat ze vonden al lang weggegooid, maar als je het nog hebt, maak je me blij me een foto. (vraag evt mijn emailadres in een PB) maar alleen het verhaal is ook prima.
"Hoe komt hij daar nou bij?" zou je je kunnen afvragen. Dat is een heel verhaal, maar misschien volsta ik met zeggen dat ik werkzaam ben in de archeologie, en dat vondsten, hoe jong ook, altijd mijn interesse hebben. Ik zie dit als een experiment in de archeologie van je auto. Mijn eigen vondsten betroffen laatst een tankbon uit 2003, wat dropjes (bah), en de naam van de vorige eigenaar die Lukkien Autobekleding op de achterkant van de nieuwe panelen had geschreven. Een saab-collega melde me gisteren strips medicijnen onder de achterbank gevonden te hebben, en weer iemand anders vond 2 golf-pikketjes, om dat balletje op te zetten. Geweldige vondsten.
Ben heel benieuwd!
Jobbe
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab
In mijn vorige 9-5 vond ik nog een leesbril in de zak aan de voorkant van de stoel. Verder €0,50 ergens onder de middenconsole. En veel stof/kruimels etc.
-
Ewout
- Donateur (5x)

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab
Dat van die tee houders was ik:

Ik ben daar ook altijd erg door getriggerd, gewoon leuk om een idee te hebben bij vorige eigenaren.

Ik ben daar ook altijd erg door getriggerd, gewoon leuk om een idee te hebben bij vorige eigenaren.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab
dit topic hadden we toch al ergens staan? niks mis met nieuw leven want ik vind het een erg grappige rubriek.
-
odin1899
- Donateur

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab
µSD kaartje met familiefoto's van de vorige eigenaar.
-
jor
- Geregistreerd lid
Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab
Ik vond onder de achterbank van mn caabje satestokjes en veeeel snoeppapiertjes.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab
viewtopic.php?f=16&t=102128ReinO schreef:dit topic hadden we toch al ergens staan?
-
elboero
- Geregistreerd lid
-
jobbew
- Donateur (4x)

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab
Geweldige vondsten!
SD kaart, data! Dat is nog eens moderne archeologie.
Ben benieuwd wat nog meer komt (het andere draadje heb ik al doorgenomen, maar er is intussen vast al meer te melden.Tenzij beheer vind dat ik het moet sluiten...? Dan gaan we daar verder.)
Jobbe
SD kaart, data! Dat is nog eens moderne archeologie.
Ben benieuwd wat nog meer komt (het andere draadje heb ik al doorgenomen, maar er is intussen vast al meer te melden.Tenzij beheer vind dat ik het moet sluiten...? Dan gaan we daar verder.)
Jobbe
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab
In de Sonett, in een randje onder het vloerkleed, muntje van 1980:


-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab
Ik vond in een van mijn auto's bij demontage van het interieur een keer een opengescheurd Durex verpakkinkje. Eerste eigenaar was een hoge pief bij een groot bedrijf die hem in de lease had, je gaat onwillekeurig toch fantaseren over handelingen met zijn secretaresse op de achterbank 
Verder meestal kleingeld en dergelijke, laatst nog 7 gulden 50 gevonden in een sloper... Kan 't helaas niet meer inwisselen
Verder meestal kleingeld en dergelijke, laatst nog 7 gulden 50 gevonden in een sloper... Kan 't helaas niet meer inwisselen
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab
scherpe 9 mm patroon in mijn geïmporteerde sonett uit de USA
lag in de stoelzitting achter het verstelbare kussentje
lag in de stoelzitting achter het verstelbare kussentje
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab
Deze lag op de vloer achter de passagierstoel:

Mijn door de jaren heen verzamelde muntjes:


Mijn door de jaren heen verzamelde muntjes:

