Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jobbew
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab

Bericht door jobbew » vr 29 aug, 2014 9:56

Dag Mensen

Wel eens iets in je Saab gevonden van de vorige eigenaars?

Naar aanleiding van eigen vondsten ben ik erg geïnteresseerd in de verhalen over wat jij eens in je auto vond! Hoe gekker hoe beter, als je het maar echt in je auto hebt gevonden. Maar hele gewone vondsten zoals tankbonnen hoor ik ook graag. Ben heel benieuwd!

Ik weet, Saab rijders zijn nette mensen en hebben meestal dat wat ze vonden al lang weggegooid, maar als je het nog hebt, maak je me blij me een foto. (vraag evt mijn emailadres in een PB) maar alleen het verhaal is ook prima.

"Hoe komt hij daar nou bij?" zou je je kunnen afvragen. Dat is een heel verhaal, maar misschien volsta ik met zeggen dat ik werkzaam ben in de archeologie, en dat vondsten, hoe jong ook, altijd mijn interesse hebben. Ik zie dit als een experiment in de archeologie van je auto. Mijn eigen vondsten betroffen laatst een tankbon uit 2003, wat dropjes (bah), en de naam van de vorige eigenaar die Lukkien Autobekleding op de achterkant van de nieuwe panelen had geschreven. Een saab-collega melde me gisteren strips medicijnen onder de achterbank gevonden te hebben, en weer iemand anders vond 2 golf-pikketjes, om dat balletje op te zetten. Geweldige vondsten.

Ben heel benieuwd!

Jobbe

Gebruikersavatar
millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab

Bericht door millerman » vr 29 aug, 2014 9:58

In mijn vorige 9-5 vond ik nog een leesbril in de zak aan de voorkant van de stoel. Verder €0,50 ergens onder de middenconsole. En veel stof/kruimels etc.

Gebruikersavatar
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab

Bericht door Ewout » vr 29 aug, 2014 10:03

Dat van die tee houders was ik: :)

Afbeelding

Ik ben daar ook altijd erg door getriggerd, gewoon leuk om een idee te hebben bij vorige eigenaren.

Gebruikersavatar
jobbew
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab

Bericht door jobbew » vr 29 aug, 2014 10:14

Afbeelding

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab

Bericht door ReinO » vr 29 aug, 2014 11:13

dit topic hadden we toch al ergens staan? niks mis met nieuw leven want ik vind het een erg grappige rubriek.

Gebruikersavatar
odin1899
Donateur
Donateur

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab

Bericht door odin1899 » vr 29 aug, 2014 11:49

µSD kaartje met familiefoto's van de vorige eigenaar.

Gebruikersavatar
jor
Geregistreerd lid

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab

Bericht door jor » vr 29 aug, 2014 12:02

Ik vond onder de achterbank van mn caabje satestokjes en veeeel snoeppapiertjes.

Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab

Bericht door 72sonett3 » vr 29 aug, 2014 13:48

ReinO schreef:dit topic hadden we toch al ergens staan?
viewtopic.php?f=16&t=102128

Gebruikersavatar
elboero
Geregistreerd lid

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab

Bericht door elboero » vr 29 aug, 2014 14:43

Nasal Mucus

Gebruikersavatar
jobbew
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab

Bericht door jobbew » vr 29 aug, 2014 14:48

Geweldige vondsten!
SD kaart, data! Dat is nog eens moderne archeologie.

Ben benieuwd wat nog meer komt (het andere draadje heb ik al doorgenomen, maar er is intussen vast al meer te melden.Tenzij beheer vind dat ik het moet sluiten...? Dan gaan we daar verder.)

Jobbe

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab

Bericht door johnb52 » vr 29 aug, 2014 15:02

Afbeelding

Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab

Bericht door 72sonett3 » vr 29 aug, 2014 15:17

In de Sonett, in een randje onder het vloerkleed, muntje van 1980:

Afbeelding

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab

Bericht door Sapphire » vr 29 aug, 2014 16:32

Ik vond in een van mijn auto's bij demontage van het interieur een keer een opengescheurd Durex verpakkinkje. Eerste eigenaar was een hoge pief bij een groot bedrijf die hem in de lease had, je gaat onwillekeurig toch fantaseren over handelingen met zijn secretaresse op de achterbank :lol:

Verder meestal kleingeld en dergelijke, laatst nog 7 gulden 50 gevonden in een sloper... Kan 't helaas niet meer inwisselen ;)

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab

Bericht door turbopilot » vr 29 aug, 2014 18:24

scherpe 9 mm patroon in mijn geïmporteerde sonett uit de USA

lag in de stoelzitting achter het verstelbare kussentje

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Wat heb jij in je auto gevonden? Archeologie van je Saab

Bericht door Ronnes » vr 29 aug, 2014 18:52

Deze lag op de vloer achter de passagierstoel:

Afbeelding

Mijn door de jaren heen verzamelde muntjes:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie