Biopower

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Oosthoek
Donateur
Donateur

Re: Biopower

Bericht door Oosthoek » ma 21 okt, 2019 10:32

Henk-Jan schreef:
ma 14 okt, 2019 18:08
Staat er niets op je VIN sticker in de deurpost linksvoor? Bij ons staat daar de toevoeging "BP". Verder, in welk jaar heeft de gele benzinedop zijn intrede gedaan voor Biopowers?
Mijn MY07 biopower heeft een zwarte.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 21 okt, 2019 16:54

Kijken of er nog mensen met een Biopower van MY08, MY09 en MY10 kunnen reageren. ;)

@ J.vandermeulen; Jij hebt een MY10 BP toch? Met zwarte of gele tankdop?

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » ma 21 okt, 2019 17:15

hallo, ik heb of liever gezegd had een biopower my 2010 (productie mei 2009) met gele tankdop. de software is namelijk aangepast waarbij de biopower is weggehaald (of iets van soortgelijke strekking).

e.m.penninga
Geregistreerd lid

Bericht door e.m.penninga » ma 21 okt, 2019 20:56

Biopower van Juni 2009 met een gele dop

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 14 nov, 2019 22:54

ReinO schreef:
ma 21 okt, 2019 7:30
waarschijnlijk vervuiling en dan ook nog een lange snelwegrit: dan komt alles wel los natuurlijk. Uiteindelijk
gaat ie er lekkerder op lopen 8)
Een maandje verder en mijn limp modus problemen tijdens de vakantie (begonnen met E85 gebruik) zijn niet teruggekomen. Rijd consequent E10 sinds de E85 op is. Op de laatste tanks E85 op terugweg door Frankrijk reed het ook al probleemloos. Dus ik vermoed inderdaad dat het vervuiling was die los is gekomen. Auto rijdt als een zonnetje.

Chyron
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door Chyron » zo 24 nov, 2019 20:20

Zojuist teruggekeerd van onze Portugal trip:
Behalve de aangename prijs van benzine in Spanje (€ 1,247) toch nog met een minimale tankinhoud tot in Frankrijk gereden.
Ongeveer 90 Km na de grens in Castets bij een Total pomp 'kwaliteits E85' getankt.
Halverwege in Mer bij een Super U de tank nog wat E85 aangevuld.
Bij het verlaten van "La Douce France" bij de Auchan pomp op het Centre Commercial, net 1 Km voor de Belgische grens, m'n tank en reservetankje tot de nok gevuld met E85 voor slechts € 0,515 (!!!) per liter.
Lang leve de Biopower uitvoering van m'n 9-5!!

Nb. 'k Heb het nog niet exact uitgerekend, maar heb wel het (Java) donkerbruine vermoeden dat de prijs van E85 t.o.v. de normale benzineprijs mijn rit door Frankrijk 'tolvrij' maakt.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 24 nov, 2019 22:10

Fijn is dat he, heel Frankrijk door kunnen rijden op E85. Ik heb wel redelijk wat tol gemijd daar waar het niet ernstig in de weg zat. Vanaf Pamplona over de Pyreneeën via Orthez, Mont-de-Marsan en de A63 bij Bordeaux en vandaar over de N10 helemaal naar Chartres met een stukje A10 tol Poitiers-Tours. En natuurlijk het onvermijdelijke stuk naar Lille.

Waar ben je geweest in Portugal?

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 08 dec, 2019 22:02

Vandaag weer eens E85 getankt. Nu is de tank voor 1/3e met 98 en voor 2/3e met E85 gevuld, waardoor het percentage ethanol rond de 55% ligt. De presentaties leken me ondanks suboptimale waarde in eerste instantie prima en de auto liep er direct lekker soepel op. Gelijk alle waardes in de eSID gereset en binnenkort maar eens kijken wat er na wat stevige acceleraties uitkomt qua waardes.

Prijs is wel weer iets gestegen tov twee maanden geleden, ik betaalde nu ongeveer 66ct per liter en een ander station bij de grens bood het voor 70ct/liter aan. Twee maanden geleden was het nog tien cent minder per liter.

Plaats reactie