Gestolen

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Re: Gestolen

Bericht door dpw_vd_wijk » ma 01 nov, 2004 21:29

Wat kan je eraan doen om te voorkomen dat men de auto steelt.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een Saab populair bij dieven zouden zijn, die pikken volgens mij liever Opels of VW's.
De oude Saabs met de zware bumpers kon men nog gebruiken om een muur mee binnen te rijden maar vanaf het moment dat het belangrijker werd om de energie te absorberen lijkt mij dat ook niet meer slim.
Is het nou puur jaloezie en joyriden wat ze er mee doen?
Diep triest!!!

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 02 nov, 2004 9:04

dpw_vd_wijk schreef:Wat kan je eraan doen om te voorkomen dat men de auto steelt.
Je zou er voor moeten zorgen dat je auto niet start. Bv door een startonderbreker, of ergens een verstopt schakelaartje dat de ontsteking of de benzinepomp onderbreekt (ook een startonderbreker dus). Toen mijn autopapieren waren gestolen heb ik een tijdje elke avond mijn rotor eruitgehaald. Maar dat staat wel een beetje stom: s'ochtends kom je met je duffe hasses bij je wagen, motorkap open, even rommelen en rijden maar.....

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » di 02 nov, 2004 9:37

Sinds mijn 900 was gestolen heb staat'ie altijd op een stuurslot. Weet niet of het helpt, maar hij is daarna nooit meer gestolen ;) :?

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » di 02 nov, 2004 9:43

Niels schreef:Sinds mijn 900 was gestolen heb staat'ie altijd op een stuurslot. Weet niet of het helpt, maar hij is daarna nooit meer gestolen ;) :?
Het stuurslot bij de meeste auto's is vrij gemakkelijk te forceren. Weet niet hoe dat is bij een Saab, maar zal niet heel anders zijn dan andere auto's.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 02 nov, 2004 9:46

detail: je hoeft idd bar weinig forceren aan een stuurslot van een classic :P Minder dan menig ander automerk (mét stuurslot)

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » di 02 nov, 2004 9:50

Style & Co on the mov schreef:detail: je hoeft idd bar weinig forceren aan een stuurslot van een classic :P Minder dan menig ander automerk (mét stuurslot)
Spreek je uit ervaring?! ;)
Ik heb het zelf wel eens op TV gezien maar dat was natuurlijk geen Saab.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 02 nov, 2004 10:11

ja, doe het elke dag... met mij àlle saabrijders overigens. Wat wel lastig is, is een goed functionerend versnellingspook vergrendeling (mits nog goed werkend).

ter info: saab classics hebben geen stuurslot (ivm contactslot tussen de stoelen ipv aan stuurkolom

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » di 02 nov, 2004 10:17

Ik heb het over zo'n knal gele balk die ik door mijn stuurwiel por. Verder werkt mijn versnellingsbak vergrendeling pas weer sinds de diefstal (typisch).

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 02 nov, 2004 10:27

die dingen ken ik... werkt wel goed lijkt me. Al is het alleen al de signaalfunctie die daar van uitgaat.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » di 02 nov, 2004 12:10

Bovendien heb je meteen geen honkbalknuppel meer nodig in je auto.

Plaats reactie