Gestolen
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Re: Gestolen
Wat kan je eraan doen om te voorkomen dat men de auto steelt.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een Saab populair bij dieven zouden zijn, die pikken volgens mij liever Opels of VW's.
De oude Saabs met de zware bumpers kon men nog gebruiken om een muur mee binnen te rijden maar vanaf het moment dat het belangrijker werd om de energie te absorberen lijkt mij dat ook niet meer slim.
Is het nou puur jaloezie en joyriden wat ze er mee doen?
Diep triest!!!
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een Saab populair bij dieven zouden zijn, die pikken volgens mij liever Opels of VW's.
De oude Saabs met de zware bumpers kon men nog gebruiken om een muur mee binnen te rijden maar vanaf het moment dat het belangrijker werd om de energie te absorberen lijkt mij dat ook niet meer slim.
Is het nou puur jaloezie en joyriden wat ze er mee doen?
Diep triest!!!
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Je zou er voor moeten zorgen dat je auto niet start. Bv door een startonderbreker, of ergens een verstopt schakelaartje dat de ontsteking of de benzinepomp onderbreekt (ook een startonderbreker dus). Toen mijn autopapieren waren gestolen heb ik een tijdje elke avond mijn rotor eruitgehaald. Maar dat staat wel een beetje stom: s'ochtends kom je met je duffe hasses bij je wagen, motorkap open, even rommelen en rijden maar.....dpw_vd_wijk schreef:Wat kan je eraan doen om te voorkomen dat men de auto steelt.
-
Niels
- Geregistreerd lid
Sinds mijn 900 was gestolen heb staat'ie altijd op een stuurslot. Weet niet of het helpt, maar hij is daarna nooit meer gestolen

-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Het stuurslot bij de meeste auto's is vrij gemakkelijk te forceren. Weet niet hoe dat is bij een Saab, maar zal niet heel anders zijn dan andere auto's.Niels schreef:Sinds mijn 900 was gestolen heb staat'ie altijd op een stuurslot. Weet niet of het helpt, maar hij is daarna nooit meer gestolen![]()
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

detail: je hoeft idd bar weinig forceren aan een stuurslot van een classic
Minder dan menig ander automerk (mét stuurslot)
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Spreek je uit ervaring?!Style & Co on the mov schreef:detail: je hoeft idd bar weinig forceren aan een stuurslot van een classicMinder dan menig ander automerk (mét stuurslot)
Ik heb het zelf wel eens op TV gezien maar dat was natuurlijk geen Saab.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

ja, doe het elke dag... met mij àlle saabrijders overigens. Wat wel lastig is, is een goed functionerend versnellingspook vergrendeling (mits nog goed werkend).
ter info: saab classics hebben geen stuurslot (ivm contactslot tussen de stoelen ipv aan stuurkolom
ter info: saab classics hebben geen stuurslot (ivm contactslot tussen de stoelen ipv aan stuurkolom
-
Niels
- Geregistreerd lid
Ik heb het over zo'n knal gele balk die ik door mijn stuurwiel por. Verder werkt mijn versnellingsbak vergrendeling pas weer sinds de diefstal (typisch).
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

die dingen ken ik... werkt wel goed lijkt me. Al is het alleen al de signaalfunctie die daar van uitgaat.
-
Oosthoek
- Donateur

Bovendien heb je meteen geen honkbalknuppel meer nodig in je auto.