Is dat niet iemand die een 9-5 estate op de meest economische wijze volpropt?marq101 schreef:hier een vraag: wat is een estate planner
Wie is de gemiddelde Saabrijder..?
-
verde900
- Donateur

-
Rich
- Geregistreerd lid
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Iemand die zich bezighoudt met vraagstukken over bedrijfsopvolging bij familieberdijven, vooral actueel in de agrarische sector. Achtergond is fiscaal juridisch.marq101 schreef:nelfrikandel schreef:
[...]Getrouwd met 32 jarige Estate Planner (dit beroep is niet SAAB related) [...]
Ook hier een vraag: wat is een estate planner
-
Thijs O.
- Geregistreerd lid
Door de mensen die op dit forum actief zijn antwoord te laten geven op deze vraag denk ik niet dat je achter de enig juiste kenmerken komt van een Saab rijder.Wie is nu de gemiddelde Saab rijder vraag ik mij wel eens af.
Zijn dat mensen net zoals mijzelf, 49 jarige man, gelukkig getrouwd, 2 kinderen die bijna het huis uit gaan, werkend als Accountant en een tweede huisje in Frankrijk. Wie bent u nu eigenlijk, wie zijn al die personen die dezelfde Saab passie delen?
Dit zou ik nu wel eens willen weten.
Vriendelijke groet,
Topgear
Er zijn genoeg mensen die wel saab rijden, en derhalve ook allerlei (eventueel overeenkomstige) kenmerken hebben, maar geen zin of tijd hebben om zich bezig te houden met dit soort discussieforums.
De 'antwoorden' die gegeven worden hebben eerder betrekking op de vraag; Welke soort Saab rijders zijn actief op dit forum? Een eenduidig antwoord op de door de topic- opener gestelde vraag zal minder simpel gevonden worden dan door louter de antwoorden te lezen/analyseren/vergelijken van de mensen die een kort verhaaltje over zichzelf vertellen.
Dit is mijns inziens namelijk niet een dusdanig representatief deel van de Saab rijders om over iets algemeens als een "gemiddelde saab rijder' te spreken.
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
-
MISTY
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
Lekker boeiend jongensElevation12,000 schreef:Helemaal eens met Thijs. Weinig representatief, weinig methodisch. Topic is voornamelijk geschikt als kennismakingstopic ofzo.
Hallo, ik ben Melvin aka Elev12k, 28, afstuderend, 15 fietsen - lekker gemiddeld
Je komt wel achter leuke dingen en daar gaat het om. Zo zitten er verknipte types tussen zoals mensen die 1 fiets niet genoeg vinden bijvoorbeeld
-
verde900
- Donateur

-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Miyata, Fat Chance, Rafty en meer van dat... allemaal vintage MTB. Heb ook een websitetje gemaakt. Wel ff popup blocker zetten, dat surft wat prettiger: Vintage MiyataMISTY schreef:Specifiek merk?Elevation12,000 schreef:Jah, dat is een verzameling
Ben geen circusartiest
@marc101
Het was helemaal niet mijn bedoeling wijsneuserig over te komen. Wilde alleen maar ff aangeven dat niet boven gaat komen wat de topictitel voorstaat.
Het blijft wel een grappig topic ja.
-
marq101
- Geregistreerd lid
Zalig zijn de onwetenden en dank je.verde900 schreef:En mensen die een C900 T16SE rijden zonder het te weten.... wel geinig idd...(wat een schitterend ding!)
Nee joh. Zoals Thijs de vraag formuleert klopt ie helemaal natuurlijk en strikt genomen heb je gelijk maar dat was fff 'missing the point' van het topic. Ik ben hartstikke nieuwsgierig naar wat iedereen doet. Is gewoon interessant, beetje 'human interest' (insert kots-smilie hier)elevation12,000 schreef:Het was helemaal niet mijn bedoeling wijsneuserig over te komen. Wilde alleen maar ff aangeven dat niet boven gaat komen wat de topictitel voorstaat.
Ik heb een 'vintage' Balance AL 550 met gefreesde manitou voorvorkelevation12,000 schreef:Miyata, Fat Chance, Rafty en meer van dat... allemaal vintage MTB. Heb ook een websitetje gemaakt. Wel ff popup blocker zetten, dat surft wat prettiger: Vintage Miyata
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Sorry, intermezzo, ff topic kapen:
Gefreesd... dat was het helemaal rond begin/midden negentig. Het ijzeren gordijn verdween en tal van bedrijfjes die eerst werkten voor defensie vingen aan met wat anders... bv fietsonderdelen. Die delen fabrikanten zaten dan ook allemaal geconcentreerd rond defensie bolwerken in VS en UK... en uit Russish titanium werden ineens 'goedkope' ti frames gemaakt.
Dat gefreesde spul zat eerlijk gezegd een hoop troep tussen, maar het zag er strak uit!!!! ..en je kon het haast in elke kleur vd regenboog geanondiseerd krijgen. Schreeuwend duur, dat was het ook.
Doug Bradbury's Manitou vorken werden overigens door Answer geproduceerd - bekend uit de motorwereld
Gefreesd... dat was het helemaal rond begin/midden negentig. Het ijzeren gordijn verdween en tal van bedrijfjes die eerst werkten voor defensie vingen aan met wat anders... bv fietsonderdelen. Die delen fabrikanten zaten dan ook allemaal geconcentreerd rond defensie bolwerken in VS en UK... en uit Russish titanium werden ineens 'goedkope' ti frames gemaakt.
Dat gefreesde spul zat eerlijk gezegd een hoop troep tussen, maar het zag er strak uit!!!! ..en je kon het haast in elke kleur vd regenboog geanondiseerd krijgen. Schreeuwend duur, dat was het ook.
Doug Bradbury's Manitou vorken werden overigens door Answer geproduceerd - bekend uit de motorwereld
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Re: Wie is de gemiddelde Saabrijder..?
[quote="topgear"]Wie is nu de gemiddelde Saab rijder vraag ik mij wel eens af.
Zijn dat mensen net zoals mijzelf, 49 jarige man, gelukkig getrouwd, 2 kinderen die bijna het huis uit gaan, werkend als Accountant en een tweede huisje in Frankrijk. Wie bent u nu eigenlijk, wie zijn al die personen die dezelfde Saab passie delen?
Vriendelijke groet,
Ik denk dat dat iedereen kan zijn,als je maar "besmet" bent met het SAAB-virus. Ik was servicemonteur,nu even niets (als je begrijpt wat ik bedoel ) Leeftijd 40 en vrijgezel met 15 jaar oude 9000 2.3 T al vroeg besmet, nu 16 jaar al en moet zeggen dat het goed bevalt!.( 1e 99turbo '80/ 2e 900turbo '85 / 3e 900 red arrow '89 / nu 9000 2.3 T '90) En m'n favo vacantie bestemmingen zijn Noorwegen en natuurlijk Zweden met als hobby natuurlijk de SAAB en duiken met perslucht in NATUURLIJK oa Zweden. Maar als je rond kijkt zijn dat mensen uit alle lagen van de bevolking, alhoewel er vaak meer overeenkomsten zijn dan alleen SAAB, vaak ook de zelfde interesses b.v. scandinavië en ook vaak de zelfde desinteresses zoals : voetbal ofzo. En het is me opgevallen dat ze zich over het algemeen netjes gedragen op de weg , geven op een uitzondering na richting aan als ze inhalen en kunnen over het algemeen goed antisiperen.
Vriendelijke groet,
Ik denk dat dat iedereen kan zijn,als je maar "besmet" bent met het SAAB-virus. Ik was servicemonteur,nu even niets (als je begrijpt wat ik bedoel ) Leeftijd 40 en vrijgezel met 15 jaar oude 9000 2.3 T al vroeg besmet, nu 16 jaar al en moet zeggen dat het goed bevalt!.( 1e 99turbo '80/ 2e 900turbo '85 / 3e 900 red arrow '89 / nu 9000 2.3 T '90) En m'n favo vacantie bestemmingen zijn Noorwegen en natuurlijk Zweden met als hobby natuurlijk de SAAB en duiken met perslucht in NATUURLIJK oa Zweden. Maar als je rond kijkt zijn dat mensen uit alle lagen van de bevolking, alhoewel er vaak meer overeenkomsten zijn dan alleen SAAB, vaak ook de zelfde interesses b.v. scandinavië en ook vaak de zelfde desinteresses zoals : voetbal ofzo. En het is me opgevallen dat ze zich over het algemeen netjes gedragen op de weg , geven op een uitzondering na richting aan als ze inhalen en kunnen over het algemeen goed antisiperen.