Blunders bij het klussen

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
sweetspeed
Geregistreerd lid

Re: Blunders bij het klussen

Bericht door sweetspeed » vr 01 jun, 2012 13:50

OWja, nou schiet me nog wat te binnen:
Ik ben druk doende om een modern Ducati blok in een oude Cagiva te bouwen, dat past prima. Maar de toerenteller vd Cagiva is mechanisch en van de Duc elektronisch...binnenwerk ombouwen dus. Dit keer geen franse slag maar netjes werken, dus twee dikke kleden over de eetkamertafel, grote lamp erboven, vergrootglas etc. Halverwege schiet ik uit met de schroevendraaier....gutsende jaap in mijn vinger en nog erger; een enorme milimetersdiepe jaap in het kersenfineer van onze nieuwe eettafel. Mijn vrouw moest ik het toen dus nog gaan vertellen :x

En nog een algemene blunder; ooit een 3.0 V6 diesel gekocht....reputatie werd binnen een maand bevestigd ;-(+

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » vr 01 jun, 2012 13:58

Bodemloze bron eigenlijk;
Begin jaren negentig reed ik in een :oops: Ford Scorpio, ze waren toen nog net niet of al een beetje fout.
Op een dag wil het ding niet starten, "Tik" deed ie alleen maar.
Mijn maat met zijn 9000 2.3T ervoor, die sleepte me vervolgens met ca 120kmh over het hele industrieterrein.....niks, nul aktie. Wel zag ik een enorm bandenspoor achter mijn auto....

Bij een recente motorrevisie was een OEM boutje vervangen door een iets te lang boutje, was van nokkenaskettingspanner. Die was losgelopen waardoor mijn motor vastzat. Normaliter was het afgelopen met een of twee klomme kleppen, maar met onze grondige aansleepaktie hadden we het hele blok aan gort getrokken :fasttalk:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 01 jun, 2012 14:54

joh sweetspeed
veel erger kan het niet worden in dit topic. hebben we niet een prijs voor zoiets: heren en dames moderators?

DMLB ceo
Geregistreerd lid

Bericht door DMLB ceo » vr 01 jun, 2012 15:01

Ik had een tijdje terug met me Opel een stoeprand flink geraakt 2 lekke banden 1 velg aan gort maar ik moest door rijden want me auto midden op de 3 baansweg even stil te zetten was geen optie.
even doorgereden. Zo zag de band er vervolgens uit.
Afbeelding
Dus ik me band verwisselen, voelde me best wel een baasje want deed het in no time.
Maar vergat de ring van me naaf af te halen *KNUPPEL* dus ik me reserve wiel erop douwen kreeg ik m maar met 3 bouten vast.
maar ik gewoon rijden *#@$* maar had het gevoel dat me wiel er elk moment af kon vallen.
Kwam er pas bij het garage bedrijf achter dat er ook nog een ring op me naaf zat :idea:

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » vr 01 jun, 2012 15:07

ReinRoel schreef:joh sweetspeed
veel erger kan het niet worden in dit topic. hebben we niet een prijs voor zoiets: heren en dames moderators?

Mooi prijsje dat geen fortuinen kost voor op de eettafel. Maakt het gezellig, bedekt :idea: , voor de huiselijke vrede, waar je als vrouw trots op kunt zijn: Mijn man, Mijn man heeft deze prijs gekregen omdat ie... ;-|+ ... vertel verder ! Toe nou ! Zo erg was dat toch niet ;-(+ . Wat een blunder, jouw man :shock:

Een :-S+ Poedelprijs. Zal bij onze veiling toch weleens wat doordraaien ? Roze badmat. Herstel opnieuw. Licht getinte, trendy uitgebleekt rood, aftermarket (Gamma :twisted: ) mattenset passend in ? In geen enkele Saab. Maar met 2 rechterhanden :P zal het maatwerk worden. Voor handige Harry's. Die zich niet meldden. In de afvalbak of opnieuw in roulatie brengen als troostprijs. Dat laatste. Zal ook gewaardeerd worden bij hondenhaters. Een mooi kado is hoogst persoonlijk, da's maatwerk :wow: gered uit de afvalbak. Toe nou ! Zonde om weg te gooien.

DMLB ceo
Geregistreerd lid

Bericht door DMLB ceo » vr 01 jun, 2012 15:12

sweetspeed schreef: (wat mijn ogen zien maken mijn handen kapot)
jij ook al :wow: :roll:

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » vr 01 jun, 2012 15:19

Maar die supermeid van mij reageerde top hoor; "mooi, dan heb ik de eerste kras er gelukkig niet in gemaakt ' :naughty:

DMLB ceo
Geregistreerd lid

Bericht door DMLB ceo » vr 01 jun, 2012 15:25

Awesome, hoefde je je daar ook niet meer op druk te maken :P

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » vr 01 jun, 2012 15:38

Sweetspeed kan me een verhalen vertellen aan de eettafel.

Een krasje... Al zijn je nagels altijd in de rouw het geeft niks omdat ik zoveel van je hou :headphones:

Komt goed..hier in het zuiden ..zeggen ze :x Wanneer ? Komt goed :roll:

Cornelis69
Geregistreerd lid

Bericht door Cornelis69 » do 21 jun, 2012 23:36

Aan een volle benzinetank gaan lassen vind ik altijd wel een mooie.

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » vr 22 jun, 2012 0:06

In lang vervlogen tijden aan een Suzuki Vitara moeten lassen... heerlijk plekje geregeld, lekker warm in en loods..samen met een stel andere mafkezen...
Gezellig...

Ben je druk aan het slijpen, gewoon plat op je gat zittend op het kouwe beton...pootjes languit onder de auto...niets aan de hand..er worden wat foto's gemaakt... en meneer H.S.lijper spuugt vrolijk allerlei vreugde vuur rond...

Op een geven moment vond ik mijn been wat warm worden , maar in eerste instantie geen gedachte bij.. ik heb n.l. regelmatig last van m'n rug en dat kan rare stralings pijn geven en dat gaf ik het warme gevoel op m'n been de schuld..... echter het werd heel intens.... ff checken... dus benen onder de auto vandaan... Jaiks!!! Broek in hens!!!!

Sinds die tijd heb ik een beeje rare korte broek erbij..

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » vr 22 jun, 2012 0:40

:idea:

Afbeelding

Mag zij na het klussen het welverdiende biertje komen brengen:
Afbeelding

beerchug:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 22 jun, 2012 6:58

de auto staat erg hoog op de bokken en onder mijn carport tegen de regen.
bij het neerlaten ben ik vergeten de voorwielen te blokkeren en valt de auto van de krik tegen de stalen carportpaal :cry:

resultaat: deuk van inder naar boven naar onder bij de achterste zijruit :evil:

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » vr 22 jun, 2012 7:24

Valorian schreef:Tsja.. in het kader van niet-Saab-wel-stom klussen:

Ooit in een flatje een badkamerlamp monteren vanaf een ladder. Niet heel ingewikkeld, en erg fijn dat de vorige bewoners een handgeschreven briefje in de meterkast hadden hangen met 'wat-is-wat' wat groepen betreft. De 'badkamer' groep uitgeschakeld en aan het werk. Kabam. 220. Kon wonder boven wonder nog op die ladder blijven staan...

Conclusie: nooit blindelings vertrouwen op dergelijke briefjes (tegenwoordig gaat gewoon de hoofdschakelaar eraf voor elke klus)
:offtopic: zo was de vorige bewoner van mijn huis zo aardig om 230 op groen/geel te zetten!! :fight_headbang: toen we de electra in de shuur gingen verleggen snapte we maar niet waarom de stoppen sprongen.

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » vr 22 jun, 2012 8:47

Funky Dude schreef::idea:
Mag zij na het klussen het welverdiende biertje komen brengen:
Afbeelding

beerchug:
O yeah! Gelukkig is die rare korte broek van mij geen lederhose.....dat dan weer niet beerchug:

Plaats reactie