Is Volvo een alternatief voor Saab-liefhebbers?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Re: Is Volvo een alternatief voor Saab-liefhebbers?
Even een update-je over het olieverdwijnverhaal bij mijn V70: bij 265xxx km is er nieuwe, dikkere olie in gegaan, 10w60. Net op mijn werk de oliepeilstok eruit getrokken. De olie staat nu, bij 2677xx km halverwege min en max. Dat is dus 0.6 liter.
Betekent dus dat de olie nog steeds verdwijnt met een snelheid van ongeveer 1:4000.
Betekent dus dat de olie nog steeds verdwijnt met een snelheid van ongeveer 1:4000.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Je Volvo wil gewoon een 2 takt zijn! 
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Het leipe is: geen blauwe walm, geen lekplek op straat…
-
El René
- Geregistreerd lid
1 liter olie op 4000 km ? Bij oude VW’s is 1 op 1500 nog geen reden tot zorg.
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Bij heel veel nieuwe VW's ook niet 
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Een VW mag binnen een ton ook al totaal versleten zijn. 
-
Vincent9-3
- Donateur

Is Volvo een alternatief voor Saab-liefhebbers?
De ‘burgerlijke’ en smakeloze VAG auto’s - mij niet gezien. In mijn ogen maken/maakten ze niet bepaald op een ethische manier geld. Geniepige besparingen met slechte gevolgen voor de consument (en goede gevolgen voor de garages ha-ha)
Natuurlijk ook af te leiden door de reputatie en stereotypes achter het stuur ervan. Persoonlijk vind ik een auto waar werkelijk alles zwart aan is, ‘blacked-out’, smakeloos en behoorlijk wat VAG auto’s worden helaas zo samengesteld. “Doe maar alles zwart, ik hou niet zo van contrast. Zwarte vlek werkt voor mij”
Ach ja, daarom rij ik er ook geen een
Natuurlijk ook af te leiden door de reputatie en stereotypes achter het stuur ervan. Persoonlijk vind ik een auto waar werkelijk alles zwart aan is, ‘blacked-out’, smakeloos en behoorlijk wat VAG auto’s worden helaas zo samengesteld. “Doe maar alles zwart, ik hou niet zo van contrast. Zwarte vlek werkt voor mij”
Ach ja, daarom rij ik er ook geen een
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Nou is mijn Volvo geen VAG-hok, en staan de 5pitters bekend als ‘bulletproof’. Dus is het des te vreemder dat het blok olie laat verdwijnen…
-
Henk-Jan
- Donateur

Zie het positief, je hebt nooit oude olie in je Volvo. 
5l kan olie achterin en je bent voor 20dkm helemaal voorzien.
5l kan olie achterin en je bent voor 20dkm helemaal voorzien.
-
davidd
- Donateur

Haha!
Zou je bij een dergelijk olieverbruik een blauwe walm moeten zien? Jammer dat de nieuwe olie niet voor verbetering heeft gezorgd.
-
Guido900T
- Donateur (3x)

eens, de motor verbrandt waarschijnlijk olie mee, maar dan op een laag tempo zonder blauwe walm. Zuigerveren/ klepstelen oid?
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Voor mij is het antwoord dus heel simpel; NEEN! En dat komt omdat ik simpelweg ook niet voor die keuze kom te staan. We hebben een SAAB en daar is simpelweg geen alternatief voor [ook niet bij Volvo]. De SAAB is puur hobby en recreatief gebruik en kan dus nog heeeeeel lang mee.
En als daily rijden we ook geen zweed maar een fransoos [alhoewel dat eigenlijk ook weer geen fransoos is, maar dat terzijde] in de zuinige 1-serie. Voor het andere plezier een 2 en 3-serie [ook fransoos].
Maar mochten we voor de keuze staan zoals bedoeld in dit topic dan denk ik niet dat Volvo automatisch het alternatief zou zijn voor SAAB. Subaru al zeker niet en VAG al helemaal niet...
En als daily rijden we ook geen zweed maar een fransoos [alhoewel dat eigenlijk ook weer geen fransoos is, maar dat terzijde] in de zuinige 1-serie. Voor het andere plezier een 2 en 3-serie [ook fransoos].
Maar mochten we voor de keuze staan zoals bedoeld in dit topic dan denk ik niet dat Volvo automatisch het alternatief zou zijn voor SAAB. Subaru al zeker niet en VAG al helemaal niet...
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Ik heb bij de garage (Stigter in Vianen, bepaald geen stomme jongen die je het vel over de neus trekt) gevraagd om een compressietest. Dat bracht geen noemenswaardige afwijkingen boven water of om te besluiten tot een motorrevisie.
1:4000 vind ik nou niet echt iets om me geen zorgen over te maken….ik vond de 1:6000 van de BMW al zorgelijk. Voordeel van de Volvo is dat de Volvo een oliepeilstok heeft
1:4000 vind ik nou niet echt iets om me geen zorgen over te maken….ik vond de 1:6000 van de BMW al zorgelijk. Voordeel van de Volvo is dat de Volvo een oliepeilstok heeft
-
Saapie
- Donateur (2x)

Sinds een dag nu ook officieel volvo-rijder. We haddenal eerder een volvo als leasebak, nu heeft mijn echtgenote er eentje gekocht als dagelijkse auto.
image uploader
Het is een V60 geworden, 2020, T5 R-design met leuke opties zoals open dak en H-K audio pakket. Zo’n volvo is best snel trouwens…
Gelukkig heb ik nog mijn twee 900 classics
image uploaderHet is een V60 geworden, 2020, T5 R-design met leuke opties zoals open dak en H-K audio pakket. Zo’n volvo is best snel trouwens…
Gelukkig heb ik nog mijn twee 900 classics
-
Marius0404
- Donateur (7x)

dat lijkt me niet tobben...