Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?
-
Guido900T
- Donateur (3x)

-
Cornelius
- Donateur (10x)

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?
Met de Saab naar de Volvo klassieker beurs in het Autotron geweest.

Genoeg moois te zien, ook buiten op de parkeerplaats.

Wat speciaal gereedschap meegenomen, roestpreventie en een paar enveloppen vol persfoto's gekocht uit de periode 1976-2001 (96, 90,99, 900, 9000, 900NG, 9-3 & 9-5).
Waarvan hier een kleine selectie.
De 900 cabrio in de uitvoering naar het werk van Pierre Olofsson (linksonder) had ik nog niet eerder gezien.

Genoeg moois te zien, ook buiten op de parkeerplaats.

Wat speciaal gereedschap meegenomen, roestpreventie en een paar enveloppen vol persfoto's gekocht uit de periode 1976-2001 (96, 90,99, 900, 9000, 900NG, 9-3 & 9-5).
Waarvan hier een kleine selectie.
De 900 cabrio in de uitvoering naar het werk van Pierre Olofsson (linksonder) had ik nog niet eerder gezien.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

Leuk
volgens mij stond die vroeger in het museum in Trolhättan.De 900 cabrio in de uitvoering naar het werk van Pierre Olofsson (linksonder) had ik nog niet eerder gezien.
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Na een jaar stilstand, lassen en sleutelen de 95 naar de APK gereden (met speciale dure verzekering voor één dag) waar zojuist witte rook uit de schoorsteen van de RDW kwam: goedgekeurd! En gelijk ook de laatste APK want volgend jaar wordt ie 50.
Zometeen even een blokje om om het te vieren
Zometeen even een blokje om om het te vieren
-
Luud
- Donateur (8x)

Das Heel mooi, GefeliciteerdTjøørd schreef: ↑ma 26 sep, 2022 15:17Na een jaar stilstand, lassen en sleutelen de 95 naar de APK gereden (met speciale dure verzekering voor één dag) waar zojuist witte rook uit de schoorsteen van de RDW kwam: goedgekeurd! En gelijk ook de laatste APK want volgend jaar wordt ie 50.
Zometeen even een blokje om om het te vieren![]()
-
Design_Driven
- Geregistreerd lid
Dashcam inbouwen. Nog even een goede live zoeken. Kwam er ook achter dat de zekerings kast bij een RHD aan de zelfde kant als een LHD zit en dus niet achter het opbervakje maar in het dashboard kastje (9-5 Ng)
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Twee eenpersoonsbedden plus een dubbelgevouwen, dik tweepersoonsmatras in de 9-5 weten te proppen. Klep kon niet dicht maar met wat hulp van de trekhaak en een lang touw kon ik alles veilig naar de milieustraat afvoeren.
Helaas geen foto gemaakt.
Helaas geen foto gemaakt.
-
schuimkraag
- Donateur

Heb m verstopt voor de winter in de garagebox,haal m in april wel weer een keer tevoorschijn….
-
DV 9-3
- Donateur

Een eettafel bank van 2 meter via marktplaats opgehaald en gezien dat 'r nog 'n zee van ruimte overbleef..

Toch bijzonder, een gewone familie estate met 300Pk en 'n zee aan ruimte. Zo worden ze niet meer gemaakt. Jammer eigenlijk. En raar.

Toch bijzonder, een gewone familie estate met 300Pk en 'n zee aan ruimte. Zo worden ze niet meer gemaakt. Jammer eigenlijk. En raar.
-
Rik H.
- Donateur (4x)

Vandaag samen met de 900NG gezellig met de oprijwagen van de ANWB naar Saabworld in Voorst gereden.
De multiriem, of beter: één van de looprollen van de 900NG had er met een hoop kabaal de brui aan gegeven op weg naar huis langs het Apeldoorns kanaal richting Dieren.
De multiriem, of beter: één van de looprollen van de 900NG had er met een hoop kabaal de brui aan gegeven op weg naar huis langs het Apeldoorns kanaal richting Dieren.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Twee ritjes naar de milieustraat, laatste dagen van het jaar en ik had nog 2 gratis beurten op de kaart staan, dus gauw nog wat steenpuinafval van een bestratingsprojectje wegbrengen.
Zo beladen voelt het als een oude amerikaan met 2 gastanken een beetje zwabberig in de kont. Als je dan weer leeg wegrijdt dan voelt de SAAB als een huppelende jonge hinde.

Zo beladen voelt het als een oude amerikaan met 2 gastanken een beetje zwabberig in de kont. Als je dan weer leeg wegrijdt dan voelt de SAAB als een huppelende jonge hinde.

-
Sonab
- Donateur (4x)

Goeie verlagingsset en helemaal gratis 
-
MvR
- Geregistreerd lid
Ja... dat herken ik... Met een geleende gammele aanhanger vol klinkers achter mijn 99 EMS van Apeldoorn naar Zwolle gereden.
Ter hoogte van -wat nu Hogeschool Windesheim is- een lekke band. Alle stenen overgeladen in de EMS. Alle. Overal klinkers, behalve op de voorstoelen. Klein stukje naar achterin Zwolle-Zuid om alles thuis te krijgen. Compleet 'geslamde' Saab! Sterk ding zo'n Saab, maar het reed wel beroerd. Jammer dat er nog geen mobieltjes waren om een paar sfeerfoto's te maken als die hierboven!
Alles uitgeladen en toen weer terug met gereedschap. Wiel eraf en naar de bandenboer gereden. Nieuw band, terug naar de aanhanger en toen pas kon ik naar huis.
Mijn gierige (toenmalige) schoonvader vond het niet nodig om een reservewiel op zijn aanhanger te zetten. 's Avonds de aanhanger teruggebracht met een goede en gammele bad. En onderhoud kostte geld... beide banden bleken tot de draad versleten. En dan nog verbaasd zijn dat ik de andere band ook niet had laten wisselen (op mijn kosten).
Ter hoogte van -wat nu Hogeschool Windesheim is- een lekke band. Alle stenen overgeladen in de EMS. Alle. Overal klinkers, behalve op de voorstoelen. Klein stukje naar achterin Zwolle-Zuid om alles thuis te krijgen. Compleet 'geslamde' Saab! Sterk ding zo'n Saab, maar het reed wel beroerd. Jammer dat er nog geen mobieltjes waren om een paar sfeerfoto's te maken als die hierboven!
Alles uitgeladen en toen weer terug met gereedschap. Wiel eraf en naar de bandenboer gereden. Nieuw band, terug naar de aanhanger en toen pas kon ik naar huis.
Mijn gierige (toenmalige) schoonvader vond het niet nodig om een reservewiel op zijn aanhanger te zetten. 's Avonds de aanhanger teruggebracht met een goede en gammele bad. En onderhoud kostte geld... beide banden bleken tot de draad versleten. En dan nog verbaasd zijn dat ik de andere band ook niet had laten wisselen (op mijn kosten).