nee, het eendagskenteken is ook echt maar 1 dag geldig en wel op de dag van de keuring en dan ook nog alleen om er mee van en naar de keuring te rijden.
Voor transport heb je 3 opties.
1 - auto op een trailer in almelo laten zetten (niet aan de weg!!! ivm belasting enz)
2 - auto op een duits uitvoer kenteken naar nederland brengen
(volgens mij mag je er in nederland ook mee rijden. dit schijnt echter behoorlijk wat te kosten ook mbt verzekering)
3 - de afspraak voor de keuring op een dusdanig tijdstip kiezen dat je op het eendagskenteken naar nederland kan rijden
Ik had zelf mijn auto gekocht in Steinfurt. Dit is 40km tov Enschede waar mijn ouders wonen. De garage heeft transport geregeld naar mijn ouderlijk huis en daar heeft de auto vervolgens een maand gestaan. Op de dag van de keuring ben ik naar Zwolle gereden met het eendagskenteken en vanuit Zwolle door naar Nieuw Vennep.
De tijd tussen de keuring en ontvangst van het kentekenbewijs zat 2 dagen. Het is dus goed om te weten dat in ieder geval 1 overheidsorgaan nog snel kan werken.
Invoeren Saab
-
jmw
- Geregistreerd lid
Re: Invoeren Saab
Dank je voor je informatie.
In zwolle was de RDW keuring/douane begrijp ik?
Kan je dat in de meeste steden laten doen?
In zwolle was de RDW keuring/douane begrijp ik?
Kan je dat in de meeste steden laten doen?
-
Wouter
- Donateur (2x)

Even uit het blote hoofd, maar volgens mij zit er zelfs in Almelo een keuringsstation van de RDW.
Overigens, ga eens kijken op de sites van de rdw en de anwb, die hebben alle info voor het invoeren van een auto keurig op een rijtje. Ik denk dat de anwb zelfs wel een folder uitbrengt over dit onderwerp.
Overigens, ga eens kijken op de sites van de rdw en de anwb, die hebben alle info voor het invoeren van een auto keurig op een rijtje. Ik denk dat de anwb zelfs wel een folder uitbrengt over dit onderwerp.
-
Garrett
- Lid van verdienste
Bespaar je de moeite...
www.doane.nl heeft me 1 keer klikken gekost om alle informatie over RDW, BPM, Douane en invoer te verkrijgen.
Bij deze de directe link:
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/bpm1.htm
Succes
www.doane.nl heeft me 1 keer klikken gekost om alle informatie over RDW, BPM, Douane en invoer te verkrijgen.
Bij deze de directe link:
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/bpm1.htm
Succes