SAAB als zakelijke youngtimer

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: SAAB als zakelijke youngtimer

Bericht door collega » di 14 feb, 2023 13:35

MvR schreef:
di 14 feb, 2023 13:16
Geen juiste informatie hier. Beter zou zijn: "... wanneer ze vinden dat je het te dol maakt!" En dat gaat heel snel die kant op bij een aantal thuiswerkende Belastingdienst-medewerkers die tijd genoeg hebben en waarvan de loonkosten toch door iedere (andere) belastingbetaler worden opgebracht.

Uit eigen ervaring: ze controleren álles als ze je op de korrel hebben. Tot en met de social media-kanalen van je kinderen om ze zien of je als kleine ondernemer de sportclub van je kinderen wel/niet sponsort. Uiteindelijk bleek dat alles bij ons klopte. Maar het kost je wel 9 maanden rompslomp die je niet bij een klant kunt factureren.
Dat is naar voor je.
Ik ben in 18 jaar zzp-schap nog nooit gecontroleerd en dat geldt voor alle klanten van mijn boekhouder.

Overigens kreeg ik wel een brief dat ik geregistreerd stond in de FSV-bestanden, al heb ik nooit een toeslag gehad.
Maar dat heeft verder geen effecten gehad.

Maar, zoals gezegd: naar voor je. Je bent een uitzondering, maar dat maakt het niet minder naar

voodoo
Geregistreerd lid

Bericht door voodoo » di 14 feb, 2023 14:20

collega schreef:
di 14 feb, 2023 11:16
Klopt, alle btw op alle kosten wordt verrekend, incl brandstof en onderhoud. Vind ik niet erg
Dat is niet wat ik bedoel. In Q4 krijg je een BTW correctie van 2,7% op de cataloguswaarde voor privegebruik, dat betaal je dus.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » di 14 feb, 2023 14:30

Dat zou ik dan terug moeten zien bij mn jaarrekening. Maar daar staat 0,0

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 14 feb, 2023 16:56

k ben in 18 jaar zzp-schap nog nooit gecontroleerd en dat geldt voor alle klanten van mijn boekhouder.
Effe teruggerekend: het was in ons 19e jaar als BV.

Viking13
Donateur
Donateur

Bericht door Viking13 » di 14 feb, 2023 19:34

ReinO schreef:
di 14 feb, 2023 10:41
ik had 3 saabs op naam van mijn bv staan onder de noemer: zo oud, er is altijd wel 1 die kapot is.
Was ok vond de inspecteur.
Pak je ook 3x bijtelling of is je argument dat er maar in 1 tegelijk kunt rijden?

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » di 14 feb, 2023 19:44

3 keer bijtelling (35% van niks is niet veel)
Maar ook 3 keer aftrek van alle btw, afschrijvingen, kosten ten laste van vedrijf.
Je woddt er niet rijk van, maar wel iets minder arm😊

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » wo 15 feb, 2023 9:03

ze waren alle 3 voor de zaak en het dd personeel, helemaal geen bijtelling.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » wo 15 feb, 2023 17:11

Ik heb een dubbelcabine bus uit '18, de Viggen uit '00 en straks de Lotus uit '03 op de zaak staan. Allemaal allrisk verzekerd. Vanuit privé naar een BV verkopen werkt natuurlijk prima, zeker als je een goede prijs maakt met jezelf. Dan kun je er nog wel over debatteren of je die goede prijs juist laag of hoog wilt hebben. ;)

De Viggen en de Lotus zijn tegen taxatiewaarde verzekerd, maar worden bijgeteld op basis van een Autotelex waarde. Dat scheelt aanzienlijk, omdat je het dan over een handelswaarde hebt. Dat is overigens ook de waarde die een verzekeraar hanteert op het moment dat je niet op taxatie verzekerd bent en dan is een Viggen "gewoon een oude Saab cabrio" met een waarde van 3500. Ik vond dat ook nogal wat, maar dat schijnt toch zo te werken. Zodoende die keuze maar gemaakt en mijn boekhouder en de belastingtelefoon vonden dat een prima idee. Overigens in december eens een hele tijd met de belastingtelefoon aan de lijn gehangen over de hoeveelheid auto's die je in je bedrijf mag hebben, maar zij zagen daar ook geen beperkingen in. Zolang het voertuig maar minimaal 10% van zijn kilometers zakelijk wordt gebruikt en wordt bijgeteld. Dus dan kun je nog wel een tijdje. De Viggen kwam bij een ondernemer vandaan die 7 youngtimers in zijn bedrijf had zitten.

Plaats reactie