Carlsson met een 9000 over de kop in Zwolle

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Carlsson met een 9000 over de kop in Zwolle

Bericht door RoelandV » zo 25 dec, 2022 13:13

Afbeelding

Afbeelding

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 25 dec, 2022 14:46

Ah, je moet er ook niet meer van maken :-P+

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » zo 25 dec, 2022 23:28

Aerosmit2punt0 schreef:
do 22 dec, 2022 23:42
Ik zou die auto servicen tijdens de lunch. Nwe banden en remblokken. Dat was niet meer nodig helaas. Groene 9000 2.3 Turbo zalmneus van AIM. Auto was een demo en stond meen ik in Autovisie voor Erik hem verbouwde. Linker achterband begaf het in de snelle lange bocht.
Ik zit bij wijze van kerstverdrijf het Autovisie Jaarboek van 1991 te lezen en zo te zien staar hij daarin (zij het in zwart-wit), met overigens ook een mooi vergelijkend artikel over Giorgetto Giugiaro en Marcello Gandini, die trouwens achtereenvolgens in de leer zijn geweest bij Nuccio Bertone.

De 9000 in kwestie is (dan vermoedelijk) de YT-68-SH geweest, met elektrisch bediende leren stoelen, TCS, DCC en airbagstuur.

Afbeelding

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 26 dec, 2022 10:58

:offtopic: Grappig, die jaarboeken heb ik ook nog liggen.

Vroeger de standaard, met de kerstdagen de Autovisie kerstpuzzel trachten op te lossen. :D

We zouden er eens 1 over saab moeten maken :wink:

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » ma 26 dec, 2022 12:15

turbopilot schreef:
ma 26 dec, 2022 10:58
:offtopic: Grappig, die jaarboeken heb ik ook nog liggen.

Vroeger de standaard, met de kerstdagen de Autovisie kerstpuzzel trachten op te lossen. :D

We zouden er eens 1 over saab moeten maken :wink:
Leuk! Maar... nu ik dit zo lees... er is ooit, vrij kort, een TV-programma geweest met daarin een quiz. Iets zegt me dat Ruud ter Weijden de presentator was. In de eerste aflevering (nota bene!) waren er twee SAAB-liefhebbers/eigenaren die tegen elkaar 'streden' om de quiz te winnen.

Iemand nog een herinnering? Moet eerste deel jaren '80 geweest zijn.

Aerosmit2punt0
Geregistreerd lid

Bericht door Aerosmit2punt0 » ma 26 dec, 2022 13:22

Ewout schreef:
zo 25 dec, 2022 23:28
Ik zit bij wijze van kerstverdrijf het Autovisie Jaarboek van 1991 te lezen en zo te zien staar hij daarin (zij het in zwart-wit), met overigens ook een mooi vergelijkend artikel over Giorgetto Giugiaro en Marcello Gandini, die trouwens achtereenvolgens in de leer zijn geweest bij Nuccio Bertone.

De 9000 in kwestie is (dan vermoedelijk) de YT-68-SH geweest, met elektrisch bediende leren stoelen, TCS, DCC en airbagstuur.

Afbeelding
Dat moet hem haast zijn idd. Heb hem ook wel eens in kleur gezien, misschien Autoweek dan. Beige leder uit m'n hoofd.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 26 dec, 2022 16:00

:offtopic:

Even over de puzzel, lees ik net heel saabberichten, staat er aan het eind een prijsvraag, kan ik weer opnieuw beginnen :mrgreen:

Plaats reactie