Vin nummer uitgebreid

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Re: Vin nummer uitgebreid

Bericht door J.vandermeulen » zo 30 aug, 2020 11:38

Is er al iemand in geslaagd om de data terug te halen of via email te ontvangen van Orio?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » wo 18 aug, 2021 14:29

thesaabsite.com is overgenomen door Orio en hernoemd naar saabparts.com. Als je op https://saabparts.com/us/ een profiel aanmaakt en inlogt dan vind je daar weer de oude vertrouwde VIN database die via thesaabsite.com kon inzien.

zwacri
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door zwacri » wo 18 aug, 2021 18:40

top!

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 18 aug, 2021 19:16

@Roccoh: Ah, Orio heeft haar woord gehouden. Maar het lukt mij niet om met mijn account in te loggen en naar de VIN-decoder te navigeren, maar blijf in een loop steken.

Gelukkig bestaat er nog de VIN-tolken van Speedparts (nog steeds in Beta-versie), maar dan krijg je alle details in het Zweeds. 900NG en ouder wordt (nog) niet goed ondersteund. Weet niet of en wanneer dat nog komt.

https://shop.speedparts.se/en/pages/vin-checkup.html

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 19 aug, 2021 11:08

Het komt doordat je voor een aparte login voor de shop en de sectie met de VIN-decoder moet hebben.
Maar je hebt er weinig aan alle details die bij de VIN-tolken van Speedparts kunt zien, zijn niet beschikbaar.
Er zijn zat andere VIN-decoder sites waar je dezelfde minimale info als bij Orio/saabparts.com kunt zien.

WIl je echt iets over je SAAB weten, gebruik dan de VIN-tolken, dan zie je afgezien van modeljaar en type:

- in welke fabriek + lijn geassembleerd
- Aero of niet
- Viggen of niet
- oorspronkelijke motornummer
- oorspronkelijk versnellingsbaknummer
- geleverde bekleding zittingen en apart voor deurpanelen
- orginele kleurcode bij chassisnummer
- oorspronkelijk geleverd met sportonderstel of niet
- voorbereiding trekhaak
- schuifdak af fabriek of niet
- voor welke markt geleverd
- welk merk banden af fabriek gemonteerd waren (voor wie dat zou willen weten)
- wel of geen mistlampen af fabriek
- de veerkracht van voor of achterveren in NM
- type velgen af fabriek
- geluidsinstallatie AS1, 2 of 3
- parkeerhulp Ja/Nee
- wel/geen benzinedamprecycling
- hoeveel benzine er door de fabriek werd afgevuld
- ...

jor[D]1
Geregistreerd lid

Bericht door jor[D]1 » do 19 aug, 2021 22:50

Enigste verschil dat ik zie tussen de orio and speedparts decoder zijn de bak en motor nummers en productielijn. De rest staat in beide. (in geval van een 9-3OG)

Je moet wel naar "Saab Original VIN Decoder" en niet in dat my saab gedeelte invullen. Dan zie je alleen bouwjaar en wat basic info.

MartinvR
Geregistreerd lid

Bericht door MartinvR » vr 20 aug, 2021 12:37

RoccoH schreef:
wo 18 aug, 2021 14:29
thesaabsite.com is overgenomen door Orio en hernoemd naar saabparts.com. Als je op https://saabparts.com/us/ een profiel aanmaakt en inlogt dan vind je daar weer de oude vertrouwde VIN database die via thesaabsite.com kon inzien.
Werkt perfect!
Login maken en direct naar de VIN-decoder. Alle info staat er. Wel met scroll wat het printen lastig maakt....

Let op: de gekoppelde Europese sites (Noorwegen, Zweden, Finland, UK) werken nu ook met deze login maar de VIN decoder is dan niet beschikbaar.

Groet, Martin

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 20 aug, 2021 23:30

We gaan het nog eens proberen. Ik heb ingelogd en klikte op hun VIN-decoder, maar kreeg alleen die basic info.

OK, extra op Original VIN-decoder geklikt. ZIe toch echt veer meer details bij die van Speedparts. Maar dat kan (afhankelijk van bouwjaar) wel verschillen. Ben benieuwd wat de Original VIN-decoder met SAAB 90/99/900classic en 9000 VIN-nummers doet. Die info is bij Speedparts erg beperkt.

MartinvR
Geregistreerd lid

Bericht door MartinvR » za 21 aug, 2021 13:16

Met de VIN van een van mijn voorgaande Saabs, een 9-3 OG van 2002, krijg ik (bijna) net zo veel info als mijn huidige 9-3 van 2008.
Speedparts geeft duidelijk minder info, ca. 2/3 van Saabparts US.

Mijn eerste Saab 9-3 OG van 1998 genereerd slechts basic info: model, bouwjaar, motor en verder niets...
Speedparts geeft ook geen info anders dan bouwjaar, motor en gebouwd in Zweden.

groet, Martin

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 22 aug, 2021 0:05

Verschilt dan kennelijk per SAAB want ik testte met een VIN-nummer van een 9-5 uit 1999 en daar is Speedparts juist veel uitgebreider dan de Original SAAB VIN-decoder. Maar goed. Allebei handige tools. DIe Original Decoder is voor de meesten makkelijker omdat het in het Engels is beschreven.

KeesB
Geregistreerd lid

Bericht door KeesB » vr 27 aug, 2021 21:51

Voor mijn 2008 9-5 heb ik het gecontroleerd en ik krijg een hoop gegevens, alleen zijn ze niet allemaal correct. Zo geeft de VIN controle aan dat het een Lineair uitvoering is terwijl hij hier als Vector Sport staat. Ook heeft hij een grijs leder interieur en de VIN geeft aan zwart stof..?
Zijn er meer die dit soort verschillen zien?

zundappboy
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door zundappboy » za 28 aug, 2021 19:33

Voor mijn 9-3 cabrio klopt eigenlijk alles, behalve dat hij aangeeft geen hoofdsteunen op de achterbank, deze zijn er wel :?

el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door el-barro » za 23 jul, 2022 15:16

Klopt het dat de Vin-decoder van https://saabparts.com/us/ weer uit de lucht is?
Heb laatst nog gekeken, maar kan 'm nu niet meer vinden op de site.

MartinvR
Geregistreerd lid

Bericht door MartinvR » ma 25 jul, 2022 9:53

Juist gecheckt.
Werkt bij mij prima.
https://saabparts.com/us/mysaabcar-onli ... n-decoder/

groet, Martin

el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door el-barro » ma 25 jul, 2022 11:22

Hij doet het bij mij nu ook weer. Van het weekend kon de pagina niet gevonden worden.
Gelukkig maar! :D

Plaats reactie