Nieuwe rubriek: Saab in huis?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
jelger
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe rubriek: Saab in huis?

Bericht door jelger » vr 01 mei, 2020 23:25

Oelo74 schreef:
vr 01 mei, 2020 20:41
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar het aantal forumleden wat de Funda link hebben aangeklikt in de eerste post. Dat leek me primair de hoofdreden van het topic. Ik heb het gedaan, leuk huis, ik ben echter niet op zoek.
Gedaan, maar ben niet op zoek en kan het niet betalen. :roll:
Ook niet inkomen partner er bij, vermoed ik. Snap niet zo goed waar middenklasse Nederland het van betaalt, maar ik zal wel iets verkeerd doen in mijn leven (want dit zijn normale prijzen hier in het westen).

Succes met de verkoop! Net huis verder.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » vr 01 mei, 2020 23:40

klaasj schreef:
vr 01 mei, 2020 23:13
Orphy schreef:
vr 01 mei, 2020 21:38
En ze zitten ook nog geweldig ! 🤩
Ik heb ook met verbazing zitten genieten. Heb je details.
Waarvan?

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » vr 01 mei, 2020 23:47

Van de bouwtekening stoelen.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » vr 01 mei, 2020 23:50

Vriend van me heeft ze gemaakt, zal hem eens vragen. Heb ook nog een 2-zitter in dezelfde stijl van de achterbank staan!

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 02 mei, 2020 1:05

jelger schreef:
vr 01 mei, 2020 23:25
Oelo74 schreef:
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar het aantal forumleden wat de Funda link hebben aangeklikt in de eerste post. Dat leek me primair de hoofdreden van het topic. Ik heb het gedaan, leuk huis, ik ben echter niet op zoek.
Ook niet inkomen partner er bij, vermoed ik. Snap niet zo goed waar middenklasse Nederland het van betaalt, maar ik zal wel iets verkeerd doen in mijn leven (want dit zijn normale prijzen hier in het westen).

Succes met de verkoop! Net huis verder.
Hier heeft Overbuur zijn huis aan de paal staan voor 325k. Middenhuis uit 1978, verder niet veel bijzonders. Als ik dat zo bekijk, heb ik het mijn huis (op de hoek, met garage en oprit voor zeker 3 auto's) voor 280k, 2 jaar geleden, heul niet gek gedaan. Okee, ik moest wel renoveren voor rond 20k inclusief nieuwe keuken. Maar dan nog...

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door silvandam » za 02 mei, 2020 10:19

Ik word elke ochtend vrolijk wakker met deze projectielen boven mijn bed...
Afbeelding
Afbeelding

Rik H.
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Rik H. » za 02 mei, 2020 10:44

Koffie!

Afbeelding

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 02 mei, 2020 11:05

:offtopic:
jelger schreef:
vr 01 mei, 2020 23:25
En toen was ik benieuwd naar de vraagprijs, dit zijn zelfs normale prijzen in het oosten aan het worden, ik heb wel een tip

Ligt eraan waar je prioriteiten liggen, maar anders gaan leven en die dure saab de deur uit, :wink:

Ik rij niet voor niks wat nieuwer is dan 900 classic, ga niet op dure vakanties en al zeker niet op wintersport,
Wat krijg ik daar voor terug; gigantisch mooie plek buitenaf met plek voor Saab hobby ( en heel veel klusjes)

On topic , als mijn vrouw werken is zou ik er toch eens eentje in de kamer moeten zetten :mrgreen:
@ orphy die bank combinatie is geweldig :thumbup2:

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » za 02 mei, 2020 11:50

Afbeelding

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 02 mei, 2020 12:00

Door de zuinigheid van mijn ouders (mijn vader was universitair docent (geen vetpot), moeder voedde de 4 kinders op) en de huizenmarkt, hebben wij, de 4 kinderen nu geen financiële zorgen. Het ouderlijk huis in Hilversum (schilderswijk, vrijstaand huis) is in 33 jaar 4x over de kop gegaan, en was bij overlijden van mijn moeder, in 2016, hypotheekvrij.

Daardoor heb ik een hoekhuis met garage en oprit voor 3 (met een beetje passen/meten misschien 4) auto's kunnen kopen.

Sinds eergisteren staat het huis van mijn overbuur te koop. Middenwoning met 4 slaapkamers en vrij uitzicht aan de achterzijde. De koper kan er zo in, zonder veel te hoeven verbouwen.

Maar dan vind ik 325k best een hoop geld, vooral als ik het vergelijk met wat ik voor mijn huis heb betaald (280k ex. renovatie. in 1978 moest het blijkbaar snel en mocht het niks kosten)...

De nieuwe overburen krijgen trouwens ook mooi uitzicht aan de voorzijde van hun huis:

Afbeelding

:mrgreen:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 02 mei, 2020 19:28

turbopilot schreef:
za 02 mei, 2020 11:05
En toen was ik benieuwd naar de vraagprijs, dit zijn zelfs normale prijzen in het oosten aan het worden, ik heb wel een tip

Ligt eraan waar je prioriteiten liggen, maar anders gaan leven en die dure saab de deur uit, ga niet op dure vakanties en al zeker niet op wintersport,

Toen ik drie jaar geleden mijn op zich ruime - 100m2 en 50m2 buitenruimte - appartement kocht op 1 inkomen (geen vast inkomen partner) reed ik een 15 jaar oude 9-5 van 1500 euro cash. Geen andere kredietlijnen of hoge lasten die een hypotheek naar beneden trekken. Gewoon bare-to-the-bone. Door (relatief lage) erfpacht kon ik niet heel veel meer lenen dan de 208.000 die ik overeengekomen was. Ik geloof dat de limiet net onder de 220 lag.

Dan kan je vast terugrekenen hoeveel ik toen verdiende. Gewoon stukje boven modaal zoals het grootste deel van Nederland. De vraag is of ik de huidige marktwaarde nog wel kan financieren. Misschien net aan door de nog lagere rente en hoger inkomen door gunstig job-hoppen.

Dure vakanties? Je bedoelt die twee weken bij mijn schoonmoeder gratis in het appartement op 5 uur vliegen (voor 250-300 euro retour?). Ik denk dat camping in Lunteren duurder is, zeker met kinderen. :freak:

Nee, beste turbopilot. Dit is precies het punt in Nederland a 2020. Een gewone gezinswoning koop je niet meer van een gewoon midden salaris. Ik zie hier nieuwbouwprojecten beginnen. 120-130 M2 middenwoningen. Gewoon een rijtjeshuis. Starten bij meer dan 400k. :shock:

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » za 02 mei, 2020 20:01

Bij ons hangt aan de keukenmuur....
(nou ja, het is eigenlijk het halletje maar daarover bestaan geen liedjesteksten voor zover ik weet)

Afbeelding

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » zo 03 mei, 2020 16:46

back to topic
hier alleen nog een schommel-Saab in huis.
en in de kelder nog een prachtige Afbeelding een echte, gekregen bij een proefrit. (precies zo eentje heeft m'n broer helaas totalloss gereden op de Brusselse tramrails.)

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » zo 03 mei, 2020 22:00

Oelo74 schreef:
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar het aantal forumleden wat de Funda link hebben aangeklikt in de eerste post. Dat leek me primair de hoofdreden van het topic. Ik heb het gedaan, leuk huis, ik ben echter niet op zoek. Vind nu wel, mocht de verkoop middels dit forum tot stand komen, dat dan het schilderij blijft hangen :applause: Verder moeten we voor de toekomst misschien afspreken dat we pas huizen hier mogen aanprijzen als je er minstens 3 Saabjes droog kunt stallen... :wink:

@1001760: veel succes met de verkoop!
Was inderdaad primair de hoofdreden, maar ik vind de reacties (en foto's!) die het genereert wel erg leuk.

Groet,
Jacco

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » zo 03 mei, 2020 22:07

Komt natuurlijk door die poster aan de muur, dat was het eerste wat mij opviel, de eigenlijke advertentie viel pas later op.
En inderdaad; wordt een leuke rubriek zo

Plaats reactie