100 km/h heeft ook voordelen
-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
jgvdv
- Donateur

Re: 100 km/h heeft ook voordelen
Het is veel te langzaam ben ongehoorzaam en rijd na 1900 vaak iets over de 180 draait de auto nog geen 3000 toeren
Overdag 140 rijd ook prima , 100 is nog geen. 1400 toeren

Overdag 140 rijd ook prima , 100 is nog geen. 1400 toeren
-
rutgerreinier
- Donateur

180 op de N31 en N381?jgvdv schreef: ↑vr 24 apr, 2020 23:40Het is veel te langzaam ben ongehoorzaam en rijd na 1900 vaak iets over de 180 draait de auto nog geen 3000 toeren
Overdag 140 rijd ook prima , 100 is nog geen. 1400 toeren![]()
-
jgvdv
- Donateur

Soms wel maar daar houd ik me in , rijd die weg nauwelijks meer
-
GHIA
- Geregistreerd lid
100km/h is topaktie!
De meeste kunnen harder toch niet aan.
Stuk relaxter op de weg

De meeste kunnen harder toch niet aan.
Stuk relaxter op de weg
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Ja 't is bijna om in slaap te vallen dat wel
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Dat is te danken aan Corona.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Ja zo zie je maar weer dat het de auto-industrie niet is die niets zou doen om zuinig rijden te bevorderen,
het is de overheid die er steeds weer voor zorgt dat de behaalde milieuwinst weer te niet gedaan wordt door de verkeerde maatregelen te nemen t.b.v. het milieu ,
maar dat is ook niet vreemd als het milieu je eigenlijk niets interesseert behalve dat het geld op moet leveren om de staatskas te spekken.
Ik vind het toch een hele prestatie dat je met een 9-5 sedan/kombi op benzine met een gewicht van 1500kg-1750kg een snelheid van gem. 105km/h een gemiddelde haalt van 1:14.5 l/100km.
Dan
je toch in tegenstelling tot een EV met een vulling op een paar km's na naar Oslo in Noorwegen zonder te tanken (ca 1250 km).
het is de overheid die er steeds weer voor zorgt dat de behaalde milieuwinst weer te niet gedaan wordt door de verkeerde maatregelen te nemen t.b.v. het milieu ,
maar dat is ook niet vreemd als het milieu je eigenlijk niets interesseert behalve dat het geld op moet leveren om de staatskas te spekken.
Ik vind het toch een hele prestatie dat je met een 9-5 sedan/kombi op benzine met een gewicht van 1500kg-1750kg een snelheid van gem. 105km/h een gemiddelde haalt van 1:14.5 l/100km.
Dan
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Probleem is altijd hoe rijd je.
Van midden Nederland naar het noorden over de snelweg deed mijn Volvo 740 carburateur automaat uit 1986 met gangetje 130km/h ook 1:13.
Wat doet ie straks met 100km/h? Ook 1:14?
Mijn Capri 2.0 4 cilinder nam 30km tussendoor naar mijn werk ook genoegen met 1:12
Mijn Saab 99 op LPG 1:10
Zo heel veel zuiniger zijn al die auto's niet geworden.
Of het blok knalt er na 150d of 200d km uit.
Iets aan het milieu doen hoeft niet veel te kosten.
Maar dat is het probleem, velen worden te rijk van vervuilen en dat subsidie geneuzel.
Van midden Nederland naar het noorden over de snelweg deed mijn Volvo 740 carburateur automaat uit 1986 met gangetje 130km/h ook 1:13.
Wat doet ie straks met 100km/h? Ook 1:14?
Mijn Capri 2.0 4 cilinder nam 30km tussendoor naar mijn werk ook genoegen met 1:12
Mijn Saab 99 op LPG 1:10
Zo heel veel zuiniger zijn al die auto's niet geworden.
Of het blok knalt er na 150d of 200d km uit.
Iets aan het milieu doen hoeft niet veel te kosten.
Maar dat is het probleem, velen worden te rijk van vervuilen en dat subsidie geneuzel.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Met 93 km/h op de cruisecontrol haalde ik 6.3 liter/100km = bijna 1 op 16. Nu de max 100 is, is 90-95km/h ook binnen handbereik gekomen. 
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
ik zit nu rond de 6,6 a 6,8 l /100km met een 2.0 liter turbo in een 900NG handbak ... prima dat 100 km/uur!
-
jelger
- Geregistreerd lid
Wat rijden jullie veel! Ik kom sporadisch op slechts korte stukjes snelweg hier rond Delft-Den Haag. Er komt niets van uitlaten en opwinden over een 100 km limiet. En al helemaal niet het verbruik te kunnen meten.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Mooi eufemisme "vitaal beroep".
Als de IT afdelingen er morgen mee ophouden hebben we ook een groot vitaliteitsprobleem.
Als de IT afdelingen er morgen mee ophouden hebben we ook een groot vitaliteitsprobleem.