Gisteren 1 échte outlander, van de vorige generatieJohn Doe schreef:Bekijk het positief, je komt waarschijnlijk ook maar heel weinig outlander PHEV's tegen.
Een Peugeot 404, een heel populaire auto
-
collega
- Donateur (3x)

Re: Een Peugeot 404, een heel populaire auto
-
collega
- Donateur (3x)

Bilbao is een bijzondere stad, niet alleen vanwege het exceptionele Guggenheim-museum, het fraaie Museum van schone kunsten en de Casco Viejo (de oude stad), maar ik kwam er zowaar 2 tegen: een 900NG en een 9-3 Sport Estate
17-4 dus, geen Rovers, geen Renaults 4
Morgen naar Midden-Frankrijk, ben benieuwd. Helaas maar één BlaBla meerijder over een kort stuk
17-4 dus, geen Rovers, geen Renaults 4
Morgen naar Midden-Frankrijk, ben benieuwd. Helaas maar één BlaBla meerijder over een kort stuk
-
edwardk
- Geregistreerd lid
wat een lol zeg heb jij tijdens je vakantie niets anders te doencollega schreef: Ik houd de stand bij
-
collega
- Donateur (3x)

Ach, weet je,
Ik heb heel veel andere dingen te doen (wat lopen er een mooie vrouwen rond in Spanje en Portugal, maar dat is een ander topic, en wat heb ik mooie natuur en mooie oude steden gezien, en wat ben ik een aardige mensen tegengekomen), maar uit een ooghoek zie ik ook auto's.
het begon heel onschuldig, met het op de eerste dag bij toeval zien van 3 Saabs en 3 oude Peuzen.
Toen werd het iets leuker, omdat ik ook andere mooie oude auto's begon te zien.Heb ooit een keer dit spelletje gestart viewtopic.php?f=16&t=141832" onclick="window.open(this.href);return false;, maar ben er uit veiligheidsoverwegingen mee gestopt
Maar ik loop nauwelijks te kijken hoor, er zijn te veel mooie dingen te zien geweest op deze reis. Alleen begon het me steeds meer op te vallen hoe treurig weinig Saabs je nog ziet in deze landen.
En een treurige mededeling voor jou als 9000-liefhebber: die heb ik nog helemaal niet gezien!
Ik heb heel veel andere dingen te doen (wat lopen er een mooie vrouwen rond in Spanje en Portugal, maar dat is een ander topic, en wat heb ik mooie natuur en mooie oude steden gezien, en wat ben ik een aardige mensen tegengekomen), maar uit een ooghoek zie ik ook auto's.
het begon heel onschuldig, met het op de eerste dag bij toeval zien van 3 Saabs en 3 oude Peuzen.
Toen werd het iets leuker, omdat ik ook andere mooie oude auto's begon te zien.Heb ooit een keer dit spelletje gestart viewtopic.php?f=16&t=141832" onclick="window.open(this.href);return false;, maar ben er uit veiligheidsoverwegingen mee gestopt
Maar ik loop nauwelijks te kijken hoor, er zijn te veel mooie dingen te zien geweest op deze reis. Alleen begon het me steeds meer op te vallen hoe treurig weinig Saabs je nog ziet in deze landen.
En een treurige mededeling voor jou als 9000-liefhebber: die heb ik nog helemaal niet gezien!
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Ik let er al niet eens meer op ,
stel je eens voor in Scandinavië en zeker Zweden een en al SAAB ,
dan mis je te veel van wat er om je heen gebeurd.
-
Pisang
- Donateur

Scandinavië dekt ook Denemarken. Afgelopen drie weken naar topje Jutland Skagen retour gefietst. Ik denk dat het aantal Saabs dat ik tijdens traject Denemarken zag rijden onder de 25 stuks blijft hangen, waarvan slechts één 900 classic (sedan). Nu was ik er ook niet al te zeer op gefixeerd, en de fietsroutes zijn voor het overgrote deel niet druk bereden. Maar meestal vallen de Saabs, rijdend en op opritten, mij wel in het oog. Opvallend veel KIA. En natuurlijk overvloedig Duits en Frans spul.
-
collega
- Donateur (3x)

De gedachte dat ik alleen daar op zou letten is natuurlijk te zot voor woorden. Ik snap ook niet goed dat je denkt dat ik daar alleen maar op zou letten, of zelfs maar overwegend. Het is niet meer dan een marginaal deel van de dag en ik registreer de andere Saabs vanuit mijn ooghoek.edwardk schreef:Ik let er al niet eens meer op ,
Maar op een Saabforum rapporteer ik niet over musea (behalve automusea), mooie vrouwen of mannen (behalve in Saabs), prachtige natuur (behalve als ik een heel leuk weggetje voor mijn Saab vind), bijzondere steden en dorpen (behalve als ik naar een Saabgarage moet vanwege panne).
Bovendien was ik niet in Scandinavië, maar in een gebied waar Saabs nog veel zeldzamer waren dan ik van te voren dacht; dat viel me op en dáár rapporteerde ik over aan mijn forumgenoten.
En nu ik je toch spreek: ik vind de Saab 9000 helemaal niet mooi de beste Saab ooit gemaakt.
Allereerst is hij zeker niet de mooiste; eigenlijk is het maar een grote lompe bak. Zowel de 900 classic, de 9-5 (in ieder geval de Estate: viewtopic.php?f=8&t=149168&hilit=+schitterende en natuurlijk de Sonett's zijn allemaal als je naar ontwerp en vorm kijkt mooier.
En dan beste: beste rij-eigenschappen, beste techniek, beste functionaliteit, beste wat eigenlijk?
Vrijdag reed ik over de schitterende autosnelweg van Bilbao naar San Sebastian. Schitterend vanwege de prachtige natuur waar hij door heen loopt, maar ook schitterend vanwege de weergaloze aanleg en de uitdagingen die hij je stelt als chauffeur. Wat was ik blij dat ik in een 9-5 Aero reed, en niet in een 9000, zelfs niet een Aero. Qua wegligging en rijeigenschappen, dynamiek en bochtgedrag, geef mij de 9-5 maar. 900 T16S had ook gekund, omdat die meer de dynamiek van een sportwagen heeft, maar een 9000, nee, voor dat soort wegen is hij nooit gemaakt en eigenlijk ook niet geschikt.
Waarin is de 9000 dan wel de beste: als reisauto over de Franse of Duitse autowegen, met 130 (of als je wilt 160, of 180) immer gerade aus, volgestampt met bagage en passagiers, ja, dan is hij goed, maar niet beter dan de andere.
Is het dan de degelijkste: ik heb in drie verschillende typen Saab vele honderdduizenden kilometers gereden, en vind hem zeker niet beter dan de 900 of 9-5 (maar ook niet slechter, behalve de
kortom, ik vind hem niet mooi en niet de beste Saab ooit gemaakt, al heb ik er met heel veel plezier heel veel in gereden!
-
collega
- Donateur (3x)

En dan wordt het nu tijd voor de einduitslag:
To end the show with this bombshell (zou Jeremy Clarkson zeggen) Zie helemaal onderaan voor de eindstand
Jullie weten: als JC een wedstrijd had met de andere heren van TG, won hij altijd (als hij aan de beurt was werden de spelregels veranderd). Welnu:
Saab stond op 17
Tussen Bilbao en Orleans kwam ik 7 Saabs tegen: 2 900NG/9-3OG, 2 mooie zilvergrijze 9-5 sedan (vlak achter elkaar, vlak voor Bordeaux, samenrijders?) en 2 9-3 SE's.
Maar toen reed ik in het dorpje waar ik de nacht doorbrecht even naar de groenteboer, beetje fruit kopen en wat parkeert er voor mij: een 900 Cabrio Classic, mooie donkerblauwe met donkergrijze bekleding. een i, dat wel, dak open, complete familie er in (man, vrouw, 2 kinderen, oma), bracht de stand op 24, maar een classic cabrio naast je: 25 bonuspunten!
Daarmee dus 49.
0 Peuzen, dus dat bleef 4 in totaal
Op het laatste stuk naar huis: in Parijs een Spaanse 9-5 en een Britse 9-5, op weg naar huis nog een 900 NG en 2 9-3 SE's en in Eindhoven een 9-5 NG (als het nou een Estate was geweest had ie ook bonuspunten gekregen), en bij ons in de straat staat een 9-5 3.0TiD Estate die het nog steeds doet
)
Maakt samen 56.
Maar toen de Peugeots
Eerst kwam ik een auto tegen die ik in mijn leven nog nooit gezien had: een Peugeot 404 Cabrio, een witte, zoals deze, peugeot-404-cabriolet-1966.
Wat een schitterende auto, waar de sedan uitmunt door hoekigheid, is deze mooi en rond en zacht. Zo'n auto verdient 100 bonuspunten!
Vervolgens kwam ik een 504 cabrio tegen, ook in schitterende staat, 25 bonuspunten!
De laatste twee waren broeders uit hetzelfde concern: een Citroën DS Stationcar, die zie je niet veel, maar toch genoeg om er geen bonuspunten voor te geven.
En als laatste: een Citroën Traction Avant. Rijdend.
Toch vertrouwde ik het niet helemaal, want hij was bicolour: zwarte kofferbak en schutborden. En verdomd, ik haalde hem in, keek in mijn spiegel en de gek had er DRL's in gemonteerd. Van die lelijke Halfords zooi. Welke idioot doet dat nou: 50 strafpunten, minstens!
Eindstand: Saab 56 <-> Peugeot 83!!!
Voor de statistici: in bijna 6.000 km autorijden en vele uren lopen door dorpen en steden ben ik in totaal 30 Saab's tegengekomen. Ik zal er ongetwijfeld vele gemist hebben, de vangrails in Frankrijk en Spanje zijn hoger dan in Nederland, maar het is, op de duizenden auto's die ik verder gezien heb, een bedroevend aantal, 1 per 200 km. 'T is een uitstervend ras.
To end the show with this bombshell (zou Jeremy Clarkson zeggen) Zie helemaal onderaan voor de eindstand
Jullie weten: als JC een wedstrijd had met de andere heren van TG, won hij altijd (als hij aan de beurt was werden de spelregels veranderd). Welnu:
Saab stond op 17
Tussen Bilbao en Orleans kwam ik 7 Saabs tegen: 2 900NG/9-3OG, 2 mooie zilvergrijze 9-5 sedan (vlak achter elkaar, vlak voor Bordeaux, samenrijders?) en 2 9-3 SE's.
Maar toen reed ik in het dorpje waar ik de nacht doorbrecht even naar de groenteboer, beetje fruit kopen en wat parkeert er voor mij: een 900 Cabrio Classic, mooie donkerblauwe met donkergrijze bekleding. een i, dat wel, dak open, complete familie er in (man, vrouw, 2 kinderen, oma), bracht de stand op 24, maar een classic cabrio naast je: 25 bonuspunten!
Daarmee dus 49.
0 Peuzen, dus dat bleef 4 in totaal
Op het laatste stuk naar huis: in Parijs een Spaanse 9-5 en een Britse 9-5, op weg naar huis nog een 900 NG en 2 9-3 SE's en in Eindhoven een 9-5 NG (als het nou een Estate was geweest had ie ook bonuspunten gekregen), en bij ons in de straat staat een 9-5 3.0TiD Estate die het nog steeds doet
Maakt samen 56.
Maar toen de Peugeots
Eerst kwam ik een auto tegen die ik in mijn leven nog nooit gezien had: een Peugeot 404 Cabrio, een witte, zoals deze, peugeot-404-cabriolet-1966.
Wat een schitterende auto, waar de sedan uitmunt door hoekigheid, is deze mooi en rond en zacht. Zo'n auto verdient 100 bonuspunten!
Vervolgens kwam ik een 504 cabrio tegen, ook in schitterende staat, 25 bonuspunten!
De laatste twee waren broeders uit hetzelfde concern: een Citroën DS Stationcar, die zie je niet veel, maar toch genoeg om er geen bonuspunten voor te geven.
En als laatste: een Citroën Traction Avant. Rijdend.
Toch vertrouwde ik het niet helemaal, want hij was bicolour: zwarte kofferbak en schutborden. En verdomd, ik haalde hem in, keek in mijn spiegel en de gek had er DRL's in gemonteerd. Van die lelijke Halfords zooi. Welke idioot doet dat nou: 50 strafpunten, minstens!
Eindstand: Saab 56 <-> Peugeot 83!!!
Voor de statistici: in bijna 6.000 km autorijden en vele uren lopen door dorpen en steden ben ik in totaal 30 Saab's tegengekomen. Ik zal er ongetwijfeld vele gemist hebben, de vangrails in Frankrijk en Spanje zijn hoger dan in Nederland, maar het is, op de duizenden auto's die ik verder gezien heb, een bedroevend aantal, 1 per 200 km. 'T is een uitstervend ras.
-
richardh
- Geregistreerd lid
In de buurt van Alicante (Spanje) heb ik vanochtend een 9-7 met Spaans kenteken zien rijden. Verder nog een 9-5 en twee 9-3's gespot. Verder heb ik geen enkele oldtimer gezien. Zeker geen 404's.
-
collega
- Donateur (3x)

Tsja, ik had gewoon thuis moeten blijven
(gelukkig niet hoor, ik heb een geweldige vakantie gehad!)
Dit weekend in de buurt van Arnhem kennelijk grote Citroën-meeting. De prachtigste Traction Avant's, DS'en, SM's CX'en, eenden, Ami's, zelfs een enkele Panhard, allemaal in de mooiste opgepoetste toestand, te veel om te tellen, uit alle delen van Europa.
Wat heeft dat bedrijf toch een schitterende auto's gemaakt!
Dit weekend in de buurt van Arnhem kennelijk grote Citroën-meeting. De prachtigste Traction Avant's, DS'en, SM's CX'en, eenden, Ami's, zelfs een enkele Panhard, allemaal in de mooiste opgepoetste toestand, te veel om te tellen, uit alle delen van Europa.
Wat heeft dat bedrijf toch een schitterende auto's gemaakt!