Nog leuker is dat een aantal van deze teksten van mijn broer afkomstig zijn toen hij bij een reclamebureau werkte dat Saab in de portefeuille had.Sapphire schreef:Saab had altijd ijzersterke teksten. De meeste kende ik al maar ik blijf ze fantastisch vinden. Mijn favorieten zijn: "Saab introduceert weer een auto die nergens op lijkt" en "Als je geen wilde haren hebt, dan krijg je ze wel". Heerlijk
Typische SAAB advertenties ...
-
shearwater
- In memoriam †
Re: SAAB advertenties ...
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Re: Typische SAAB advertenties ...
Het valt me op dat het SAAB niet schroomt om andere merken te bashen in hun reclames. Vind ik wel stoer, zie je niet veel.
-
evolver86
- Geregistreerd lid
De nederlandse vind ik wel echt goed hoor.
Loopt op loodvrije adrenaline
Dokter, Ik hoor geen fluittoon
Saab introduceert weer een auto die nergens op lijkt
Als je geen wilde haren hebt, dan krijg je ze wel
Als Pasen en Pinksteren op een dag vallen (900D)
We zijn niet gek, we zijn een vliegtuig
Gelukkig kiest 99% voor een ander merk
Wie last krijgt van 'n acute blindedarm mag hopen dat z'n dokter 'n goeie ontsteking heeft
Nu eens geen turbotaal
100-0 in 3.8 sec
Allemaal woordspelingen en -grappen met een duidelijke referentie naar de identiteit van het merk. Dat heeft de broer van Shearwater goed begrepen! (tenminste, ik ga er van uit dat dat in deze periode was). Pure profilering.
Loopt op loodvrije adrenaline
Dokter, Ik hoor geen fluittoon
Saab introduceert weer een auto die nergens op lijkt
Als je geen wilde haren hebt, dan krijg je ze wel
Als Pasen en Pinksteren op een dag vallen (900D)
We zijn niet gek, we zijn een vliegtuig
Gelukkig kiest 99% voor een ander merk
Wie last krijgt van 'n acute blindedarm mag hopen dat z'n dokter 'n goeie ontsteking heeft
Nu eens geen turbotaal
100-0 in 3.8 sec
Allemaal woordspelingen en -grappen met een duidelijke referentie naar de identiteit van het merk. Dat heeft de broer van Shearwater goed begrepen! (tenminste, ik ga er van uit dat dat in deze periode was). Pure profilering.
-
shearwater
- In memoriam †
Ja, dat was die periode. Hij was toen zelf een toegewijd Saabrijder (900 EMS, 900 Turbo, 96 jubileum en 95). Maar na te veel bekeuringen vanwege hard rijden nu aan de Landrover. 't Kan verkeren.
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Hartstikke mooi die reclames.Welke ik nog mis,ik weet niet of iemand deze heeft,is die reclame van een Saab 900? tussen een kudde schapen. Ook leuk. Wat ik ook leuke reclame vond was een spotje op de radio. Dat ging ongeveer zo; Je hebt 3 soorten automobilisten,de 1 wil wel maar kan niet.(te weinig vermogen) De andere wil wel en doet het ook.(type opdringerig) En dan de type kan wel maar hoeft niet zo. (Saab rijder)
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Ja. Maar dat is precies hoe ik ook in de Saab zit, als je het vergelijkt met de andere auto's waarin ik werk eens rij
-
John Doe
- Geregistreerd lid
Vandaag zag ik op Schiphol een grote advertentie voor electrische BMW's: voor de linker en rechter helft van de hersenen. Op internet is deze niet terug te vinden.
Ook een ander Duits merk is al eens op het zelfde idee gekomen:

Beter goed gejat dan slecht bedacht...
-
gudmundje
- Donateur

the right side doesn't care 
http://www.youtube.com/watch?v=yAR_H_pZBKg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=yAR_H_pZBKg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
rutgerreinier
- Donateur

Leuk die naam van die saab 93, daar staat saab 93 sport sedan
-
mosiac
- Geregistreerd lid
"This is the end" bij een foto van een 9-5 NG is wel een beetje cynisch.....
Of was het een vooruitziende blik
Of was het een vooruitziende blik
-
luk
- Geregistreerd lid

IJzersterk en toegepast tijdens de 24 uur van Le Mans dit weekend
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Even een oud topic opgraven;
Dit hangt al sinds ik me kan herinneren (en volgens mij al sinds tijden daarvoor) bij ons in de gang aan de muur.

Volgens mij heeft mijn opa dit ooit aangeschaft, ik zal het eens navragen aan m'n vader (die, hoe toepasselijk, huisarts is
).
Dit hangt al sinds ik me kan herinneren (en volgens mij al sinds tijden daarvoor) bij ons in de gang aan de muur.

Volgens mij heeft mijn opa dit ooit aangeschaft, ik zal het eens navragen aan m'n vader (die, hoe toepasselijk, huisarts is