SAABs in tijdschriften

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Funky Dude
In memoriam †

Re: SAABs in tijdschriften

Bericht door Funky Dude » vr 23 nov, 2012 17:04

Leuk topic! (want ik kom bijna nooit bij de bladenboer...)
Dat was precies het idee, een hint dat er een leuk stukje over een SAAB te halen is.

@ Tenfour: die videolink is een leuk extraatje!

AbelJanR
Donateur
Donateur

Bericht door AbelJanR » vr 23 nov, 2012 17:40

Funky Dude schreef:
Is het een idee om ook oudere artikelen hier te posten?
Begin dit jaar heb ik ook in de AutoWeek gestaan met onze 96. De AutoWeek is toch wel mijn favoriete blad, we zijn er thuis al meer dan 20 jaar op geabonneerd. En moet zeggen dat ze de afgelopen tijd vaak aandacht aan Saab besteden.

Uit mijn hoofd in een jaar tijd: Twee keer een Saab-Dossier. Reportage over WAMWAS. Twee keer een reportage over de klassieke 900. Een 9-5 met 1.000.000km in klokje rond. De 96 vakantie-kar. En het artikel over ons eigen Saabje. En nu dus een 900 in de barrelbrigade.

Afbeelding

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » zo 25 nov, 2012 14:25

Niet zozeer een artikel over een SAAB maar wel veel leuke info:
Oldtimer Markt Sonderheft Nr.49 Preise 2012, Klassische Autos von 1920 bis 1990 http://www.oldtimer-markt.de/zeitschrif ... reise-2012

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » do 13 dec, 2012 14:44

Iemand nog iets tegengekomen, nieuw of oud?

900-Joost
Donateur
Donateur

Bericht door 900-Joost » do 13 dec, 2012 22:29

Ik heb nog ergens een tijdschrift liggen uit 1993 met daarin een vergelijkende test van de MB 190, de Volvo 240 Estate en de Saab 900 GT. Door verhuizingen weet ik alleen niet meer waar. Een autoblad wat nu niet meer bestaat. Zal binnenkort weer verder zoeken, want het was een leuk artikel over het afscheid van deze 3 iconen uit de tijd dat er nog echte auto's werden gemaakt.

Mr.Polaroid
Geregistreerd lid

Bericht door Mr.Polaroid » za 12 jan, 2013 13:19

Geen tijdschrift, wel een krant: Dagblad van het Noorden van deze week. Woensdag of donderdag, precieze dag ben ik ff kwijt. Leuk artikel over het uitkomen van 2 nieuwe Saabboeken met enkele foto's er bij, waar onder eentje met Harm van der Laan.

dirk7942
Geregistreerd lid

Bericht door dirk7942 » ma 14 jan, 2013 16:16

Deze dan van de Autoweek. De verslaggever zijn eigen visie op GM die Saab de nek om draait:

http://www.autoweek.nl/weblog/2804/mijn-eigen-gm-moment" onclick="window.open(this.href);return false;

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » ma 14 jan, 2013 17:23

Leuk stukje inderdaad in AW.

Vraag me af welke boeken het DvhN bedoelde (heb het artikel niet gezocht), gezien het feit dat er op dit forum nog niets gemeld is over nieuwe boeken in de pijplijn (of heb ik iets gemist?). Van het missen van een foto van Harm lig ik niet meteen wakker. :wink:

Mr.Polaroid
Geregistreerd lid

Bericht door Mr.Polaroid » ma 14 jan, 2013 20:20

"Are you talking to me?"

Ze noemen:
-Saab in Nederland. Onno Walgien. 30 euro
-Saab meer dan een merk. Ton Lohman. (schrijver van oa de Oldtimercatalogus) 20 euro. Leuk overzichtsboekje.

Zaterdag meteen naar de boekhandel gegaan en wezen neuzen in alle 2.
Van "Saab in Nederland" ben ik wel van onder de indruk. Heel mooi vorm gegeven en bomvol vanalles en nogwat.
Komt op mn verjaardagsverlanglijstje :idea:

Een prachtig verhaal oa over hoe een Saab 99 destijds door een trein werd aangereden, tegen de voorkant van de Saab die helemaal weg is en door de klap de achterkant ook tegen de trein knalt en ook weg is. Meneer stapt uit door het portier te openen en is helemaal ongedeerd. :D

Zelf maar ff kijken....

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » ma 14 jan, 2013 20:39

Yep, ik had al een vermoeden dat het om die 2 boeken zou gaan, die zijn dus al een tijdje uit en op het forum al uitgebreid besproken.

' :devil_grin: SAAB in Nederland' heb ik op de oldtimerbeurs in Eelde voor €25 gezien, was geseald dus heb ik daar niet in kunnen kijken.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 14 jan, 2013 20:49

@dirk: herinner me ook nog vaag een of ander artikel over iemand met 4 zwarte Saab turbo's ;) En een 96 van het eerste bouwjaar in Autoweek, of was dat alleen online?

Heb talloze tijdschriften met artikelen over Saabs. Kan ook niet anders met een abbo op o.a. Klassiek & Techniek, Auto Motor Klassiek, Youngtimer Magazine en veel losse exemplaren van allerlei andere autobladen. Ook stapels oude tijdschriften zoals de test van de eerste 99 in autovisie in '68. Leuk spul. Als ik eens tijd over heb zal ik een poging doen alles hier neer te zetten voor de liefhebber.

Er zijn trouwens ook heel wat boeken over Saab, wellicht ook leuk om een topic over te starten? Ik heb er zo al 15 denk ik.

Mr.Polaroid
Geregistreerd lid

Bericht door Mr.Polaroid » vr 18 jan, 2013 17:06

Is deze al behandeld hier op het forum? Over modelauto's van Saab.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/uitge ... ing__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » vr 18 jan, 2013 17:19

Artikeltje volgens mij nog niet, Griffin Models en andere SAAB modelauto's wel: viewtopic.php?f=16&t=420

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » vr 18 jan, 2013 17:52

[quote="Funky Dude"]Leuk stukje inderdaad in AW.

De 5 afleveringen daarvan gevolgd. Als beste uit de Tüv-keuring kwam naar voren de Saab 900 NG. Van de 3 deelnemende teams/equips. Andere "auto's" -beter gesproken van barrels die max 300 euro mochten kosten als aankoopaanbedrag - waren een Ford Focus (technisch het beste en als beste doorgerot) en een Peugeot 605 (?), een Peug met 6 cilinders. Als enige sloopwaardig en om die reden gevoerd aan de shredder: de Saab 900NG. Was te verwachten, bij Saab. :twisted: :wow:

Jethro
Geregistreerd lid

Bericht door Jethro » zo 10 feb, 2013 21:16

gunar schreef:
Funky Dude schreef:Leuk stukje inderdaad in AW.

(...) waren een Ford Focus
Dat was toch een Fiësta?

Plaats reactie