Is Volvo een alternatief voor Saab-liefhebbers?
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: Is Volvo een alternatief voor Saab-liefhebbers?
Je lijkt wel jaloers op onze Suzuki waar mijn partner trouwens mee rijd ik rij een Subaru justy 3gx. 
-
verde900
- Donateur

[]
Wees niet bang, heb voor mn vrouw een solide Zweed en voor mezelf ook..
Wees niet bang, heb voor mn vrouw een solide Zweed en voor mezelf ook..
Reden: Quote verwijderd
-
gudmundje
- Donateur

ik kijk enkel naar echte ongevallen en de resultaten.voodoo schreef: ↑ma 07 mar, 2022 18:30https://m.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs
Tjek deze eens, just for giggles![]()
doe dit maar eens met een renault....
https://www.youtube.com/watch?v=jGHsoF5F57s
-
VanBunst
- Donateur (11x)

Zat inderdaad eerst naar een V70 te kijken, is qua station tenminste een waardig vervanger van de 9000. Rondje mee gereden. Alleen vond dat een heel indirect gevoel qua contact met de weg geven, dus dat viel me beetje tegen.Jungleman schreef: ↑ma 07 mar, 2022 12:10ik denk dat verde900 je daar beroepshalve wel een antwoord op kan geven.
je zou ook een S60 of V70 kunnen overwegen. de 5pitters hebben geen moeite met hoge kilometerstanden en (mits de juiste viscositeit) verbruiken weinig olie. de voorgeschreven 0W30 was bij mijn V70 te dun en is vervangen door 10w60.
hoe de automaatbakken van Volvo zijn, weet ik niet. er zijn 2 typen/modellen geleverd, volgens mij (1 van Ford en 1 van (een toeleverancier van) Volvo). de ene is beter dan de andere, maar welke dat is, ook dat zou verde900 je kunnen vertellen.
er was geloof ik ook 'een dingetje' met 'dwarsgeplaatste 6pitter' en 'versnellingsbak'. het was iets in de richting van: 'door ruimtegebrek als gevolg van een grote motor is er geen ruimte meer over voor een deugdelijke versnellingsbak, waardoor de bak regelmatig het loodje legde'. geen idee of dat juist is, trouwens. maar het is wel iets om uit te zoeken.
hier het S80-deel van het Volvoforum: https://www.volvo-forum.nl/viewforum.php?f=21
En de 9-5 dame edna sedan, tja ik val nog niet echt van m'n stoel vwb de vorm en met name de kont
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Geen S80, maar wel een paar jaar XC70 gereden van dezelfde generatie en zonder meer aanbevelenswaardig. Neem alleen wel een uitvoering met een echte Volvo motor (5-,6- of 8-pitter).VanBunst schreef: ↑ma 07 mar, 2022 10:03Rijdt iemand van jullie en S80 (model vanaf 2006). Zo ja, hoe bevalt dat?
Ik overweeg namelijk vreemd te gaan...
-
davidd
- Donateur

Wel een V70 van dat model. De derde generatie vind ik in tegenstelling tot de tweede niet indirect sturen. De carrosserie is veel stijver van de derde generatie. Overigens prefereer ook ik de 5 cilinders boven de latere Ford 4 cilinders.VanBunst schreef: ↑ma 07 mar, 2022 10:03Rijdt iemand van jullie en S80 (model vanaf 2006). Zo ja, hoe bevalt dat?
Ik overweeg namelijk vreemd te gaan...
Met de S80 heb ik alleen ervaring met de V8. Grappig, maar zwaar in de neus.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_B8444S_engine
De v8 van Volvo is dus een Japanse motor afkomstig van Yamaha.
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Nog beter.tanisha schreef:https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_B8444S_engine
D'r zit dus muziek in.

-
tanisha
- Geregistreerd lid
Die Yamaha v8 willen wel zeker als ze getund zijn.
Maar ja wil je die in deze tijden met de dure benzine nog iedere dag rijden?
Maar ja wil je die in deze tijden met de dure benzine nog iedere dag rijden?
-
gj900
- Donateur (9x)

Ik heb bij de aanschaf van een vervanger voor de 9-5 serieus naar een XC90 V8 gekeken, maar heb het niet aangedurfd. Achteraf een goede beslissing denk ik. Blijf de XC90 wel een hele mooie verschijning vinden.
-
davidd
- Donateur

En wat doet het nu je een paar maanden met 10w60 rijdt?Jungleman schreef: ↑za 05 mar, 2022 20:58Tot nu toe eigenlijk alleen een oliemelding gehad, waaruit een olieverbruik af te leiden was van 1:4000. Maar wat wil je: 0W30 is net water. Compressietest wees geen rare lekkages uit, olie vervangen door 10W60, kijken wat dat doet.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Ik zal zo eens kijken. Ik merk wel dat het oliepeil aan de stok daalt. Maar ik moet er even de kilometerstanden bij halen om te kunnen uitrekenen wat het verbruik nu ongeveer is. Ik heb het idee dat het wat gunstiger is geworden.
-
Rob2
- Geregistreerd lid
Altijd een zwak voor Saab gehad …. een paar jaar geleden ook die wens verwezenlijkt (Saab 99)
Maar bijna altijd in een Volvo gereden
360, 850, C30 , S60, V70 , XC40t5
Een beetje leuke uitvoering of kleur maakt het wel een karakterbak.
behalve de eerste en laatste altijd 5 cilinders…..
Zag hier net een donderrode XC70 voorbij komen
Maar niet zo eigenwijs & zeldzaam als een Outback
(Maar dat vond ik niet fijn rijden)
Maar bijna altijd in een Volvo gereden
360, 850, C30 , S60, V70 , XC40t5
Een beetje leuke uitvoering of kleur maakt het wel een karakterbak.
behalve de eerste en laatste altijd 5 cilinders…..
Zag hier net een donderrode XC70 voorbij komen
Maar niet zo eigenwijs & zeldzaam als een Outback
(Maar dat vond ik niet fijn rijden)
-
El René
- Geregistreerd lid
Neen.RoelandV schreef:
Ik vraag mij in dat kader af of Volvo voor de Saab-liefhebber een goed alternatief is.
-
gj900
- Donateur (9x)

Mijn huidige XC70 is niet mijn eerste Volvo. In een grijs verleden ook een aantal jaren Hollands glorie gereden in de vorm van een heuse 360GLT met die heerlijke en onverwoestbare 2.0 liter motor en schuifdak. Een van de auto's waar ik de minste problemen mee heb gehad.
We kunnen het ook omdraaien... Saab is een alternatief voor de Volvo-rijder
We kunnen het ook omdraaien... Saab is een alternatief voor de Volvo-rijder