SAAB-rijders op twee wielen
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
- Regio: - kies een regio
Re: SAAB-rijders op twee wielen
Jongens, bedankt voor de info en het verhaal, ik vind die motorblokken echt mooi om te zien.ben benieuwd hoe het mijn zoon gaat bevallen,maar de verhalen stemmen mij positief.
Er staat een korte trip Denemarken op de planning. (wordt vervolgd).
Er staat een korte trip Denemarken op de planning. (wordt vervolgd).
SAAB 900Si 2.3 Talladega.
CAAB 900SE 2.0T
CAAB 900SE 2.0T
-
voodoo
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Veel plezier in Denemarken.
Zelf rij ik liever naar het zuiden, maar Denemarken, Zweden en Noorwegen ben ik in 2023 ook geweest met de motor. Een zeker gebrek aan joie de vivre heerst daar wel....
Zelf rij ik liever naar het zuiden, maar Denemarken, Zweden en Noorwegen ben ik in 2023 ook geweest met de motor. Een zeker gebrek aan joie de vivre heerst daar wel....
Blije ex-eigenaar van de opknap-anni ;-) Een 900 sedan heeft de taak overgenomen.
-
ghulst
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Zeeland
De Tiger 800 is opgevolgd door de Tiger 900, maar dat had je al gezien. Er komt een nieuwe, maar dat is een Tiger 800 sport en ik vind een groot voorwiel wel leuk een stukje onverhard ook wel.
Ik wissel regelmatig van motor, gewoon om weer eens wat anders te rijden. In mijn adventure motoren serie had ik een Tiger 900 uit ‘93, toen een BMW 1150GS, toen weer een Tiger 800 uit 2011 en daarna een BMW 1200GS uit 2010.
Daarna heb ik allebei de motoren die ik had staan verkocht. Maar het kriebelde weer en toen heb ik de Street Triple R gekocht die er nu staat. En die gaat ook wel weer weg. Al weet ik nog niet wanneer. 
Ik wissel regelmatig van motor, gewoon om weer eens wat anders te rijden. In mijn adventure motoren serie had ik een Tiger 900 uit ‘93, toen een BMW 1150GS, toen weer een Tiger 800 uit 2011 en daarna een BMW 1200GS uit 2010.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Op mijn 18e een bmw R60/2 gekocht en nu, 45 jaar later nog steeds bmw maar nu de R1250 GSA. Ja elke motor heeft wel leuke en minder leuke kanten en ja veel motoren bestuurd maar het stuurgedag en de ergonomie zoals de bmw’s neerzetten past het best bij mij.
Bijna alle configuraties wel bereden op de 6 cilinder na. Allen hebben hun plussen en minnen.
Voor mij is motorrijden vrijheid en een geweldige manier van reizen met tent, hotel of B&B.
De Caab komt redelijk in de buurt van deze beleving
Bijna alle configuraties wel bereden op de 6 cilinder na. Allen hebben hun plussen en minnen.
Voor mij is motorrijden vrijheid en een geweldige manier van reizen met tent, hotel of B&B.
De Caab komt redelijk in de buurt van deze beleving

-
Jungleman
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Utrecht
bij hogere temperaturen reed ik liever in mijn Mercury cabriolet dan op de motor. de Mercury is inmiddels vertrokken naar een liefhebber in Duitsland, maar ik zit er nog wel eens aan te denken om een 9-3OG (of 900NG) Caab te kopen.
tot een graad of 23 vind ik het nog wel te doen op de motor. een Pan European heeft nogal een kuip en ik zit dus aardig uit de wind, en dat is bij wat hogere tempraturen een beetje een nadeel.
qua onderhoud hoef ik me niet te vervelen:
- de Pan 1100 moet weer verder in elkaar na de distri-riem- en koelslangenklus. ik moet wel eerst nog benzineslangetjes regelen voor het 'spinnekopje' onder de carburateurs. dat wordt dus soort van eigenbouw als het niet in Japan te halen is.
- de GL500 wil ik weer aan de praat krijgen. blok is los, en start op startspray en benzine-infuus. alleen blijft de choke niet hangen, met gevolg dat-ie geen (verhoogd) stationair houdt en weer afslaat. oprechte hobby-Bob die ik ben, heb ik de oude OEM dempers en collectorbox er onderuit gehaald en vervangen door dempers van een Harley Davidson met een flexpijpje naar de downpipes. dus geen collector box meer, elke cylinder heeft zijn eigen demper.
de Pan 1300 heeft voorlopig geen onderhoud nodig.
tot een graad of 23 vind ik het nog wel te doen op de motor. een Pan European heeft nogal een kuip en ik zit dus aardig uit de wind, en dat is bij wat hogere tempraturen een beetje een nadeel.
qua onderhoud hoef ik me niet te vervelen:
- de Pan 1100 moet weer verder in elkaar na de distri-riem- en koelslangenklus. ik moet wel eerst nog benzineslangetjes regelen voor het 'spinnekopje' onder de carburateurs. dat wordt dus soort van eigenbouw als het niet in Japan te halen is.
- de GL500 wil ik weer aan de praat krijgen. blok is los, en start op startspray en benzine-infuus. alleen blijft de choke niet hangen, met gevolg dat-ie geen (verhoogd) stationair houdt en weer afslaat. oprechte hobby-Bob die ik ben, heb ik de oude OEM dempers en collectorbox er onderuit gehaald en vervangen door dempers van een Harley Davidson met een flexpijpje naar de downpipes. dus geen collector box meer, elke cylinder heeft zijn eigen demper.
de Pan 1300 heeft voorlopig geen onderhoud nodig.
zakelijk:
VDLBerkhof Citea
Ebusco 3.0
MG ZS
privé:
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Engelse: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
de Caab: [2004 Saab 9-3 1.8T (215-ish PK) cabriolet]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i 170
(en nog 3 Honda 2-wielers)
VDLBerkhof Citea
Ebusco 3.0
MG ZS
privé:
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Ik had het gevoel net andersom.
Het gevoel van "vrijheid" op de motor is door een caab niet te evenaren, is niet te vergelijken met de brommer.
Bij warm weer in de caab is ook niet alles. Warm weer; zon op het leer; lekker heet bij het instappen.
.
Als het echt (té) warm is buiten neem ik iets overdekt mét airco.
Het gevoel van "vrijheid" op de motor is door een caab niet te evenaren, is niet te vergelijken met de brommer.
Bij warm weer in de caab is ook niet alles. Warm weer; zon op het leer; lekker heet bij het instappen.
.Als het echt (té) warm is buiten neem ik iets overdekt mét airco.

CAAB 900SE 2.0T
CAAB 900SE 2.0T
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Bij mij heeft de Saab ook een prima airco. Maar de motor is toch ook wel heel lekker, ongeacht de temperaturen. Daar kun je je ook wel op kleden. Motorjeans, of een doorwaaipak maken wel heel veel verschil op de motor. Vind ik dan. 
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Citroën Jumpy XL DC
-
Sabriolet
- Donateur (7x)

- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Als je maar een beetje kunt doorrijden is het meestal goed te doen op de motor.
Maar in Spanje kwam ik met 36 graden uit de Picos gereden. Dat was echt te heftig.
Daarna in de Caab met dakje dicht en de airco aan was het beter te doen
Maar in Spanje kwam ik met 36 graden uit de Picos gereden. Dat was echt te heftig.
Daarna in de Caab met dakje dicht en de airco aan was het beter te doen

Mijn turbo fluit harder dan ik.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Utrecht
daarom is het wellicht handiger om een cabriolet met stoffen bekleding te hebben. dat wordt niet zo bloedverzengend en blaartrekkend heet.
Lederen bekleding is niet altijd prettig...
Lederen bekleding is niet altijd prettig...
zakelijk:
VDLBerkhof Citea
Ebusco 3.0
MG ZS
privé:
VDLBerkhof Citea
Ebusco 3.0
MG ZS
privé:
-
Sabriolet
- Donateur (7x)

Eens, ik heb inmiddels alcantara bekleding, moest van vrouwlief, maar is wel prima.
Mijn turbo fluit harder dan ik.
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Nou, de knoop werd enige tijd geleden doorgehakt en vandaag konden we hem ophalen: onze nieuwe Triumph Tiger 900 GT Pro. Voor het eerst in m’n leven een nieuw voertuig zeg, normaal gezien is alles wat wielen heeft bij ons minstens 25 jaar oud:)95twinturbo schreef: ↑zo 19 jan, 2025 22:27Nou, de motor van mijn vrouw gaat eruit. Das een Suzuki Gladius uit 2009. Slechts 16.000km op de teller, maar te klein om door mij te kunnen worden gebruikt voor dagelijks woon-werk. Wat ervoor terugkomt is dus voor mijn woon-werk, en voor haar voor af en toe een weekend.
Op de shortlist staan:
- Triumph Tiger 800 of 900
- Honda NC750X 2025
- Suzuki V-Strom
En nog wel wat anderen. Komende 2 maanden zal er wel een knoop doorgehakt worden denk ik
Laat het voorjaar maar beginnen!

'81 900 Turbo T8 Black - ‘99 9-5 Estate 2.0T Midnightblue 250PK - ‘78 Opel Kadett 1.2s Jamaicagelb
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Gefeliciteerd!! Fijne km’s toegewenst
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Mooi man!!!!!!!
Gaat hier eigenlijk net zo,; alles wat benen heeft is ook al oud

Maar mooie "fiets" , kan me niet voorstellen dat jouw vrouw deze voor af en toe gaat gebruiken.
Een collega van mij heeft ook een Tiger , volgens mij 850, en is er zeer enthousiast over.
Heeeeeel veeeeeeel plezier er mee.
Gaat hier eigenlijk net zo,; alles wat benen heeft is ook al oud

Maar mooie "fiets" , kan me niet voorstellen dat jouw vrouw deze voor af en toe gaat gebruiken.
Een collega van mij heeft ook een Tiger , volgens mij 850, en is er zeer enthousiast over.
Heeeeeel veeeeeeel plezier er mee.
CAAB 900SE 2.0T
CAAB 900SE 2.0T
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

- Regio: NL - Provincie Overijssel
Geweldig mooi ding! Veel plezier ermee, maar komt vast goed.
Een airco hoeft van mij niet zo nodig, ik ben van nature al koel genoeg.
Saab 900 T16S Aero, 2019-heden
Saab 99 gl, "Walnoot", det var en gång, 2012-2021
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero, 2019-heden
Subaru Outback
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Super! Hele mooie Tiger!

Gisteren de hele dag rondgereden op Funpark Meppen met Noppenforum.nl. Niet op mijn eigen motor, maar het is een leuke dag geweest.

Gisteren de hele dag rondgereden op Funpark Meppen met Noppenforum.nl. Niet op mijn eigen motor, maar het is een leuke dag geweest.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Citroën Jumpy XL DC