Bericht
door rademaker » wo 04 apr, 2012 11:21
Dit is mijn klassieker, ook auto-gerelateerd.
20 jaar geleden, met de auto op zakenreis in London, snel parkeren op een m.i. vrije plek. Teruggekomen van afspraak: parkeerbon, en wat nog erger was: wielklem. Dus kon niet wegrijden en er als buitenlander mee wegkomen. Had een verbodsbord over het hoofd gezien. Geen keus en gezagsgetrouw naar het dichtstbijzijnde betaalburo, tien minuten met de metro.
In een lange rij met allemaal boze mensen. Ik vraag bij het betalen hoe lang het duurt voordat men die wielklem komt verwijderen. "Nou meneer, het is erg druk, dus reken maar op 1 à 2 uur". Ik balend terug naar de auto. Daar maar wat papieren doorgelezen, tijdschrift gepakt, maar na 2 uur nog steeds geen parkeerwachters om de klem te verwijderen. Mijn hele planning loopt zo in het honderd.
Loop wat te ijsberen op de stoep. Komt een automoblist en vraagt me of je op dat stuk mag parkeren. Ik laat hem weten dat maar niet te doen. Want dan krijg je een wielklem, net als ik. Hij kijkt me wat glazig aan en rijdt weg.
Uit verveling loop ik eens om de auto en wat zie ik tot mij stomme verbazing? De wielklem is weg! Hebben ze die dus meteen binnen 10 minuten na mijn betaling al weggehaald. Sta ik dus voor niets ruim 2 uur te wachten.
Moraal: vertrouwen is mooi, maar beter is altijd zelf alles checken.