Blunders bij het klussen

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Edward9-5
Geregistreerd lid

Re: Blunders bij het klussen

Bericht door Edward9-5 » do 08 mar, 2012 14:45

[]

Dat komt pas ná die tijd. Als er een kar achter gehangen wordt... :wink:
Dit is de voorpret!

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 08 mar, 2012 22:17

Roger schreef:Je zou tussen de plaat en de bout aan de overkant van de dooshouder (??) een plaatje met een oog kunnen zetten waar je de losbreek inrichting inhaakt.
de breekinrichting moet met een vast deel vast verbonden zijn, volgens de poliesie zou het er anders af kunnen schuiven/losraken. :-S+

mijn broer kreeg er een bekeuring voor, sindsdien heb ik aan alle trekhaken aan het schuine dwarsstuk een kettingschakel gelast.

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » do 08 mar, 2012 22:26

Voor de duidelijkheid. Ik heb alleen de bevestiging voor de contactdoos verplaatst naar een plek die handiger is. Tevens is er een oog, schakel van een ketting, voor de losbreek inrichting aan de trekhaak gelast. Het laswerk is gedaan bij http://www.vanwiggen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Dit bedrijf doet ook Carrosserie bouw.

el boro
Geregistreerd lid

Bericht door el boro » za 10 mar, 2012 18:42

ooit bij een beurje vergeten de koperen ringetjes te plaatsen bij het benzinefilter, en je dan afvragen waarom de tank zo snel leeg is.

groet dick.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 10 mar, 2012 19:57

:offtopic:

die losbreek met bouten is overal te koop. met geborgde bouten zit ie net zo vast als gelasd. lijkt me stug dat dat kan leiden tot een bekeuring.

gijsmondria
Geregistreerd lid

Bericht door gijsmondria » zo 11 mar, 2012 16:39

Gister olie ververst van mijn 9-5, netjes oude oliefilter losgeschroefd nieuwe er op met een likje olie langs het rubber.
Alles weer vast, nieuwe olie er op en even warmdraaien. spuit er toch een enorme plas olie onder de auto vandaan.

Snel de de motor uit, en kijken. Zit het oude rubber van het oliefilter er ook nog tussen. En twee is dan niet beter. :D

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 12 mar, 2012 10:14

Dat wordt een zak kattegrid kopen voor de vlekken :twisted:

gijsmondria
Geregistreerd lid

Bericht door gijsmondria » ma 12 mar, 2012 13:58

Dasty laat zelfs die vlekken verdwijnen :wink:

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door berta » di 03 apr, 2012 22:50

Kloenk kloenk Wat kan dat zijn,Homokoneet, banden, remmen, nee hoor: winterbanden wisselen voor Zomerbanden.
En het kan iedereen gebeuren. Dus bij deze mijn waarschuwing ,wielen goed vast zetten, en eventueel na 50 km controleren.
Ik had dat dus niet gedaan. nu maar hopen dat m'n velg geen opdonder heeft gekregen.

Grt Hennie

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 04 apr, 2012 8:18

Wielmoeren, klassieker.

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door berta » wo 04 apr, 2012 10:31

Ja en dan te weten dat ik ruim 30 jaar op de vrachtwagen heb gezeten, en dat het daar normaal is na 'n wielwissel, eerst na 50 km en daarna na 200 km de wielmoeren na te trekken. Ook na de winterperiode is 'n controle geen overbodige luxe.
Dus denk nooit dat overkomt mij niet. Daarom dacht ik, na mijn lompe actie,dat een waarschuwing weleens op zijn plaats kon zijn.
Ik weet zeker dat ik niet de enigste zal zijn, en dat er mensen zijn die zulke acties liever verzwijgen :lol:

Grt Hennie

Sporthatch
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Sporthatch » wo 04 apr, 2012 11:04

Alzheimer light Hennie?????? :twisted: :twisted:

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door rademaker » wo 04 apr, 2012 11:21

Dit is mijn klassieker, ook auto-gerelateerd.

20 jaar geleden, met de auto op zakenreis in London, snel parkeren op een m.i. vrije plek. Teruggekomen van afspraak: parkeerbon, en wat nog erger was: wielklem. Dus kon niet wegrijden en er als buitenlander mee wegkomen. Had een verbodsbord over het hoofd gezien. Geen keus en gezagsgetrouw naar het dichtstbijzijnde betaalburo, tien minuten met de metro.
In een lange rij met allemaal boze mensen. Ik vraag bij het betalen hoe lang het duurt voordat men die wielklem komt verwijderen. "Nou meneer, het is erg druk, dus reken maar op 1 à 2 uur". Ik balend terug naar de auto. Daar maar wat papieren doorgelezen, tijdschrift gepakt, maar na 2 uur nog steeds geen parkeerwachters om de klem te verwijderen. Mijn hele planning loopt zo in het honderd.
Loop wat te ijsberen op de stoep. Komt een automoblist en vraagt me of je op dat stuk mag parkeren. Ik laat hem weten dat maar niet te doen. Want dan krijg je een wielklem, net als ik. Hij kijkt me wat glazig aan en rijdt weg.
Uit verveling loop ik eens om de auto en wat zie ik tot mij stomme verbazing? De wielklem is weg! Hebben ze die dus meteen binnen 10 minuten na mijn betaling al weggehaald. Sta ik dus voor niets ruim 2 uur te wachten.
Moraal: vertrouwen is mooi, maar beter is altijd zelf alles checken.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 04 apr, 2012 11:25

JanWessel schreef:Wielmoeren, klassieker.
Wielbouten in het geval van Berta, klassieker :P

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door rademaker » wo 04 apr, 2012 11:29

Nou vooruit, nog eentje:

vorige maand een 900 classic naar de KwikFit gebracht voor een APK keuring.
Kom hem ophalen, krijg te horen dat er een goed en een slecht bericht is.
Het goede bericht: hij is goedgekeurd (op een kleinigheidje na).
Het slechte bericht: de keurmeester reed de auto de brug op terwijl het achterportier nog open stond. Grote deuk er in.

Ook dit is gelukkig goed afgelopen: KwikFit heeft gratis een ander deurtje in de kleur van de rest van de auto laten spuiten en ingehangen.

Moraal: check de deurtjes voordat je wegrijdt.

Koos

Plaats reactie