het budget bleek niet toereikend?tanisha schreef: ↑za 05 mar, 2022 21:45De agila die ik ook voor tijdelijk gebruik heb gekocht en na 2 jaar door geschoven is naar mijn partner heeft vandaag een opvolger gekregen.
Het is een Suzuki wagon R+ geworden met een m13a motor uit 2006 dus geen Volvo.![]()
Is Volvo een alternatief voor Saab-liefhebbers?
-
verde900
- Donateur

Re: Is Volvo een alternatief voor Saab-liefhebbers?
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Heb even wat vergelijkende tests opgezocht om te zien wat de belangrijkste verschillen zijn bij de oudere modellen:
Volvo T-5R en Saab 9000 Aero:
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... 9000-aero/
Saab 900 en Volvo 240:
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... volvo-240/
Volvo 940 2.3 GLE en Saab 9000 CS:
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... b-9000-cs/
Volvo T-5R en Saab 9000 Aero:
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... 9000-aero/
Saab 900 en Volvo 240:
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... volvo-240/
Volvo 940 2.3 GLE en Saab 9000 CS:
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... b-9000-cs/
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Als vervanging van onze vorige 9-5, heb ik wel gedacht aan een V70, een Legacy (Outback) of een Forester. Nadeel van de Legacy vond dat je of een 2 liter 4 cilinder heb/had of een 2.5 of 3 liter 6 cilinder. Had graag de WRX 4 cilinder turbo gehad. Schijnt wel te zijn geleverd in de US.
Heb zelfs nog even aan een Pajero gedacht.
Maar op een of andere manier klopte het plaatje niet. Dus heb nu maar weer een 19 jaar oude 9-5.
Wel grappig dat V70 en Legacy's toch wel als alternatief worden gezien, meer dan wat anders.
Lancia had me ook wel wat geleken, maar de laatste (Kappa) stationcar is een beetje te oud. Heb ook nog even zitten kijken naar een Phedra.
Heb zelfs nog even aan een Pajero gedacht.

Maar op een of andere manier klopte het plaatje niet. Dus heb nu maar weer een 19 jaar oude 9-5.

Wel grappig dat V70 en Legacy's toch wel als alternatief worden gezien, meer dan wat anders.
Lancia had me ook wel wat geleken, maar de laatste (Kappa) stationcar is een beetje te oud. Heb ook nog even zitten kijken naar een Phedra.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Nee gewoon geen zin in een moderne Ford met Volvo er op.verde900 schreef: ↑zo 06 mar, 2022 9:05het budget bleek niet toereikend?
-
verde900
- Donateur

Geen geld dus, de rest is gelul...
(saab was van 1993 tm het verscheiden wel opel meuk met saab erop, een wagon r is ook n opel)
-
Orphy
- Donateur (5x)

Het lijkt me niet relevant om te oordelen over de portemonnee van iemand anders?
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Vind het ook een rare opmerking!
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@Verde900: laten we elkaar aub op dit forum met respect behandelen.
Oftewel: wat gij niet wilt dat u geschiedt..... juist ja!
Oftewel: wat gij niet wilt dat u geschiedt..... juist ja!
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Als dat is wat er met je gebeurt als je van Saab naar Volvo overstapt dan koop ik wel een BMW 
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Ach ik sleutel ook wat langer aan Volvo lang genoeg om te beseffen dat ik ze niet fijn vind sleutelen hoe moderner ze worden hoe vervelender ze sleutelen.
Als ik dan toch Volvo zou rijden zou het een achterwiel aangedreven Volvo worden.
Die Suzuki vind ik wel fijn sleutelen en inderdaad ze kosten geen drol in onderhoud en de aanschaf was ook zeer gunstig.
En deze zit ook weer helemaal fijn door de 9-5 sport stoelen die ik zojuist over gezet heb uit de agila.
Als ik dan toch Volvo zou rijden zou het een achterwiel aangedreven Volvo worden.
Die Suzuki vind ik wel fijn sleutelen en inderdaad ze kosten geen drol in onderhoud en de aanschaf was ook zeer gunstig.
En deze zit ook weer helemaal fijn door de 9-5 sport stoelen die ik zojuist over gezet heb uit de agila.
-
verde900
- Donateur

ik zie in een wagon r geen serieus alternatief voor bv een volvo, menigeen rijdt/reed saab vanwege de veiligheid, dat mocht dus ook iets kosten.Orphy schreef: ↑zo 06 mar, 2022 15:31Het lijkt me niet relevant om te oordelen over de portemonnee van iemand anders?
Heb 14 saabs gehad de afgelopen 37 jaar maar zou zelf iets als een suzuki iig niet als serieus alternatief zien.
Het dom afgeven op een wel veilig merk slaat dan ook nergens op.
-
voodoo
- Geregistreerd lid
Waarschijnlijk is elke moderne kleine auto veiliger dan een oude Saab of Volvo.
-
verde900
- Donateur

Waarschijnlijk sla je met die opmerking de plank volledig mis met een wagon R
-
voodoo
- Geregistreerd lid
Wellicht heb je gelijk.
Maar toch, ik heb liever een wagon R dan een volvo.
Maar toch, ik heb liever een wagon R dan een volvo.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Sorry maar een 9-3 og doet het een stuk slechter in de ncap als deze wagon R+.
De Vectra A deed het zelfs slechter als een Trabant.
De 900ng heeft een versteviging op de A stijlen gehad en scoorde daardoor al beter als de Vectra A.
De 9-3 og heeft 2x een dergelijke versteviging gehad maar zelfs de laatste versteviging gaf nog een lichte knik in de A stijlen.
Ik heb zelf een behoorlijke aanrijding gehad met een 9-3 og ik loop nog met de whiplash als gevolg van die aanrijding en ik ben inmiddels meer dan 2 jaar verder.
Ik ben blij dat we er een tandemasser kar achter hadden want met de snelheid dat wij geraakt zijn was de auto die ons aan reed waarschijnlijk tot de achterbank gekomen.
De Vectra A deed het zelfs slechter als een Trabant.
De 900ng heeft een versteviging op de A stijlen gehad en scoorde daardoor al beter als de Vectra A.
De 9-3 og heeft 2x een dergelijke versteviging gehad maar zelfs de laatste versteviging gaf nog een lichte knik in de A stijlen.
Ik heb zelf een behoorlijke aanrijding gehad met een 9-3 og ik loop nog met de whiplash als gevolg van die aanrijding en ik ben inmiddels meer dan 2 jaar verder.
Ik ben blij dat we er een tandemasser kar achter hadden want met de snelheid dat wij geraakt zijn was de auto die ons aan reed waarschijnlijk tot de achterbank gekomen.