Hoeveel km rijden jullie met nieuwe banden?
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Mijn voorbanden (merk: Typhoon geloof ik...) waren na 50.000 km zo goed als glad...
Mijn achterbandjes (Michelin Energy) waren al 9 jaar oud en hadden nog zeker 5 mm profiel. Geen idee hoeveel km die er al op zaten maar mijn classic is net 14 jaar oud en heeft nu 405.000 km op de teller staan dus doe maar een grove schatting... 
-
puude
- Geregistreerd lid
-
turboflix
- Donateur

-
Gripen
- Donateur (2x)

Roccoh, hoe bevielen die Tyfoon's jouw? Ik heb er sinds een week ook een setje op (voorwielen). in de maat 205/60-15. Deze heb ik bij een zeer goed bekend staande bandenboer vandaan, en die verzekerde mij dat dit gewoon goede (ZweedseRoccoH schreef:Mijn voorbanden (merk: Typhoon geloof ik...) waren na 50.000 km zo goed als glad...
-
ofr
- In memoriam †
heb achter Tyfoon 225/45 R 17 liggen en voor GoodYear Eagles in dezelfde maat op m'n 9-5
Inmiddels 20 K mee gereden, weet niet hoe lang ze er al op liggen
Kwam afgelopen weekend uit Charleroi en vond de banden toch behoorlijk lawaai maken op de E42.
Hier in NL heb ik totaal geen last dus zal het denk ik aan het asfalt liggen
Inmiddels 20 K mee gereden, weet niet hoe lang ze er al op liggen
Kwam afgelopen weekend uit Charleroi en vond de banden toch behoorlijk lawaai maken op de E42.
Hier in NL heb ik totaal geen last dus zal het denk ik aan het asfalt liggen
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Ik dacht dus de hele tijd dat mijn homokineten voor versleten waren: veel geruis en af-en-toe flinke trillingen. banden waren erg schuin versleten (vanwege de uitlijning van een classic) maar omdat ik begrepen had dat bij michelins voor je hier minder last van hebt wegens de samenstelling van het rubber maar voor nieuwe Michelins voor gekozen. opeens stilte tijdens het rijden en geen bebonk meer te bemerken...... Echt een wereld van verschil....Gripen schreef:Roccoh, hoe bevielen die Tyfoon's jouw? Ik heb er sinds een week ook een setje op (voorwielen). in de maat 205/60-15. Deze heb ik bij een zeer goed bekend staande bandenboer vandaan, en die verzekerde mij dat dit gewoon goede (ZweedseRoccoH schreef:Mijn voorbanden (merk: Typhoon geloof ik...) waren na 50.000 km zo goed als glad...) banden zijn. Voor iets meer kwam ik in de "grote merk" banden, te beginnen bij Good Year, maar ben ik niet zo weg van, want ik vindt die vaak nogal lawaaierig. Ben normaal niet zo op die vreemde merken, maar hij wist mij voldoende te overtuigen.
-
Gripen
- Donateur (2x)

Roccoh, begrijp ik nou goed dat je de uitlijning niet goed hebt, of zit het em meer in die specifieke ophanging van een classic? Ik heb met deze banden geen last van bonken of trillen. Dat kan ook komen doordat de wielen weer uitgebalanceerd moeten worden he. Is dus nu ook gedaan, dus dat verklaart dat het nu rustiger rijdt. Wel heb ik ook het idee net wat ofr ook zei, dat die Tyfoon's wel heel gevoelig zijn vwb wegdek. Eerder lawaai dus.
-
RoccoH
- Donateur (5x)

uitgebalanceerd en wel en nog steeds last van vibraties met die typhoons.... en de uitlijning hoort zo bij een classic, vandaar ook het advies om eens in de zoveel duizend km je voorbanden om te wisselen met je achterbanden.Gripen schreef:Roccoh, begrijp ik nou goed dat je de uitlijning niet goed hebt, of zit het em meer in die specifieke ophanging van een classic? Ik heb met deze banden geen last van bonken of trillen. Dat kan ook komen doordat de wielen weer uitgebalanceerd moeten worden he. Is dus nu ook gedaan, dus dat verklaart dat het nu rustiger rijdt. Wel heb ik ook het idee net wat ofr ook zei, dat die Tyfoon's wel heel gevoelig zijn vwb wegdek. Eerder lawaai dus.
En een ritje over de belgische snelwegen was beduidend rustiger met Michelins dan met Typhoons...