Dashboard en Deurpanelen reinigen

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Eindelijk
Geregistreerd lid

Dashboard en Deurpanelen reinigen

Bericht door Eindelijk » vr 18 feb, 2005 19:35

Weet iemand een goed middel om mijn dashboard schoon te maken. Ik heb groene zeep op advies van de dealer gebruikt maar dat haalt niet veel uit.
De vorige eigenaar had de gewoonte in mijn nieuwe liefde te roken, dit heeft vooral op het kunstof een soort gelige nicotine waas achter gelaten. Tevens ben ik op zoek naar een goed middel om de stukken stof in de deurpanelen mee te reinigen. ik ben op zoek naar deurpanelen met leer maar tot die tijd wil ik deze graag zo goed als kan reinigen

John
Geregistreerd lid

Re: Dashboard en Deurpanelen reinigen

Bericht door John » vr 18 feb, 2005 23:52

ik heb enkele jaren geleden bij een classic 900 en recentelijk bij onze 9000 de deurpanelen met vloerbedekkingreiniger ingespoten. Dat geeft een goed resultaat.

Let op met de hemel van een classic 900: bij ons liet die helaas los toen ik die met de reiniger had behandeld. Je hebt dan wel een schone hemel, maar die hangt dan ook....... :x

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » za 19 feb, 2005 1:10

Ik had hetzelfde probleem, in mijn 9-3 was ook erg veel gerookt. Bij een goede automaterialezaak werd mij een speciale glasreiniger (foam in spuitbus) aanbevolen, dit was dus geen tapijtreiniger. Dit werkte perfect. Ik zal morgen wel eens kijken naar het type. Op de bus stond in ieder geval dat het specifiek was voor het reinigen van "met nicotine vervuilde ruiten".

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » zo 20 feb, 2005 21:25

Ik gebruik altijd de bekledingreiniger van Turtle Wax en deze werkt perfect. Is zo'n groene spuitflet met een gele borstel erop. Het schuim laat je even inwerken, uitborstelen en met een droge doek afnemen.

Het dashboard (en de kunststof deurpanelen) maak ik altijd eerst schoon met een beetje allesreiniger (met water uiteraard), laat het goed drogen en dan ga ik aan de gang met een plastic reiniger.

Voor de ruiten heb ik in Denemarken afgelopen zomer een spuitbus gekocht, ik meen van Turtle Wax, met schuim dat erg goed werkt bij het verwijderen van insecten van de voorruit, bumpers en grille (geschikt voor alle soorten glas en plastic). Maar ook voor de binnenkant is dit zeer geschikt, alle nicotine en teer aanslag streeploos verwijderd.

Gr,

Dennis

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » zo 20 feb, 2005 22:52

Manic schreef:Ik gebruik altijd de bekledingreiniger van Turtle Wax en deze werkt perfect. Is zo'n groene spuitflet met een gele borstel erop. Het schuim laat je even inwerken, uitborstelen en met een droge doek afnemen.

Het dashboard (en de kunststof deurpanelen) maak ik altijd eerst schoon met een beetje allesreiniger (met water uiteraard), laat het goed drogen en dan ga ik aan de gang met een plastic reiniger.

Voor de ruiten heb ik in Denemarken afgelopen zomer een spuitbus gekocht, ik meen van Turtle Wax, met schuim dat erg goed werkt bij het verwijderen van insecten van de voorruit, bumpers en grille (geschikt voor alle soorten glas en plastic). Maar ook voor de binnenkant is dit zeer geschikt, alle nicotine en teer aanslag streeploos verwijderd.

Gr,

Dennis
Dat laatste, de ruitenreiniger van turtlewax werd mij aangeraden bij bekleding. Werkt perfect.

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » ma 21 feb, 2005 17:47

Binnenzijde van je ramen krijg je streepvrij en schoon met Glassex. Daarna afsoppen en drogen met een oude krant. Werkt perfect.

Groeten, Ben

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 21 feb, 2005 17:57

Voor de ruiten gebruik ik warm water met een flinke scheut spiritus. Bekleding heb ik geen ervaring mee.

Ranja
Geregistreerd lid

Bericht door Ranja » ma 21 feb, 2005 20:37

Ik heb de vloerbedekking (licht blauw) van mijn Saab 99 schoongemaakt met interieureiniger van de Heuts, niet duur en het werkt fantastisch na een paar keer. Even laten intrekken en dan met een schone handdoek afdeppen. Je moet er wel een tijdje voor uittrekken. Ik had toch de stoelen en de achterbank eruit omdat ik daar andere voor had. Maar ik ben toch een halve dag bezig geweest met de vloerbedekking en de deurpanelen.

richard
Geregistreerd lid

Bericht door richard » di 22 feb, 2005 21:26

Er bestaat van HG een universele nicotine verwijderaar die ook goed werkt op de kunstof delen van een saab. Niet op de hemel gebruiken want deze laat er van los, ik ben ervaringsdeskundige wat dat aangaat.

Richard

Plaats reactie