Het oog/oor wil ook wat(t)....

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
johnjaap
Geregistreerd lid

Re: Het oog/oor wil ook wat(t)....

Bericht door johnjaap » zo 13 feb, 2005 22:19

Injectie: De condensator moet spanning geven aan de versterker. Wat ik uit jouw omschrijving opmaak is dat bij de door jou genoemde methode niet het geval. Het komt er simpelweg op neer dat de condensator tussen de voeding naar de versterker moet zitten en vervolgens ook tussen de massa van de versterker naar het chassis.

En Oosthoek: Ik zou in jouw geval kiezen voor Axton. Ik weet natuurlijk niet wat je eraan uit wilt geven, maar dan heb je een goed geluid voor een nette prijs. Ik ben bang dat de prijs/kwaliteit verhouding van het door Red Arrow genoemde setje iets anders ligt... :-) Kijk hier maar 's :
http://www.acr.ch/shop/index.php?sid=11 ... l=2&cf=ite

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » di 15 feb, 2005 19:49

De prijs van die Axton speakers staat me wel aan. Kun je me misschien vertellen of er kwaliteitsverschil zit tussen ovale en ronde speakers? Voor 90 euro zou ik bijvoorbeeld deze boxen wel willen hebben mits er aardig geluid uit komt. http://www.acr.ch/shop/index.php?sid=11 ... 174&cf=itc

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » wo 16 feb, 2005 9:02

Het voordeel is dat je bij een dergelijk ovale speaker een relatief groot woofer oppervlakte hebt, wat de lage tonen ten goede komt. Echter zijn de door jou genoemde speakers een maatje groter dan de gangbare ovale speaker; 6x9" is gangbaar, de genoemde speaker 7x10" is wat fors. Dit is de 6x9" versie:http://www.acr.ch/shop/index.php?sid=11 ... 174&cf=itc

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 16 feb, 2005 14:46

Wat bedoel je precies met gangbare maat :?: Is de 6x9 beter?

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » wo 16 feb, 2005 18:33

Nee, de 7x10" zijn klanktechnisch beter. Maar wanneer je met bestaande gaten werkt, zullen die waarschijnlijk 6x9" zijn.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » do 17 feb, 2005 1:28

Ik weet niet of ze bij de praxis voorgeboorde mdf-platen verkopen, maar ik was stiekem toch van plan zelf iets te gaan zagen :P

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » do 17 feb, 2005 9:08

:D Dan zou ik de 7x10" nemen. Aangezien je zelf een plank gaat maken, zou ik de speakers onder de gaten hangen. Vervolgens kun je over het gat, en dus over de speaker, een stukje gaas maken. Wanneer je dan de plank bekleed zie je niets zitten, en zijn de speakers toch voldoende beschermd. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de originele speakerkappen van Axton geen schoonheidsprijs zou toekennen... :)

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » do 17 feb, 2005 14:14

Da's geen slecht idee! Binnenkort ga ik er werk van maken, bedankt voor je hulp! :D

Plaats reactie