Ben ook wel benieuwd of onze MY11 9-3x ook een Takata airbag heeft en zou voor zo'n bedrag ook wel in de markt zijn om onze airbag voor een nieuwe te wisselen, als we daarmee van Takata naar niet Takata gaan.reiernumans schreef: ↑za 04 jul, 2026 20:21Jij hebt geen Frans gekentekende auto, dus krijg jij niet zoiets te zien want de Franse RDW heeft op jouw kenteken/chassisnummer helemaal geen database of informatie. De paar klanten die ik hierover op de lijn heb gehad zijn Nederlanders die naar Frankrijk zijn verhuisd en hun Saab meegenomen hebben.
Het onderdeelnummer dat ik doorgestuurd kreeg is volgens EPC 'gewoon' het onderdeelnummer van de airbag die vanaf 2006 gemonteerd werd, ik kan nergens uit herleiden dat het een nieuw onderdeelnummer of doorverwijzing is (dat is altijd vrij goed te herkennen aan de nummerstructuur, in ieder geval voor een nerd als ik). Ik vermoed dus dat dit exact dezelfde airbag is die al in je auto zit. Met een Saab logo inderdaad.
Ik wilde nog eens de stuurknoppen wisselen van MY11 naar MY12, dus dan kan ik direct even kijken naar het serienummer op de airbag...