Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door el-barro » zo 17 mei, 2026 20:59

Het dorp Zoeterwoude bestaat 750 jaar, vandaag was het tijd voor een dorpspicknick. Ik had me aangemeld als vrijwilliger om spullen te rijden, om het leuk te houden maar Halvar aan het werk gezet. Beetje tafels, stoelen, partytenten en aankleding rondgereden met een tandemasser, samen met mn vaste bijrijder.
Ook moest Halvar een aggregaatje ophalen en neerzetten. Blijkt dat hij 1300kg weegt, geen wonder dat Halvar wat moeite had om hem door het gras te trekken.
Wel leuke complimenten gehad!

Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » zo 17 mei, 2026 22:02

Moet kunnen.

Ooit met mijn 99EMS puin vervoerd dat echt, echt te zwaar was... Maar daar kwam ik later achter. Eerst reed ik naar de Rova in Zwolle en (voor de locals...) aan het einde vd IJssel Allee, waar de rotonde onder de A28 doorloopt, moest ik remmen voor het verkeerslicht. De auto werd gewoon vooruit geduwd door de aanhanger... Bleek op de weegbrug van de ROVA dat de aanhanger met puin bijna 2100 kg woog!

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 17 mei, 2026 23:50

Mooiste werkpaardje van Zoeterwoude, denk ik ...

richardh
Geregistreerd lid

Bericht door richardh » di 19 mei, 2026 22:58

Vandaag met de Saab na lange tijd (stilstand) een finke rit gemaakt van ca 420km. Halverwege deze rit de eigenaar geworden van een klepstelset voor de 8 kleppertjes. Ik vind het altijd een hele eer om gereedschap te mogen overnemen van iemand die daar tientallen jaren mee geweerkt heeft.
Anyway, mocht je in de regio 050 nog eens je klepspeling eens goed willen meten, dan ben je welkom. Krijg je ook een kop koffie:-)

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » vr 22 mei, 2026 22:18

Niet vandaag, maar de afgelopen twee weken genoten van de cabrio tijdens een rondreis door Ierland. We hebben een groot deel van de Wild Atlantic Way gereden, grotendeels met de kap open. :)

Op de parking van onze B&B in Cahirkeem (Beara), met uitzicht op Ballycrovane Harbour:

Afbeelding

willemwerkt
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door willemwerkt » vr 22 mei, 2026 22:37

Iets dichterbij maar ook leuk.
Even de laatste zonnestralen meepakken in de duinen.
Afbeelding
Groet, Willem

bastiaanberends
Geregistreerd lid

Bericht door bastiaanberends » vr 22 mei, 2026 22:41

Afbeelding

Gisteren een vrachtje zeilen en kussens naar de boot gebracht.

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » za 23 mei, 2026 5:32

Gisteren de Turbo helemaal startklaar gemaakt voor ons weekendje weg, de tweeling vol enthousiasme op de achterbank geïnstalleerd, en toen……. Na uitvoerig bestuderen van de verkeersinfo (meer dan 1,5 uur file en oplopend) toch maar besloten om de moderne Kuga te pakken. Da’s toch iets relaxter.
Volgende trip mag de Turbo mee.

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie