Auto gepoetst

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
martinphili
Geregistreerd lid

Re: Auto gepoetst

Bericht door martinphili » za 08 mei, 2021 6:46

Heel netjes :bluethumb:
Ik wil niet meteen gaan vragen wat je allemaal gebruikt hebt maar is de lak van zo'n 9-3 een beetje hard of juist erg zacht? Ik ken alleen de eigen 900 ng en die laat zich eenvoudig polijsten.

mark123
Geregistreerd lid

Bericht door mark123 » za 08 mei, 2021 7:49

martinphili schreef:
za 08 mei, 2021 6:46
Ik wil niet meteen gaan vragen wat je allemaal gebruikt hebt maar is de lak van zo'n 9-3 een beetje hard of juist erg zacht? Ik ken alleen de eigen 900 ng en die laat zich eenvoudig polijsten.
De lak was vrij hard:

Menzerna heavy cut 400 op blauwe spider pad (roterend)
Menzerna Final finish 3000 op witte polish pad (excentrisch)

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » za 08 mei, 2021 8:07

Dat klinkt als pittig :)

peterberg
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door peterberg » za 08 mei, 2021 13:09

martinphili schreef:
za 08 mei, 2021 6:46
Voor mij blijft het iedere keer weer een raadsel waarom -zelfs bij zelfde bouwjaren- de lak van b.v. een 9-3 soms minder goed (dus harde lak) te corrigeren is en op een andere kost het relatief veel minder moeite.. :?: :?:

lennardbijker
Donateur
Donateur

Bericht door lennardbijker » wo 30 jun, 2021 15:14

Twee weken geleden ook onze T16S eens gepoetst. Die was er nodig aan toe, zat hélemaal vol met hologrammen van een rotary machine... Deed enorm af aan de auto, dus dat moest opgelost worden!

Hier een before:

Afbeelding

En dan hier het resultaat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Weer diep zwart zoals het hoort! Eén nadeel, de pad is nu ook diep zwart... ;)

Afbeelding

Helaas nog geen foto's kunnen maken in vol zonlicht, maar de hologrammen zijn helemaal weg. Er zijn nog wel een paar kleine krasjes hier en daar, maar je krijgt bijna natuurlijk nooit alles weg.

Gebruikt: DAP900 met Meguiar's 5" Cutting Pad en Ultimate Compound. Het resultaat was na deze stap al bijna perfect, dus geen finishing stap gedaan voor nu, wellicht later nog.

peterberg
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door peterberg » wo 30 jun, 2021 18:14

Lennard,

netjes, erg netjes...ik neem aan dat na het polijsten de lak wel in een wax of coating hebt gezet.. :?:

lennardbijker
Donateur
Donateur

Bericht door lennardbijker » wo 30 jun, 2021 18:20

peterberg schreef:
wo 30 jun, 2021 18:14
Lennard,

netjes, erg netjes...ik neem aan dat na het polijsten de lak wel in een wax of coating hebt gezet.. :?:
Dank je! Nee, nog niet. Ik had altijd een fijne polish + wax van Meguiar's die een perfect resultaat achterliet en dus ook een wax laag achterliet. Mooi twee vliegen in één klap. Helaas is die op en ook niet meer leverbaar... :(

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » wo 30 jun, 2021 19:29

Mooi geworden :bluethumb:

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » wo 30 jun, 2021 20:16

lennardbijker schreef:
wo 30 jun, 2021 15:14
Twee weken geleden ook onze T16S eens gepoetst. Die was er nodig aan toe, zat hélemaal vol met hologrammen van een rotary machine... Deed enorm af aan de auto, dus dat moest opgelost worden!

Hier een before:

Afbeelding
Je weet dat, als je zo betrapt wordt, artikel 99.9-3 van het Saabforum-pact in werking treedt, dat erop toeziet dat zichtbaar genegligeerde classics in beslag genomen worden om vervolgens binnen 99 uur onder actieve leden te worden verloot?

Buiten de regels waarmee je akkoord bent gegaan bij het lidmaatschap van dit forum om: supermooi gedaan! :wink:

lennardbijker
Donateur
Donateur

Bericht door lennardbijker » di 06 jul, 2021 10:28

Ja... het was heel erg. :lol: Schaamde me er haast voor om er zo mee rond te rijden :mrgreen:

Dune900
Geregistreerd lid

Bericht door Dune900 » di 27 jun, 2023 21:08

Even een oud-topic afstoffen.

Afgelopen weekend een paar dagen weg geweest, helaas was de parkeerplaats bij het huisje precies onder een boom en zit er nu wat hars op de auto (gelukkig niet veel last van op de kap). Met een gewone wasbeurt in de wasbox krijg ik het niet weg.

AfbeeldingIMG_1763 by

Ik zag op internet de tip van isopropyl, heeft iemand hier ervaring mee? Of een andere tip qua middel?

Ik hoor het graag!

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » di 27 jun, 2023 21:58

Isopropyl is een goede ontvetter, ik gebruik het zelf in verdunde vorm (50/50) voordat ik wax of een coating aanbreng.
Voor de hars op je auto is het toch wat te krachtig denk ik, ik zou je meer aanraden om eens rond te kijken op deze pagina:
https://www.carclean.com/nl/exterieur/r ... r-oxidatie
Vooral de Auto Finesse is fijn. https://www.carclean.com/nl/auto-finess ... 500ml.html

Dune900
Geregistreerd lid

Bericht door Dune900 » zo 02 jul, 2023 18:52

Bedankt voor de tip!

Ik heb de Oblitarate Tar Remover besteld en daarmee is het gelukt om het eraf te krijgen. :)

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » ma 03 jul, 2023 20:03

lennardbijker schreef:
wo 30 jun, 2021 18:20
Dank je! Nee, nog niet. Ik had altijd een fijne polish + wax van Meguiar's die een perfect resultaat achterliet en dus ook een wax laag achterliet. Mooi twee vliegen in één klap. Helaas is die op en ook niet meer leverbaar... :(
Die 3in1 van meguiar?
Die heb ik ook. Moet nog eens proberen om die te gebruiken met een machine.

lennardbijker
Donateur
Donateur

Bericht door lennardbijker » ma 03 jul, 2023 23:11

Nee, ik had de Meguiar’s Mirror Bright Polishing Wax.

Plaats reactie