Als je kans ziet zou je dan een foto van een wiel kunnen plaatsen, (met de maatvoering in beeld)
Saab kart
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Saab 006
Ben ook wel benieuwd naar de bandenmaat ,
Als je kans ziet zou je dan een foto van een wiel kunnen plaatsen, (met de maatvoering in beeld)
-
Orphy
- Donateur (5x)

Hij staat helemaal klem tussen twee auto’s en een motorturbopilot schreef: ↑za 14 mei, 2022 21:47Hoe gaat het ermee?
Ik lees dat er een voor en achteruit versnelling op zit, dat lijkt op latere versie.
Zou je eens willen kijken of er een nummer op dat bakje staat, volgens mij is die van Valmet, ik zoek er nl nog 1.
Schijnt dat ze er nog nieuw zijn.

-
turbopilot
- Donateur (7x)

Thanks alvast voor de bandenmaat, de wielen van de wide body zijn dus groter dan de eerdere versies
Die hadden de 13 x5.00x 6.
Als het ooit lukt van dat bakje hoe ik mij aanbevolen, ik heb wel een automaat bak van de karts, maar een voor en achteruit erop is wel net zo leuk
De eerst hadden alleen een vooruit variomatic systeem
Die hadden de 13 x5.00x 6.
Als het ooit lukt van dat bakje hoe ik mij aanbevolen, ik heb wel een automaat bak van de karts, maar een voor en achteruit erop is wel net zo leuk
De eerst hadden alleen een vooruit variomatic systeem
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Bij ome alie heb ik ook al 8” alu velgen gespot die op ronal turbo lijken , lijkt mij ook wel gaaf
-
hightower
- Geregistreerd lid
Re: Saab kart
Als je meer info moet hebben neem dan contact op met Anton. Die heeft er een paar gehad en heeft er nu nog 1. Heeft ook veel folders van toendertijd [*]http://www.saabmuseumkempink.nl/
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Logischerwijs zou het denk ik eerder 88-197 zijn.72sonett3 schreef: ↑wo 22 dec, 2021 0:11Beetje wazige foto... Het eerste deel is een letter + het jaar, het tweede een serienummer; misschien 98-197 ?
Er zijn ca 500 van gemaakt, 1983 - 1999/2000.
Als we uitgaan van 500 in 16 jaar is dat 31,25 stuks per jaar, dan zit je in '88 op 156 stuks bij een constante productie. Maar omdat er waarschijnlijk sprake is van "afvlakkende productie" tegen het einde zijn het er in het begin meer en op het eind minder lijkt me, i.p.v. dat er in '98 nog snel ca. 300 werden geproduceerd na deze. Gevoelsmatig klopt '88 dan wel bij nummer 197.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Saab kart
Bedoelde ik ook sorry72sonett3 schreef: ↑zo 08 jan, 2023 21:53Ik ken alleen de facebookgroep, geen forum.
Hier heb ik ook foto's staan.