Allerlei algemene Saab onderwerpen.
-
gedegen
- Geregistreerd lid
Bericht
door gedegen » do 03 feb, 2022 16:31
KoninK schreef: ↑do 03 feb, 2022 10:48
Dat soort mallen, zijn die nog ergens? Of zijn die echt "op" aan het einde van productie.
Kan me voorstellen dat de machines omgebouwd zijn om andere modellen te maken, maar dat is overkomelijk.
Zonder winstoogmerk zou het met die oude mallen en een boel gekken toch mogelijk zijn om nieuwe klassiekers te maken.
Even bij Christian koningsei wat elektrische aandrijving ophalen en gaan...
https://news.cision.com/koenigsegg/r/qu ... u,c3495628
Meende dat ergens in Engeland iemand was die plaatwerken van tvr? Opnieuw produceerde omdat ie de oude mallen had teruggevonden.
KoninK, veel mallen gaan naar Brazilië heb ik wel eens gehoord (VW en zo), maar die sowieso móeten ergens zijn, want weg doen ze dat niet, me dunkt. Machines ombouwen betekent niet dat je de mallen niet meer hebt.
Maar onder de streep: er leeft wel wat, op deze post; waarom werken "we" dit niet eens uit; is er of kent er iemand iemand met wat liggende gelden ? Ik ben wel voor
-
gj900
- Donateur (9x)

Bericht
door gj900 » do 03 feb, 2022 22:05
gedegen schreef: ↑do 03 feb, 2022 16:31
is er of kent er iemand iemand met wat liggende gelden ?
Daar komt gelijk een naam bij mij naar boven, heeft erg goede connecties met Russisch geld...
-
Cornelius
- Donateur (10x)

Bericht
door Cornelius » vr 04 feb, 2022 23:17
De vraag is of je dan een replica van een Saab wilt gaan bouwen, of aan de slag gaat met het gedachtegoed - het DNA - van Saab.
En DNA is meer dan een hockeystick. Ga je dan toch weer terug naar de nichemarkt, met niche-prijsstelling? NEVS?
Ik ken wel liggend geld, maar het is niet veel.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bericht
door RoelandV » vr 04 feb, 2022 23:28
gj900 schreef: ↑do 03 feb, 2022 22:05
Daar komt gelijk een naam bij mij naar boven, heeft erg goede connecties met Russisch geld...
Je bedoelt wellicht Victor Muller. Nou die heeft in de afgelopen jaren héél veel sprookjes verteld.
Journalisten die hem al jaren volgen hebben grote twijfels bij zijn verhaal dat Spyker met Russisch geld weer tot leven wordt gewekt:
Victor Muller, die eerder vergeefse reddingspogingen deed met het Zweedse merk Saab, zou de leiding over het bedrijf houden. Spyker krijgt financiële rugdekking van de Russische rijkaard Boris Rotenberg en diens zakenpartner Michail Pessis. Daarover is volgens Spyker een overeenkomst getekend in Utrecht op 20 december.
Maar wat is die overeenkomst waard, vraagt Robert van den Oever zich ernstig af. Hij schreef met zijn compagnon Maarten van der Pas verschillende boeken over de avonturen van Victor Muller met Saab en Spyker. Avonturen die uiteindelijk strandden in hoogmoed of mismanagement. “Gezien de historie van Muller klinkt dit als de zoveelste belofte om Spyker weer tot leven te wekken”, zegt Van den Oever. “Het bedrijf Spyker bestaat alleen nog op papier. Er is geen productie, er is geen personeel, er is eigenlijk niks. Het faillissement is nog niet eens afgehandeld. Muller kan de merkrechten zelfs nog kwijtraken. Spyker noemt ook nergens bedragen. Dus wat is dit waard?”
Mede-investeerder en Spykerverzamelaar Boris Rotenberg is ook nog eens een dubieus figuur. De vertrouweling van Poetin wordt onder meer genoemd in de Panama Papers en staat als gevolg van de Krim-crisis op de zwarte lijst van de Amerikanen. Het lijkt erop dat Muller en zijn zakenpartners zich tegen beter weten in vastklampen aan het motto van Spyker: ‘Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar’. Van den Oever: “Maar ik denk dat de afgrond dichterbij is dan de toekomst.”
Bron:
https://www.trouw.nl/economie/en-weer-m ... ~b4f8e2b4/