Schoonmaken van velgen

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
bram
Geregistreerd lid

Schoonmaken van velgen

Bericht door bram » di 07 okt, 2003 13:23

Beste saabmannen en vrouwen,

Ik ga dit weekend eens lekker de schoonmaak in. De saab met 16" Super aero velgen zitten onder de rem aanslag. Volgens mij is het ingevreten, weet iemand hoe je dit het beste kunt schoonmaken?

en welk middel het beste helpt tegen aanslag op de velgen.

gegroet

janmar
Geregistreerd lid

Re: Schoonmaken van velgen

Bericht door janmar » di 07 okt, 2003 13:28

he Bram

nu gebruiken Hannes en ik zelf sinds een tijdje voor dit soort schoonmaak werk St. Marc bij de Gamma vandaan. dit schijnt een soort van dennenhars te zijn welke in vaste vorm en in vloeibare vorm te verkrijgen is. het is echt geweldig schoonmaak en ontvetter spul. ik heb het idee dat het niet uitmaakt waar je het voor gebruikt want je krijgt er alles mee schoon lijkt wel.

dus misschien het proberen waard, qua prijs is de vaste (1400gr) ongeveer een euro of 8 maar voor heel veel liters en de vloeibare (1200ml) is ongeveer een euro of 6 maar ja dat is dan maar 1.2 l en dan is het op.

succes ermee.

Janmar

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » di 07 okt, 2003 13:29

thanks

maar krijg je daar ook de vast gevreten aanslag mee weg? of moet daarvoor echt de velgen op nieuwe polijsten?

Dus velgen moeten er weer uitzien als nieuw. want het zijn schitterende velgen.

gr

wijba
Geregistreerd lid

Bericht door wijba » di 07 okt, 2003 15:21

Ik doe het als ik het echt goed wil doen met zoutzuur van de Gamma, is niet puur maar verdund. Hie krijg je echt alle remstof eraf, maar niet de pekel en zo die ingevreten is.

Werkt echt goed, met een oude afwasborstel, en daarna afspoelen met de tuinslang, en ze zijn weer als nieuw.

GTZ WijB@ 8)

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » di 07 okt, 2003 23:10

Niet aan die hondemiddelen beginnen gewoon muscle ovenreiniger dit tast in tegenstelling van alle zware zuren je lak niet aan!!!!!

Je spuit het erop, laat het een half uurtje inwerken en je veegt het er allemaal zo af met een natte doek. Tis een aanrader voor die 4 euro !

Of ga opzoek naar een garagebedrijf die poetsmiddelen van CARTEC gebruikt, die hebben ook een perfecte velgenreiniger die extreem goed is voor ingebrande remstof.

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » wo 08 okt, 2003 8:29

ik ben een werkstudent bij BRezan, en wij hebben hier Sonax... is dat een aanrader???

dus die muscle werkt ook voor aangebrande remvloeistof... mooi zo. Het werkt immers ook voor de oven.

Ik heb wel eens vaker van dat zuur gebruikt het werkt wel, maar inderdaad het vreet ook meteen je velg erbij op!

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » wo 08 okt, 2003 10:35

velgenreiniger van Kruidvat...goed en goedkoop..

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » wo 08 okt, 2003 10:59

nu moeten we even een kwaliteits analyse maken op al deze producten

wij hebben:

Zoutzuur
Muscle
en Kruitvat
Sonax

:lol:

Het moet wel Saab proof zijn,
wat adviseren jullie?

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 08 okt, 2003 16:28

muscle en CARTEC!!!! (voor Pro's)

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » do 09 okt, 2003 14:03

Ga je ook naar de onderdelen dag in Rhenen B235 R?
Wat houdt die naam van je in, wat betekend het?

als je naar de onderdelen dag komt, dan zie je hopelijk de schone velgen. Ik kom met een 9000 CS 2.0 LPt, kleur Mid night blue, aero look.

Dus wie weet tot daar

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » za 11 okt, 2003 20:45

bram schreef:Ga je ook naar de onderdelen dag in Rhenen B235 R?
Wat houdt die naam van je in, wat betekend het?

als je naar de onderdelen dag komt, dan zie je hopelijk de schone velgen. Ik kom met een 9000 CS 2.0 LPt, kleur Mid night blue, aero look.

Dus wie weet tot daar
Nee ik helaas moet ik werken. Maar misschien kun je een foto van je schone velgen maken :wink:

Wat betreft mijn naam B235R die is afgeleid van de motorcode van een 2.3 HPT en die ligt zoals je misschien wel weet onder de kap bij een 9-5 Aero of 9-3 Viggen.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » za 11 okt, 2003 20:51

hehe, dan ben ik PSG16 :wink: , binnenkort hopelijk B204L 8)

Ps hoe zit het daar met die pick list :wink: :roll:

ildotore
Geregistreerd lid

Bericht door ildotore » do 06 nov, 2003 14:47

gooi die kwaliteits analyse maar in de plee.

Het beste middel is wasbenzine met een kwastje opbrengen en als de velg schoon is even in de wax zetten.
Deze tip heb ik eens gekregen van een prof. auto poetser.
Lekker snel en goedkoop.
Groeten Edward

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » di 11 nov, 2003 14:47

het zal misschien wel werken, maar gaat zeker niet op voor alle type lakken of andere varianten l.m velgen waarop blanke alu/chroom/goud die er tegenwoordig op lichtmetalen velgen aangebracht worden als lak. als je wasbenzine bijvoorbeeld op een blank aluminium velg gebruikt zal dit funest zijn voor de lak. wasbenzine zal voor veel lakken toch te rigoreus zijn.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » di 11 nov, 2003 17:26

Iets wat voor het 'dagelijks gebruik' prima reinigt is Wheelcleaner van Valma, even inspuiten, in laten trekken, even met een bokkwast er overheen en goed afspoelen. Niet duur, en werkt goed. Daarnaast nog biologisch afbreekbaar ook! Dus goed voor het milieu!
Alleen de echt aangekoekte troep verwijderd dit middel niet (zoals pek etc), maar gewoon remstof en ander vuil prima!

Dennis

Plaats reactie