De blauwe Viggen was naar mijn smaak een van de mooiste auto's die meereed.
Een behoorlijk opgeleukte 9000CS 2-liter en een 900 Cabrio met ontstekingsproblemen.
Een fraai examplaar van een late NG9-3.
En van de twee NG9-5's die meereed.
Een tweetakt die ik al eens eerder ben tegengekomen.
Een tweetakt met een heerlijk hysterisch motorgeluid waarvan om half één 's nachts de ontsteking nog bijgesteld moest worden. Ik heb jammer genoeg geen foto van de 9-3NG Hirsch die er naast staat. Dat was een biopower. Tijdens de rit reed ik achter hem op een van de weinige stukken met twee rijbanen in dezelfde richting toen hij gas gaf om in te halen. De rookwolk die uit de uitlaat kwam stonk zo raar dat ik verdenk dat er zelfgestookte alcohol aan de benzine was toegevoegd
Nog wat van alles. De gele 96 had een vacuümlek en had grote moeite om bij lange, steile bergopwaartsstukken de vaart er in te houden.
Twee deelnemers met een niet meer helemaal standaard uiterlijk.
Een apart gekleurde NG9-3.
Een breedgevelgde 96 met opgevoerde motor. Volgens de bestuurder zou die 110pk leveren.
En wat ontwaarde mijn oog tijdens de overtocht van Flakk naar Rørvik helemaal vooraan op de boot?
Jawel, nog een Sonett.
Dus bij het fotomoment aan het einde van de rit moest die natuurlijk samen met de mijne op de foto.
En de afsluitende groepsfoto.
Na de fotosessie reden alle auto's met wat tussenruimte weg en werden bij het wegrijden nog eens gefotografeerd of gefilmd door de organisatoren. En toen wilde de groene Sonett niet starten.....
Al met al was het een geslaagde dag met steeds mooier wordend weer.
Ik heb nog wat foto's maar gisteren crashte de externe harde schijf waar die op staan
Alex