Met Saabjes de Trondheimsfjord rond

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Alex B
Geregistreerd lid

Met Saabjes de Trondheimsfjord rond

Bericht door Alex B » vr 14 aug, 2020 13:17

Op de sites van GSV en Saab Turbo Club of Norway is niet zoveel berichtenverkeer als hier op Saabforum. Het forum van GSV is helemaal een dooie bedoening. Men doet hier echter veel via Facebookgroepen, wat ik niet wist omdat ik dat medium mijdt. Maar niet zo lang geleden kwam ik iemand met een 95 tegen die daar wel op zit en via hem kom ik dan te weten als er iets georganiseerd wordt. Zo was er op 4 juli een rit rond de Trondheimsfjord waarvoor zich tegen de 60 auto's hadden aangemeld. Niet iedereen heeft de hele rondrit gemaakt, dus ik heb geen klassefoto met 60 auto's, maar wel een overzichtje van wat er te zien was bij de eerste tussenstop. Hierbij een kleine impressie.

Afbeelding

De blauwe Viggen was naar mijn smaak een van de mooiste auto's die meereed.

Afbeelding

Een behoorlijk opgeleukte 9000CS 2-liter en een 900 Cabrio met ontstekingsproblemen.

Afbeelding

Een fraai examplaar van een late NG9-3.

Afbeelding

En van de twee NG9-5's die meereed.

Afbeelding

Een tweetakt die ik al eens eerder ben tegengekomen.

Afbeelding

Een tweetakt met een heerlijk hysterisch motorgeluid waarvan om half één 's nachts de ontsteking nog bijgesteld moest worden. Ik heb jammer genoeg geen foto van de 9-3NG Hirsch die er naast staat. Dat was een biopower. Tijdens de rit reed ik achter hem op een van de weinige stukken met twee rijbanen in dezelfde richting toen hij gas gaf om in te halen. De rookwolk die uit de uitlaat kwam stonk zo raar dat ik verdenk dat er zelfgestookte alcohol aan de benzine was toegevoegd :twisted: .

Afbeelding

Nog wat van alles. De gele 96 had een vacuümlek en had grote moeite om bij lange, steile bergopwaartsstukken de vaart er in te houden.

Afbeelding

Twee deelnemers met een niet meer helemaal standaard uiterlijk.

Afbeelding

Een apart gekleurde NG9-3.

Afbeelding

Een breedgevelgde 96 met opgevoerde motor. Volgens de bestuurder zou die 110pk leveren.

Afbeelding

En wat ontwaarde mijn oog tijdens de overtocht van Flakk naar Rørvik helemaal vooraan op de boot?

Afbeelding

Jawel, nog een Sonett.

Afbeelding

Dus bij het fotomoment aan het einde van de rit moest die natuurlijk samen met de mijne op de foto.

Afbeelding

En de afsluitende groepsfoto.

Na de fotosessie reden alle auto's met wat tussenruimte weg en werden bij het wegrijden nog eens gefotografeerd of gefilmd door de organisatoren. En toen wilde de groene Sonett niet starten..... ;-|+ . Natuurlijk ben ik toen niet weggereden en heb geholpen om 'm weer aan de gang te krijgen, samen met nog iemand anders. De accu van de Sonett was leeg. Met startkabels hebben we 'm uiteindelijk weer aan de praat gekregen.

Al met al was het een geslaagde dag met steeds mooier wordend weer.

Ik heb nog wat foto's maar gisteren crashte de externe harde schijf waar die op staan :cry: . Als die weer toegangkelijk is zal ik die bijplaatsen.

Alex

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Met Saabjes de Trondheimsfjord rond

Bericht door Gele aero » vr 14 aug, 2020 13:31

Mooi initiatief en prachtige wagens! En man o man wat is Noorwegen toch een schitterend land, ben er al veel te lang niet geweest.

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » vr 14 aug, 2020 13:40

ja, wat een prachtige foto's.

misschien maar eens met m'n ouwe blauwe die kant op met vakantie (je mag er toch niet harder dan 90)

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 14 aug, 2020 18:06

Erg leuk, en mooie fotos! Kwam er voor mijn werk ook wel met enige regelmaat, ook Trondheim zelf... maar nu met al dat COVID-19 gedoe...

Plaats reactie