complimentjes

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
gudmundje
Donateur
Donateur

complimentjes

Bericht door gudmundje » do 28 jun, 2018 15:58

ben het stillaan gewoon dat de 9-5ng complimenten krijgt, meestal in de zin van "toch jammer dat ze die niet meer maken"... maar vandaag zei iemand "man dat is toch een bloedmooie auto !"

Hij reed zelf met een gloednieuwe Volvo S90 :lol:

Sander
Forum Admin

Re: complimentjes

Bericht door Sander » do 28 jun, 2018 16:40

:thumbup2:

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » do 28 jun, 2018 19:24

gudmundje schreef:
do 28 jun, 2018 15:58
ben het stillaan gewoon dat de 9-5ng complimenten krijgt, meestal in de zin van "toch jammer dat ze die niet meer maken"... maar vandaag zei iemand "man dat is toch een bloedmooie auto !"

Hij reed zelf met een gloednieuwe Volvo S90 :lol:
Hij valt dan kennelijk op konten!

Die S90 vind ik mooi tot de kont, maar die achterlichten...
Terwijl die witte 9-5 van jou de lekkerste kont ter wereld heeft (kan zo in Saab en vrouwen!)

Overigens vind ik de V90 nog lelijker (van achteren dan, de rest is prachtig)

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 28 jun, 2018 20:31

en terecht. De NG 9-5 is zooo knap ontworpen... het is clean en het is tijdloos. En als je er bij staat dan klopt alles qua proportionering en lijnenspel

Man man... wat als er een baby NG 9-5 was gelanceerd als 9-3. Zelfde design maar kortere overhang achter, kortere wielbasis en ietsje smaller en lager. Dat was een knaller geweest. Sedan, estate, cabrio en een hatchback (waren ze met de 9-5 ook van plan)

Met alle respect naar Castriota maar zijn 9-3 variant had dat niet... te veel bmw, te veel scherpe vouwen, te veel welvingen en veel te weinig Saab. Muller had Simon Padian weer moeten aantrekken.

Ergo... ben blij dat ik ook weer een NG 9-5 heb aangeschaft

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » do 28 jun, 2018 20:45

@Style&Co: Inderdaad, Simon Padian vond ik ook een uitstekende ontwerper:

Afbeelding

Afbeelding

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » do 28 jun, 2018 21:02

Er is gewoon geen alternatief.
Hij blijft ook tijdloos omdat er geen nieuwe meer gemaakt worden en een facelift er nooit is geweest.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 28 jun, 2018 22:13

volgens mij zit Simon Padian tegenwoordig bij Geely... ergo bij Volvo. Andere designtaal maar Volvo doet het goed vind ik

PS als hij nu bij Mercedes of Jaguar LandRover had gezeten had ik het ook geloofd... hun tegenwoordige design bevalt me wel en heeft veel weg van het Saab design dna van de laaste 10 saab jaren.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 28 jun, 2018 22:16

Spatje schreef:
do 28 jun, 2018 21:02
lekker toch? Eenmaal een NG9-5 en je bent klaar... geen nieuwe modellen waarover we moeten twijfelen/dubben/inruilen/afschrijven. En als in 2025/2030 het verplicht wordt om op waterstof te rijden (want electrisch is ook maar een tussenoplossing) dan bergen we onze NG op in de schuur. Als een iconisch artefact uit de fossil gestookte autos van de 20e en begin 21e eeuw. En pakken we af en toe een stoel en kijken we een half uur lang naar de NG95, gewoon omdat het mooi is

met deze gedachte kan ik prima leven

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 29 jun, 2018 0:30

Voordat heel Nederland elektrisch rijd mogen we nog wel eventjes rap 12 kerncentrales bij gaan bouwen! :-P+

Dat electrisch rijden sprookje is verzonnen door linkse boomknuffellaars die hoog nodig hun roze bril af moeten gaan zetten en verder kijken dan hun neus lang is.

Dabutcha76
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Dabutcha76 » vr 29 jun, 2018 8:29

Ze zijn ook gewoon verdacht mooi :)

Als ik ooit nog eens de loterij win, ga ik voor een NG estate.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 29 jun, 2018 8:43

Style&Co schreef:
do 28 jun, 2018 22:16
Spatje schreef:
do 28 jun, 2018 21:02
lekker toch? Eenmaal een NG9-5 en je bent klaar... geen nieuwe modellen waarover we moeten twijfelen/dubben/inruilen/afschrijven. En als in 2025/2030 het verplicht wordt om op waterstof te rijden (want electrisch is ook maar een tussenoplossing) dan bergen we onze NG op in de schuur. Als een iconisch artefact uit de fossil gestookte autos van de 20e en begin 21e eeuw. En pakken we af en toe een stoel en kijken we een half uur lang naar de NG95, gewoon omdat het mooi is

met deze gedachte kan ik prima leven
Helemaal mee eens! Ik hoop alleen wel dat de huidige eigenaars van mijn configuratie niet dezelfde gedachtegang hebben, want anders kan ik deze nooit overnemen. :lol:

Plaats reactie