Vorige week mijn brakke oude handgeschakelde Saab Cabrio 900 2.0 uit 1995 ingeruild voor een nieuwer model SAAB 9-3 cabrio; 2.0 Turbo, automaat uit 2013. Wat een verschil, heel luxe en lui autorijden, echt genieten!
Mijn vraag is op de display zie ik het benzineverbruik per 100 km, in mijn oude Saab was dat vrij stabiel steeds iets van 9.8l/100 km,
De nieuwe begon op 11.8, ik heb er nu 2 keer van Amsterdam naar Utrecht gereden en terug en ik zie de km zakken, stand is nu 10.4 km/100 l
Mijn vraag is het normaal dat dat zakt?
En is dit een normaal verbruik voor deze auto?
groetjes!
Benzine verbruik
-
werli
- Donateur (2x)

Re: Benzine verbruik
heey
je zal nooit de km zien zakken eerder bijtellen
het verbruik bij lui rijden lijkt me nog behoorlijk
utrecht >a'dam tussen 7u en 7uva A2 is max 100 km per uur na 19 uur mag je harder
als je de auto krijgt met 11,.. als verbruik dan heeft die auto een ritje nodig over lagere afstand
wis al die info eens en kijk/tel uit wat je werkelijke verbruik is en of dat overeenstemt met de display
2013 dat is 1 van de laatste
in TX versie wel de mooiste
mvg werner
je zal nooit de km zien zakken eerder bijtellen
het verbruik bij lui rijden lijkt me nog behoorlijk
utrecht >a'dam tussen 7u en 7uva A2 is max 100 km per uur na 19 uur mag je harder
als je de auto krijgt met 11,.. als verbruik dan heeft die auto een ritje nodig over lagere afstand
wis al die info eens en kijk/tel uit wat je werkelijke verbruik is en of dat overeenstemt met de display
2013 dat is 1 van de laatste
in TX versie wel de mooiste
mvg werner
-
raspaardje
- Donateur

11.8 liter per 100 km en dan al binnen een week de boel naar 10.4 l/100km rijden.
Dat betekent dat de die eerste waarde over weinig gereden km gemeten is. Ander kan die waarde nooit zo snel zakken naar 10.4.
Oftewel, wat werli zegt, gewoon resetten en kijken wat je zelf haalt met jouw rijstijl/rijpatroon.
Gefeliciteerd met je aankoop!
Dat betekent dat de die eerste waarde over weinig gereden km gemeten is. Ander kan die waarde nooit zo snel zakken naar 10.4.
Oftewel, wat werli zegt, gewoon resetten en kijken wat je zelf haalt met jouw rijstijl/rijpatroon.
Gefeliciteerd met je aankoop!
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
aftanken, dagteller op nul en rijden tot je weer moet tanken en dan kijken met hoeveel liter je hoever bent gekomen.
sinds een aantal weken rijd ik een Volvo V60 1.6 (150pk) en die is volgens de boco even zuinig als de Renault Scenic TCe (1.2L 115pk) die ik ervoor had: 1:14,3. of dat in de praktijk ook zo is (aan de hand van bovenstaand tankgedrag), moet ik nog even bekijken.
sinds een aantal weken rijd ik een Volvo V60 1.6 (150pk) en die is volgens de boco even zuinig als de Renault Scenic TCe (1.2L 115pk) die ik ervoor had: 1:14,3. of dat in de praktijk ook zo is (aan de hand van bovenstaand tankgedrag), moet ik nog even bekijken.