LED verlichting.

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
jaap noord
Geregistreerd lid

Re: LED verlichting.

Bericht door jaap noord » wo 17 mei, 2017 7:32

De led die ik hopelijk binnenkort krijg, heeft net als de halogeen maar 2 leds op dezelfde plek waar bij H4 ook de spiraal zit, inclusief reflector. Dus in principe is de lamp inwendig net zo opgebouwd als een h4 lamp.

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » za 24 jun, 2017 11:23

Ze zijn er dus wel!
Een Nederlandse "verbetering" van de led lamp. Te verkrijgen in H4, H7 etc.
Kijk maar even op Google: Hilox. Heb contact gehad met de eigenaar. Zijn leds staan op dezelfde hoogte en spiegel als normale halogeen lampen. Geen (extra) strooilicht of verblind licht.

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » za 24 jun, 2017 11:44

Ik ben weleens benieuwd naar een direct vergelijk tussen halogeen, led en xenon in dezelfde behuizing.
Die Hilox spullen zien er goed uit. Ik dacht alleen dat die niet geleverd konden worden in wit licht (4300K)?

Maar toch... Iedere 'normale' autolamp geeft wat strooilicht. Als je de intensiteit van het licht vergroot, vergroot je toch ook de intensiteit van het strooilicht? :roll:

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » za 24 jun, 2017 16:26

jaap noord schreef:Ze zijn er dus wel!
Een Nederlandse "verbetering" van de led lamp. Te verkrijgen in H4, H7 etc.
Kijk maar even op Google: Hilox. Heb contact gehad met de eigenaar. Zijn leds staan op dezelfde hoogte en spiegel als normale halogeen lampen. Geen (extra) strooilicht of verblind licht.
En toch mag het niet op de openbare weg:

https://hilox.eu/eu-voorschrift" onclick="window.open(this.href);return false;

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » za 24 jun, 2017 18:45

Te hard rijden mag ook niet ; lieve mensen die meer aandacht hebben onder het rijden voor hun gebakken ei-foon, mag ook niet. Maar ik ga ze wel proberen. :o

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » za 24 jun, 2017 19:25

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! :)

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » za 24 jun, 2017 19:45

Zal het resultaat hier posten. Mocht de veiligheid voor mij en mijn medeweggebruikers in het gedrang komen, gaan ze er meteen weer uit. Wil ze ook in de garage laten zien en testen. Moet denk ik wel van die rubberen ronde afdek kappen zoeken denk ik ivm de inbouwlengte. Wordt vervolgd.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 24 jun, 2017 22:22

De prijzen zijn in ieder geval absurd hoog. :shock: De techniek tussen lamp en 12V met CAN-bus is niet bijster veel ingewikkelder als van een LED-lamp die met 230V gevoed wordt. Gaat echt helemaal nergens over ...

En dan 40% korting met een code in de BANNER bovenaan :blue_eek_laugh:

Fredje65
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Fredje65 » ma 26 jun, 2017 10:47

Dit alles lezende en gruwel van "Halfords"-Saabs, besef ik me dat ik eigenlijk nooit met groot licht rijd.... Terwijl de lampen in mijn 9.5 uit 2004 niet super veel licht genereren. Maar in het midden van het land staan meer lantaarnpalen, denk ik...

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » ma 26 jun, 2017 16:26

Denk het ook. De verlichting van de rooie is prima in orde, maar die van de caab............... vroeger hadden ze lampen van kaarsen, nou deze is niet veel beter.

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » ma 26 jun, 2017 16:47

Als je 900's in de basis identiek zijn (900NG?) dan zou ik eerst zorgen dat je de basis op orde hebt (glazen en reflectors) voordat je aan fellere lampen begint...

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » ma 26 jun, 2017 19:14

Vorig jaar zijn de units compleet vervangen, maar in ons beetje bosrijke omgeving, vind ik het licht aanbod niet je van het. Btw in de rooie zitten ook andere/fellere lampen. Iets van Osram geloof ik. In verhouding ook kneiterduur, want de levensduur is ook veel korter.

Plaats reactie