Allerlei algemene Saab onderwerpen.
-
Fredje65
- Donateur (5x)

Bericht
door Fredje65 » vr 24 mar, 2017 9:00
Haha, geen excuus nodig, hoor!
Succes met het ontwerpen en verkopen van de bordjes!
Heb geen baby, wel een boxerpup. Bøxer in het Zweeds?
PMLotgering schreef:Beste Fredje,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb altijd geleerd dat meer dan 80 procent van de communicatieve boodschap non-verbaal is, dus een tekstueel grappig bedoelde opmerking is dan natuurlijk zo over het hoofd gezien. Mijn welgemeende excuses hiervoor.
Ik hoor graag van je hoeveel bordjes je wenst, zodat ik ze naar je kan opsturen. Een PB sturen mag natuurlijk ook.
Fijne avond!
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Bericht
door Steve-O » vr 24 mar, 2017 11:26
Het Zweeds kent geen " Ø ", alleen " å, ä, ö " maar helaas voor jou is het in het Zweeds ook gewoon "boxer". Anders was het wel geinig geweest.
Maar ... de neus van een boxer wordt met hetzelfde woord als de neuzen van de oude SAABs 92, 93 en vroege 96's :
trubbnos
https://sv.wikipedia.org/wiki/Boxer
-
Fredje65
- Donateur (5x)

Bericht
door Fredje65 » vr 24 mar, 2017 14:50
Kijk, weer wat geleerd!
Met al die goede Scandinavische series op Netflix ga je die talen toch door elkaar halen...
Leuke reactie, Steve-O!
Steve-O schreef:Het Zweeds kent geen " Ø ", alleen " å, ä, ö " maar helaas voor jou is het in het Zweeds ook gewoon "boxer". Anders was het wel geinig geweest.
Maar ... de neus van een boxer wordt met hetzelfde woord als de neuzen van de oude SAABs 92, 93 en vroege 96's :
trubbnos
https://sv.wikipedia.org/wiki/Boxer
-
postma
- Donateur (5x)

Bericht
door postma » vr 24 mar, 2017 16:06
Met al die goede Scandinavische series op Netflix ga je die talen toch door elkaar halen...
Noem er eens wat, The bridge heb ik al gezien, zeer goede serie trouwens.
-
Joren
- Geregistreerd lid
Bericht
door Joren » vr 24 mar, 2017 17:07
bob_z schreef:Okay, dit is m'n kans want ik vraag me altijd af wat de bedoeling is van zulke bordjes.
Tonen ze je trots dat je vader/moeder bent?
Probeer je bumperklevers iets duidelijk te maken?
...?
...?
Ik heb ook een sticker met baby-on-board op mijn auto. Voor mij is de reden dat hulpverleners na een ongeluk meteen zien dat er een jong kind in de auto zit.
Bumperklevers kleven toch wel en elke ouder is trots op zijn/haar kind.
-
Fredje65
- Donateur (5x)

Bericht
door Fredje65 » vr 24 mar, 2017 17:39
The Cliff, The Team, The Killing, Mammon bijvoorbeeld.
postma schreef:Met al die goede Scandinavische series op Netflix ga je die talen toch door elkaar halen...
Noem er eens wat, The bridge heb ik al gezien, zeer goede serie trouwens.
-
Fredje65
- Donateur (5x)

Bericht
door Fredje65 » vr 24 mar, 2017 17:41
Ja, die kijken eerst op de achterruit... Denk dat een kinderstoeltje beter zichtbaar is.
Joren schreef:bob_z schreef:Okay, dit is m'n kans want ik vraag me altijd af wat de bedoeling is van zulke bordjes.
...?
...?
Ik heb ook een sticker met baby-on-board op mijn auto. Voor mij is de reden dat hulpverleners na een ongeluk meteen zien dat er een jong kind in de auto zit.
-
Edward9-5
- Geregistreerd lid
Bericht
door Edward9-5 » vr 24 mar, 2017 18:44
bob_z schreef:Okay, dit is m'n kans want ik vraag me altijd af wat de bedoeling is van zulke bordjes.
...?
...?
Ik heb die -vaak enorme- stickers / bordjes ook nooit begrepen (nog niet, trouwens....) maar als je er blij van wordt: gewoon doen, zou ik zeggen!!
En dan is zo'n Zweedse variant wel weer toepasselijk of zoiets.
-
Joren
- Geregistreerd lid
Bericht
door Joren » za 25 mar, 2017 18:24
Fredje65 schreef:Ja, die kijken eerst op de achterruit... Denk dat een kinderstoeltje beter zichtbaar is.
Joren schreef:bob_z schreef:Okay, dit is m'n kans want ik vraag me altijd af wat de bedoeling is van zulke bordjes.
...?
...?
Doorgaans komen de hulpverleners op snelwegen en n-wegen van de achterkant/zelfde rij-richting aangereden.
En ik heb geblindeerde ramen achter, dus die stikker zien ze eerder dan de maxi-cosi.
Maar ieder zijn eigen reden voor zo'n stikker.
-
PMLotgering
- Donateur (3x)

Bericht
door PMLotgering » do 30 mar, 2017 9:13
Tot nu toe een offerte gehad voor 10 stuks. Gaat 20 euro per stuk kosten, dus die sla ik maar af. Nog niet makkelijk om een geschikte drukkerij te vinden die op dit soort materiaal drukt (Flexibel pvc denk ik). Als iemand suggesties heeft?
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Bericht
door Steve-O » do 30 mar, 2017 9:30
Dat is voor zo'n kleine oplage helemaal niet zo duur hoor! Je hebt alleen 10 mensen nodig die allemaal hetzelfde model willen voor die prijs. Wat geeft je uit aan de rest van de babyuitzet? Dan is € 20,- toch peanuts?
-
PMLotgering
- Donateur (3x)

Bericht
door PMLotgering » do 30 mar, 2017 9:36
Hahaha heb je wel gelijk in, maar ik heb best wat ervaring met drukwerk en dit lijkt mij toch wat aan de hoge kant, helemaal omdat zij uitgaan van 400gr papier, beide zijden soft gelamineerd. Ik zal e.e.a is optellen (plus zuignapjes en verzendkosten) en zal dan bij inkoopacties een post plaatsen.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Bericht
door Steve-O » do 30 mar, 2017 10:00
Eh, op papier

Dan zal het ook wel geen 2-kleuren
druk zijn, maar kleuren
print.
Probeer het eens hier:
http://www.oosterveldkunststoffen.nl/
Vraag naar Erik Oosterveld. Hij werkte vroeger bij Kombiform (bestaat inmiddels niet meer), maar die leverden tegen schappelijke prijzen kleine oplages in 1-kleurendruk helder acryl, welke werd gebogen en van hetzelfde materiaal zijkantjes werd voorzien voor slechts 15 Hollandsche Florijnen. Nu hebben de Euro en de stijgende olieprijzen het prijsniveau wellicht wat opgedreven, maar misschien dat hij voor een scherp tarief een proefbatch aan wil maken en een offerte voor een inkoopactie kan geven.

Je zou dan voor 1-kleurendruk (zwart-op-geel) kunnen gaan en het bordje universeler kunnen maken door "baby on board" te vervangen door het meer universele "KIDS" of "KIDS !". Minder is meer ... dat onboard is overbodig. Persoonlijk zou ik zelfs de hele tekst weghalen. De knuffelrondingen zeggen het ook al