Vakantie reis naar Portugal/ Algarve,

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Smaragd1
Geregistreerd lid

Vakantie reis naar Portugal/ Algarve,

Bericht door Smaragd1 » ma 06 mar, 2017 20:18

Ik heb het plan om dit jaar naar de Algarve te rijden met mijn Saab cabrio.
Gezien de lange reis, zou het een prettige gedachte zijn om, igv pech, te weten waar eventueel service verwacht kan worden.
Dus in Belgie, Frankrijk, Spanje en in Portugal.
Bij een niet reparabele situatie heb ik een reparierings verzekering bij de KNAC.

Wie kan mij verder helpen?

Groeten Axel

M.Mulder
Geregistreerd lid

Re: Vakantie reis naar Portugal/ Algarve,

Bericht door M.Mulder » ma 06 mar, 2017 22:30

Dag Axel.

Dat gaat een mooie reis worden. :O:

Uit voorzorg je Cabrio even voor de reis vakantie-klaar laten nakijken. (Kap-scharnierpunten schoonspuiten met perslucht (spuitbus ACTION) en even smeren.)

Zijn er zwakke punten bij jouw type Saab, dan hiervoor extra aandacht. (b.v. startmotor en/of dynamo etc misschien meenemen)

Toch verwacht ik bij jouw auto geen verassingen.

Ik ga deze zomer met m'n Saab 900 classic precies de andere kant op (Noorwegen) Daar kennen ze dit merk auto waarschijnlijk beter.

Voor die tijd laat ik de auto een kleine beurt (met controle op de "zwakke" punten) bij Saab Haaima Barneveld uitvoeren.

Hoe dan ook. Een beetje avontuur moet er zijn. Niet weten waar je terechtkomt (overnachten) en altijd weer afwachten hoe je weer (met of zonder Saab) weer thuis komt. (10 jaar geleden dit op de motor gedaan)

Zorg evt. voor vervangend vervoer (A.N.W.B.? / verzekering?) en er kan je niks gebeuren.

Alvast veel "voorpret" met de voorbereidingen.

Groeten,

Menno

Frans47
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Frans47 » di 07 mar, 2017 0:56

Alle Saab service centra van noord tot zuid Europa
http://turbo-service-center.com/haendlerverzeichnis/" onclick="window.open(this.href);return false;
En natuurlijk die tip van Menno om voor vertrek (op tijd) even bij Haaima langs te gaan...

groet,
Frans
(Dorpsgenoot... :D )

Smaragd1
Geregistreerd lid

Bericht door Smaragd1 » di 07 mar, 2017 19:11

Fantastische hulp, bedankt!
Goede reis naar Noorwegen!

Jean-Marie
Geregistreerd lid

Bericht door Jean-Marie » wo 08 mar, 2017 19:26

@ Frans47 bedankt voor die adressen, deze hoop ik zullen niet nodig zijn!
Mijn echtgenote, onze Saab 9.3 TiD en ik zelf gaan wij voor 3 maanden naar Spanje om daar een beetje te cruisen en te genieten van een wel verdiend pensionering.
Alvast beide een heel goede de reis :O:

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » za 11 mar, 2017 15:41

Veel plezier

Ik vind t tegenwoordig buitengewoon gezellig om op die lange ritten mensen via BlaBlacar mee te nemen. Je komt boeiende mensen tegen, ze betalen er ook nog wat voor en 't is heel gezellig (vorig jaar naar Lissabon en terug had ik o.m. een Argentijnse arts, een baskische student aan de filmacademie (lange gesprekken over paul Verhoeven), twee Russinnen die Spaans doceerden en veel vroegen over Nederland en ons koningshuis) en nog zo wat mensen in de auto). Het is veilig en vertrouwd, want je moet je inschrijven en wordt gecontroleerd

Plaats reactie