saab vakantietips zweden

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Japanese Power
Geregistreerd lid

Re: saab vakantietips zweden

Bericht door Japanese Power » zo 15 jan, 2017 16:16

Kopenhagen is prima aan te rijden. Geen Ferry of wat dan ook voor nodig. Hou wel rekening met een tolbrug onderweg. Maar Puttgarden - Rødby is geen wereldreis en Is heel betaalbaar en is een leuke onderbreking van de trip. Onze kids vinden het altijd heerlijk zo'n onderbreking in de reis. Maar van Kopenhagen met de boot omhoog zal ook nog een aardige duit kosten. Je kunt natuurlijk ook in 2 dagen naar Karlstad rijden en daar de rondreis beginnen.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » zo 15 jan, 2017 16:19

Nachtje Kopenhagen met vrouw, puberdochter en vriendin van puberdochter leek me ook niet onaardig

1600GT
Donateur
Donateur

Bericht door 1600GT » zo 15 jan, 2017 16:44

Hey Collega,

Toen wij naar Zweden gereden zijn, hebben we overwogen om de ferry te nemen in Kiel.
Achteraf hebben we beslist om via Kopenhagen en de 2 bruggen te rijden. Dit kwam veel voordeliger uit dan met de ferry en was voor ons sneller.
En je geniet van de ervaring om over de brug te kunnen rijden. Beide bruggen samen kosten wel ongeveer €100 enkele rit.
Maar de ferry is nog duurder en neemt veel meer tijd in beslag. Ik dacht een volledige nacht 8)
Maar je bent natuurlijk wel uitgerust als je aankomt.

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » zo 15 jan, 2017 18:04

Båstnäs is wel aan te raden!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Enorm mooi en gaaf om te beleven. Zo maar even wat fotos van mijn en christiaans bezoek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 15 jan, 2017 22:51

collega schreef:Misschien een beetje off topic, maar ik vrees dat we dit jaar voor het eerst naar Zweden gaan (vrees, want voor mij begint het leven pas bij 25 graden :D )
Wel een mooie gelegenheid om de violette Saab te showen.

Mijn vrouw en dochter willen waarschijnlijk deze reishttps://www.dejongintra.nl/vakantie/ron ... eden/?auto.

Ik had me nooit gerealiseerd dat je nog steeds een ferry nodig had om er te komen. Wat is het handigste? de reisorganisatie wil me Kiel Göteborg aansmeren met een overnachting op de boot, maar dat lijkt een stinkend dure hobby (€ 1.200 retour)
Ik zou liever naar Kopenhagen rijden, maar ik zag dat er ook dan een ferry in zit (vanaf Puttgarden), al is dat maar drie kwartier.

Of kan je tegenwoordig het hele stuk over vast land en bruggen nemen
Zweden zonder boot per bruggen kan ook, wel 110km om en iets van € 70,-- de 2, boot Puttgarden Rodby is best kostbaar als je geen voordeel ticket hebt (heb je die moet je echt exact op tijd zijn!!) reken voor de boot op € 100,-- (plus € 45,-- voor de öresundsbro)

Japanese Power
Geregistreerd lid

Bericht door Japanese Power » zo 15 jan, 2017 23:21

Het zogenaamde voordeelticket is een wassen neus, de stress die je hebt om op tijd te komen weegt niet op tegen het beetje voordeel wat je krijgt.
Ik heb nu 3 x gebruik gemaakt van de veerdienst Puttgarden - Rodby vice versa en nog nooit langer dan 1 boot moeten wachten.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 15 jan, 2017 23:23

Japanese Power schreef:Het zogenaamde voordeelticket is een wassen neus, de stress die je hebt om op tijd te komen weegt niet op tegen het beetje voordeel wat je krijgt.
Ik heb nu 3 x gebruik gemaakt van de veerdienst Puttgarden - Rodby vice versa en nog nooit langer dan 1 boot moeten wachten.
klopt, ik pak altijd het reguliere ticket, heb je een voordeel ticket en ben je te laat moet je alsnog het reguliere ticket kopen

Frans47
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Frans47 » wo 18 jan, 2017 14:26

Deze website is nagelnieuw en wellicht interessant voor minder ervaren 'zwedengangers';
https://visitsweden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 18 jan, 2017 19:29

1600GT schreef: En je geniet van de ervaring om over de brug te kunnen rijden. Beide bruggen samen kosten wel ongeveer €100 enkele rit.
Maar de ferry is nog duurder en neemt veel meer tijd in beslag. Ik dacht een volledige nacht 8) .
Wat hierboven gezegd wordt over Puttgarden - Rodby overstek: ik vind Scandlines langzamerhand Scandal duur.
Het is in asfalt kilometers wel korter, de frequentie is hoog, en de duur is maar 45 minuten (dit wordt t.z.t. een vaste oeververbinding)

Je kan bij deze rederij (Scandlines) wel een combinatie van deze oversteek met de Kopenhagen-Malmo brug kopen. Of de Helsingor-Helsingborg oversteek (20 minuten).
Die als je goed oplet, meer dan 40 euro per richting kost.

Daarnaast is er nog de oversteek Fredrikshaven (noord DK) naar Gothenburg, van Stena Line, net als de oversteek vanaf Kiel. Maar wel veel korter.
Ook zijn er diverse andere oversteken van de noord-Duitse en Poolse kust naar Zuid-Zweden / Denemarken. Variërend in lengte en kostprijs.

Toeristische tips: ik heb nog geen berenpark (Orsa) genoemd gezien. Als kind veel in de mijn in Falun geweest, altijd leuk.
Er is in tussen Bengtsfors en Årjäng een voormalige spoorlijn waar je op kan fietsen. Leuke activiteit in de zomer als het lekker weer is.

Plaats reactie