Waardevastheid cq afschrijving 9-3 SS '03

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Waardevastheid cq afschrijving 9-3 SS '03

Bericht door blue city » za 08 okt, 2016 19:59

:D

Misschien al wel een beetje bekend. Afgelopen week heb ik mijn trouwe Steelgrey SS ingeruild op een Chili Red Caab. Waar ik me eigenlijk een beetje over verbaasd heb is de minimale afschrijving die ik heb gehad in 4 jaar. 4 jaar geleden heb ik de SS gekocht voor een bedrag wat eigenlijk aan de lage (3K) kant zat. In die 4 jaar heb ik de auto meer dan goed onderhouden (soms ziekelijk) en wat goodies ingebouwd. oa een ander stuur, ander interieur, andere velgen en alu accenten. De auto heeft nu op inruil slechts dik 500E afgeschreven in precies 4 jaar. Dit vind ik persoonlijk niks. Het gaat om een SS Lineair uit 2003.
Conclusie: Saab rijden is niet zo duur als velen denken, mits goed onderhoud blijft hij zijn waarde behouden met een minimale afschrijving.

:O:

Ruud 9.3
Donateur
Donateur

Re: Waardevastheid cq afschrijving 9-3 SS '03

Bericht door Ruud 9.3 » za 08 okt, 2016 20:17

Ik heb altijd het idee dat de inruilwaarde niet zoveel zegt over de waarde van de auto, omdat bij de inruilwaarde ook een stuk korting op de vraagprijs is verwerkt. Pas wanneer je weet wat de nieuw aan te schaffen auto kost zonder inruil kun je de waarde bepalen.

Maar toch gefeliciteerd. De SS en SE blijken inderdaad wel hun waarde houden.

a3426rage
Geregistreerd lid

Re: Waardevastheid cq afschrijving 9-3 SS '03

Bericht door a3426rage » za 08 okt, 2016 20:23

Ik sluit me aan bij Ruud.

Tevens; het inbouwen van goodies cq het aanschaffen daarvan verhoogt eigenlijk de koopkosten.

Plaats reactie