Waarde Viggen 9-3OG
-
bert777
- Geregistreerd lid
Waarde Viggen 9-3OG
Wat is een 9-3OG Viggen in nette staat met circa 130000km waard?
Bestaat de Viggen als coupé en 5deurs?
Zou het een goede belegging zijn?
Bestaat de Viggen als coupé en 5deurs?
Zou het een goede belegging zijn?
-
werli
- Donateur (2x)

Re: Waarde Viggen 9-3OG
heey
voor een juiste prijs dien je een taxatie te laten doen, hier getallen uit de lucht grijpen is klare onzin (zonder iets te zien )
en idd zelf als coupé en 5 deur (coupé is aantrekkelijker )
een belegging kan het zijn mits : in perfecte staat, geen roest , leder perfect
en 130dkm is in mijn oogpunt een kans hebber op BS
is de beurs een belegging ? voor sommige wel voor andere een teleur moment, zelfde relaas bij de viggen
mvg werner
voor een juiste prijs dien je een taxatie te laten doen, hier getallen uit de lucht grijpen is klare onzin (zonder iets te zien )
en idd zelf als coupé en 5 deur (coupé is aantrekkelijker )
een belegging kan het zijn mits : in perfecte staat, geen roest , leder perfect
en 130dkm is in mijn oogpunt een kans hebber op BS
is de beurs een belegging ? voor sommige wel voor andere een teleur moment, zelfde relaas bij de viggen
mvg werner
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik denk dat we in het algemeen wel kunnen stellen dat een auto in de basis een slechte belegging is. Maar ik denk dat een goede originele Viggen wel een auto is waar je erg veel plezier van kunt hebben zonder er heel erg op af te schrijven. Daarmee kan het bijv een goedkoop te rijden tweede/derde auto zijn. Veilig en droog stallen, selectief gebruiken, goed bijhouden, en je kunt in ieder geval een groot deel van je geld er weer uit halen bij verkoop denk ik.
-
klaasj
- Donateur (8x)

En waarempel. Er zijn ook viggen cabrio's. En als je wilt beleggen of geld verdienen adviseer ik je de huizenmarkt of gewoond hard werken.
-
bert777
- Geregistreerd lid
Bij veel auto’s hebben bepaalde auto’s toch veel opgebracht.
Normale jaren 80 en begin 90 zijn de laatste jaren verdrievoudigd in waarde en de snellere modellen nog veel meer.
BMW 3serie 6cil
Toyota Celica
Mercedes 190 6cil
Alfa GTV V6
Audi A4 V6
Opel Calibra V6
Golf Vr6
VW Corado
Porsche Boxter
Renault 25
Ford Couger V6
Mondeo V6
En binnenkort ook de Peugeot 406 coupé 6cil.
Had ik 8jaar geleden hier maar een loods mee vol gezet.
De Viggen schat ik toch hoger in.
Ze beginnen nu zeldzaam en byzonder te worden.
Normale jaren 80 en begin 90 zijn de laatste jaren verdrievoudigd in waarde en de snellere modellen nog veel meer.
BMW 3serie 6cil
Toyota Celica
Mercedes 190 6cil
Alfa GTV V6
Audi A4 V6
Opel Calibra V6
Golf Vr6
VW Corado
Porsche Boxter
Renault 25
Ford Couger V6
Mondeo V6
En binnenkort ook de Peugeot 406 coupé 6cil.
Had ik 8jaar geleden hier maar een loods mee vol gezet.
De Viggen schat ik toch hoger in.
Ze beginnen nu zeldzaam en byzonder te worden.
-
MVE
- Geregistreerd lid
Als er gevraagd word in welke carrosserievormen een ruim online besproken model is geleverd, met in dezelfde post de vraag of het een goede investering is… Dan is het eigenlijk al gedoemd te mislukken.
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Bert, geen idee wie jou in een dronken bui deze onzin verkocht heeft maar als je schrijft "in de laatste jaren" dan houdt dat meestal in "een periode niet meer dan 5 jaar". No way dat "normale jaren 80 en begin 90" modellen in de laatste 5 jaar drie keer zoveel waard zijn geworden. Dan hadden een hoop forrummers hier al afscheid genomen van hun auto'sbert777 schreef: ↑do 04 jul, 2024 22:34Normale jaren 80 en begin 90 zijn de laatste jaren verdrievoudigd in waarde en de snellere modellen nog veel meer.
beleggen in een index, zoals de AEX, is vele malen verstandiger qua risico en opbrengst dan investeren in doorsnee modellen. En bij exoten, die snel in prijs stijgen, zit ook een veel hoger risicoprofiel (dan beleggen in een de AEX)
-
bert777
- Geregistreerd lid
Tja was maar een vraag.MVE schreef: ↑do 04 jul, 2024 23:37Als er gevraagd word in welke carrosserievormen een ruim online besproken model is geleverd, met in dezelfde post de vraag of heteen goede investering is… Dan is het eigenlijk al gedoemd te mislukken.
Ik heb nergens aangegeven die plannen te hebben.
Aannames
-
Lafrance1
- Geregistreerd lid
Zonder goed onderbouwd taxatie rapport is de waarde van een 20 jaar oude auto nul
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
Helemaal mee eens. Vandaag mijn Caab 1992 laten taxeren en zoals altijd, meten is weten.Lafrance1 schreef:Zonder goed onderbouwd taxatie rapport is de waarde van een 20 jaar oude auto nul

-
bert777
- Geregistreerd lid
Lafrance1 schreef: ↑vr 05 jul, 2024 2:01Zonder goed onderbouwd taxatie rapport is de waarde van een 20 jaar oude auto nul
Zijn wel flink zeldzaam.
https://youtu.be/Tov06k7AtpA?si=MRaI9Lwo5c6TU-tS
-
klaasj
- Donateur (8x)

Ik heb in ieder geval gezien dat er op dit moment 4 viggens in de verkoop staan. Openbaar of in stilte. De gemiddelde prijzen tussen de 12.500 en 15.000. En ze gaan niet als warme broodjes over de toonbank maar liggen stil te gisten. Dat zegt iets over de waarde. De taxatiewaarde die veel hoger ligt, o.a. die van mij, is een mooie richtlijn voor de cascoverzekering maar zegt mij verder niet zo veel. Er zijn hier een paar leden die de afgelopen jaren hun collectie hebben verrijkt of verminderd en die zijn zeker marktdeskundig m.b.t. de verzamelingsinvestering.
-
Super72
- Geregistreerd lid
Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp dit soort topics nooit. Google 'Saab Viggen' (echt, alleen maar die twee woorden!) en je krijgt alle antwoorden op een presenteerblaadje aangereikt, met foto's en kleurvarianten en alles.bert777 schreef: ↑do 04 jul, 2024 20:17Bestaat de Viggen als coupé en 5deurs?
Maar goed, dan komt er gelukkig nog deze informatieve zin:
en dat brengt alles weer in evenwicht.bert777 schreef: ↑vr 05 jul, 2024 8:57Zijn wel flink zeldzaam.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ik vraag me altijd af waar zulke wijsheid vandaan komt. Als een verzekering moet uitkeren gaan ze op zoek naar de dagwaarde. Dat doen ze door op internet te kijken naar het aanbod en er staan geen viggens te koop voor nul euro…Lafrance1 schreef: ↑vr 05 jul, 2024 2:01Zonder goed onderbouwd taxatie rapport is de waarde van een 20 jaar oude auto nul
-
J.vandermeulen
- Donateur

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... tning-blue
Sommigen zelfs onder de 12K. Maar de staat weet ik niet.
Sommigen zelfs onder de 12K. Maar de staat weet ik niet.