Arne's Viggen - Vooral rijden

Gebruikersavatar
Vincent9-3
Donateur
Donateur
Berichten: 310
Lid geworden op: zo 16 jun, 2019 23:53
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Arne's Viggen - Aan de slag

Bericht door Vincent9-3 » wo 12 mei, 2021 2:07

DV 9-3 schreef:Dat betekent Audio Saab 3. Heb je mazzel mee, want dat klinkt èrg fijn als 't in orde is!
Kan ik zeker bevestigen. Vorige van mij had dat niet maar deze wel. Samen met SaabAUX, een bedrijf die een goede kwaliteit Bluetooth receivers maakt die geluid afspeelt op een van de CD poorten op de originele radio (geluid komt er echt goed uit. Beter dan op m’n ouders hun C klasse W205 via de Bluetooth)

Echt genieten
Saab 9-3 cabriolet 2.0T SE benzine en LPG, ~250 pk (B205 blok) op LPG uit 2001 (Stage 2 DionHPT&BlackTop)

Gebruikersavatar
ghulst
Geregistreerd lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Re: Arne's Viggen - Aan de slag

Bericht door ghulst » wo 12 mei, 2021 7:45

Helaas is poedercoaten wel sterker, maar ook aanmerkelijk goedkoper Evo. Hirsch heeft me niet verteld hoeveel lagen ze er op zetten, maar ze gaven wel aan, dat door de legering met magnesium, er 'bijwerkingen' kunnen zijn bij poedercoaten en dat zij dus aanraden om te spuiten.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure

Gebruikersavatar
MVE
Geregistreerd lid
Berichten: 583
Lid geworden op: di 07 feb, 2017 0:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Arne's Viggen - Aan de slag

Bericht door MVE » wo 12 mei, 2021 7:57

Hirsch adviseert ook om niet op LPG te rijden. Om maar te zeggen dat ze altijd heel erg aan de veilige kant adviseren.

Ik zou het wel aandurven... Als het écht zo’n gevaar met zich meebrengt zou het hier geen discussie zijn, maar een hele korte mededeling met tal aan voorbeelden.

Het verhaal dat Hirsch velgen “snel barsten” hoor ik vaak, maar ik ken veel mensen die erop rondrijden en heb nog niet een eerstehands verhaal over barstende velgen gehoord.
Viggen velgen zouden als ik de verhalen moet geloven ook krom gaan bij een verkeerd ingeschatte drempel...
@Saab Surplus
9-3OG Coupé Turbo LPG
9-3SC Aero TTID
9-3SC Aero V6 LPG (EX)
900i Coupé 8v (EX)

Gebruikersavatar
ghulst
Geregistreerd lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Arne's Viggen - Aan de slag

Bericht door ghulst » wo 12 mei, 2021 19:18

Afbeelding

Vanmiddag de Viggen weer opgehaald bij Tema. Het is nog niet gelukt om het hele lijstje af te werken, maar het grootste deel is voor elkaar. :) Veel kleine dingetjes, zoals ontbrekende blanco knoppen, nieuwe gasveren voor de achterklep en zo. Daarnaast liepen de ramen niet helemaal perfect en bij het openmaken bleken de geleiders versleten. Dat is inmiddels allemaal aangepakt en alles doet het weer keurig. Daarnaast zijn de remmen even nagekeken en die zijn nog prima. Dat scheelt weer. Mod6 blijkt deze Viggen ook al te hebben.

Afbeelding

Het display van de airco deed niets meer, dus daar was ook wat werk nodig. Gelijk ook de airco bijgevuld, want dat bleek ook nodig.

Afbeelding

De trekhaak kan er ook weer onder. Ga ik hem gebruiken? Dat weet ik eigenlijk niet. Als ik met spullen sleep, dan pak ik de bus. Als we op vakantie gaan, dan gaan er vier fietsen mee in de bus, dus is de Viggen dan ook niet het handigste. Maar wat er op zit, moet natuurlijk wel werken, dus de trekhaak werkt weer.

Afbeelding

En de stoel is ook voorzien van een nieuw stukje leer. Niet de beste foto, maar het ziet er best netjes uit. Nu het hele interieur nog eens goed behandelen. Ik zit te dubben of ik iets moet bestellen dat ook direct bijkleurt (verft), of alleen schoonmaken en invetten. Her en der zitten wel wat kleine beschadigingen. Iemand suggesties?

Afbeelding

Vanavond nog even de Saabaux er in gezet. Dat was eigenlijk een redelijk eenvoudig klusje. Nou ja, als je handen hebt die in de rare gaatje kunnen om de stekker van de aansterker los te trekken. Ik heb daar nog een hoop voor los moeten halen, maar het is uiteindelijk gelukt. Met de nieuwe speakers er in, klinkt dat echt wel lekker hoor. Tevreden met deze aanschaf.

Al met al weer een productief dagje. Tijd om maar eens te kijken naar een stage 1. ;)
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure

Gebruikersavatar
caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 1644
Lid geworden op: wo 15 jun, 2016 15:07
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Arne's Viggen - Aan de slag

Bericht door caspar » wo 12 mei, 2021 19:29

Mooie auto. Ga je veel plezier van hebben.

Mbt coaten. Heb denk ik 6 Hirsch setjes gecoat, uit verschillende series(17 carline tot 18 inch laatste serie ) nooit een probleem gehad. De kwetsbaarheid mbt stoepjes is iets waar ik me eerder zorgen over zou maken.

Gebruikersavatar
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 5550
Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Arne's Viggen - Aan de slag

Bericht door evo » wo 12 mei, 2021 23:17

ghulst schreef:
wo 12 mei, 2021 7:45
Helaas is poedercoaten wel sterker, maar ook aanmerkelijk goedkoper Evo. Hirsch heeft me niet verteld hoeveel lagen ze er op zetten, maar ze gaven wel aan, dat door de legering met magnesium, er 'bijwerkingen' kunnen zijn bij poedercoaten en dat zij dus aanraden om te spuiten.
Hmmm.... wat het kost en wat er gerekend wordt hoeft niet persee in lijn te liggen :mrgreen:

Maar als de spuiter er 10 lagen op spuit... tja, dan wordt het al gauw een dure grap, kan ik me voorstellen. Daarentegen, als je je gecoate velgen ook nog van 3 lagen blanke lak gaat voorzien... mja... :lol:

Maar, ik heb fantastisch mooie gepspoten als ook gepoedercoate velgen gezien, dus.... kies de optie die je het meest ziet zitten. En daarbij... als je met 200 voorbij komt zetten ziet niemand het verschil :O:
SAAB 9-3 Aero Cabrio MY01 AUT Black (B204/B205X Hybrid, STGX, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-5 Aero Estate MY03 AUT Black (B235X, STG5, BioPower - Blacktop-Tuning)
SAAB 9-3 SE - he is no more
SAAB 9000 CDE - she is no more

Uw SAAB professioneel getuned? Informeer via PB of email!

Gebruikersavatar
ghulst
Geregistreerd lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Re: Arne's Viggen - Aan de slag

Bericht door ghulst » za 15 mei, 2021 18:05

Vandaag het leer gereinigd en in een verzorgingsmiddel gezet van Protech. Het helpt al wel wat, maar ik denk dat ik misschien toch eens op zoek ga naar dat color lock verhaal waar ik hier al eens eerder wat over gelezen heb. Geen foto's geschoten, want ik heb het meeste gedaan terwijl ik ook zelf binnen in de auto zat, omdat het regende... ;)
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure

Gebruikersavatar
ghulst
Geregistreerd lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Re: Arne's Viggen - Aan de slag

Bericht door ghulst » ma 17 mei, 2021 21:01

Afbeelding

Vanavond scheen de zon even, dus heb ik de kap open gedaan en een rondje door Zuid-Beveland gedaan met mijn vader. Hij is een fervent andere-Zweed-rijder, die altijd met een schuin oog naar Saab gekeken heeft. Hij had een keer bijna zijn toenmalige V40 ingeruild op een drie-deurs 9-3 van dit model. Hij heeft de Viggen een week geleden 4km gereden toen zijn XC60 een lekke band had, maar dat telt natuurlijk niet. Dus heb ik hem vanavond opgehaald voor een rondje. Het was gezellig. ;)

(Oh, en het vervangen van de speakers heeft echt een heel lekker audiosysteem opgeleverd. :bluethumb: )
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure

Gebruikersavatar
Vincent9-3
Donateur
Donateur
Berichten: 310
Lid geworden op: zo 16 jun, 2019 23:53
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Arne's Viggen - Aan de slag

Bericht door Vincent9-3 » ma 17 mei, 2021 21:32

ghulst schreef:Afbeelding

Vanavond scheen de zon even, dus heb ik de kap open gedaan en een rondje door Zuid-Beveland gedaan met mijn vader. Hij is een fervent andere-Zweed-rijder, die altijd met een schuin oog naar Saab gekeken heeft. Hij had een keer bijna zijn toenmalige V40 ingeruild op een drie-deurs 9-3 van dit model. Hij heeft de Viggen een week geleden 4km gereden toen zijn XC60 een lekke band had, maar dat telt natuurlijk niet. Dus heb ik hem vanavond opgehaald voor een rondje. Het was gezellig. ;)

(Oh, en het vervangen van de speakers heeft echt een heel lekker audiosysteem opgeleverd. :bluethumb: )
Haha, dit verhaal ken ik. Liet hem een rondje in 20 graden zon rijden met dak open. Die vriend kocht 2 weken later dezelfde generatie en blok Caab (stage 1 B204) destijds. Misschien koopt jouw vriend er ook wel één!
Saab 9-3 cabriolet 2.0T SE benzine en LPG, ~250 pk (B205 blok) op LPG uit 2001 (Stage 2 DionHPT&BlackTop)

Gebruikersavatar
ghulst
Geregistreerd lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Re: Arne's Viggen - Aan de slag

Bericht door ghulst » ma 17 mei, 2021 22:56

LOL, nee, dit was mijn vader en die gaat er zeker geen auto bij kopen. ;)
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure

Gebruikersavatar
ghulst
Geregistreerd lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Re: Arne's Viggen - Aan de slag

Bericht door ghulst » do 20 mei, 2021 23:09

Afbeelding

Op bezoek geweest bij de taxateur. Ik ben benieuwd wat er uitkomt. Verder eigenlijk weinig op aan te merken, dus dat scheelt. ;)

En nog lekker een rondje zonder dak gedaan. Het dak is omhoog op de foto, omdat hij dat ook wilde zien. Maar topless naar binnen en weer topless naar buiten. ;)
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure

Gebruikersavatar
ghulst
Geregistreerd lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Re: Arne's Viggen - Aan de slag

Bericht door ghulst » vr 21 mei, 2021 21:06

Ik begreep deze week, dat de Viggen met drie kleuren interieur is geleverd. Zwart/oranje, zwart/blauw en zwart/grijs. Waarbij er vast specifiekere namen voor die kleuren zijn.

Afbeelding

Maar dit is mijn stoel en die lijkt toch echt zwart/zwart. Hoe zit dat? Weet iemand dat?
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 5787
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Arne's Viggen - Aan de slag

Bericht door Orphy » vr 21 mei, 2021 21:09

Ja, als je heel goed kijkt is het „zwarte“ van de middenbaan op het zitvlak en de rugleuning iets lichter van kleur en heeft een reliëfje.
In principe spreken we van zwart oranje, zwart blauw en zwart zwart. Jij hebt dus gewoon zwart zwart.
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
1996 9000 Aero
2006 Saab 9-2 X (Nou ja Saab....) stage nul
2002 Honda x11

Oh ja, en een R-klasse als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

Gebruikersavatar
ghulst
Geregistreerd lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
Regio: NL - Provincie Zeeland
Contacteer:

Re: Arne's Viggen - Aan de slag

Bericht door ghulst » vr 21 mei, 2021 21:18

Ja, dat reliefje zag ik ook wel, maar dat kleurverschil is wel heel miniem.
DV 9-3 schreef:
do 06 mei, 2021 17:37
Afbeelding
Ik had alleen het idee dat het op de stoelen van de gele Viggen van DV 9-3 een duidelijker kleurverschil is...
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 2626
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Arne's Viggen - Aan de slag

Bericht door klaasj » vr 21 mei, 2021 21:47

Maar die heeft volgens mij ook splinternieuwe bekleding. Daar zul je het minieme verschil nog zien.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Plaats reactie