Vorige maand zag ik een verdwaalde advertentie van een Viggen die te koop stond in België. Beetje vage advertentie en de foto’s waren ook niet echt om direct warm van te worden.
Heb er toch een mailtje aan gewaagd omdat hij aantrekkelijk geprijsd was maar geen reactie gekregen.
Het leven ging verder, de auto stond al een paar weken te koop en mijn gedachte was of dat hij of allang verkocht was of dat het niet zoveel kon zijn.
Op AutoScout gebeurt het immers regelmatig dat auto’s na de verkoop niet verwijderd worden.
Nadat de advertentie nogmaals bij mij onder de aandacht werd gebracht toch nog maar weer een mailtje eraan gewaagd en warempel, een reactie!
Auto was er nog, maar er moest wel wat aan gebeuren. De wagen stond al sinds 2012 stil en de koppeling zat muurvast. Testrit was dus niet mogelijk...
Van deze informatie werd ik ook niet direct enthousiast, van stilstaan word geen auto beter dus mijn vermoeden was dat niet alleen de koppeling aandacht behoefde. Dit, in combinatie met mijn zeer beperkte technische vaardigheden.... mwah.
En toch bleef het ding in mn achterhoofd spoken, wat als... zou het misschien dan toch.... en vooral, moet ik niet voor de zekerheid even gaan kijken.
Uiteindelijk mijn Belgische vrienden gebeld met de vraag of hij wilde gaan kijken aangezien de auto daar niet ver uit de buurt stond. (zeker in vergelijk met Groningen
De een was er niet (want natuurlijk aan het eten) maar zijn rechterhand was wel te porren voor een bezichtiging. Verhaal gedaan aan hem die net als ik op voorhand niet laaiend enthousiast was.
Eigenlijk wilde ik gewoon bevestigd hebben dat het een wrak was zodat ik weer kon gaan slapen.
De beste man erheen om te kijken, moest zijn eigen accu gebruiken om de auto te starten en belde me met de volgende onverwachte conclusie; kopen! Hele mooie basis, boven verwachting allemaal.
Oei, hier had ik natuurlijk niet op gerekend.... maar wie A zegt raakt toch zn geld kwijt dus na enig onderhandelen was ik ineens totaal onverwacht de eigenaar van een lightning blue Viggen coupe!
Twee dagen later hebben ze de wagen opgehaald en zijn ermee aan de slag gegaan. Zoals verwacht zat er wel wat meer werk aan dan alleen de koppeling maar uiteindelijk werd de viggen afgelopen dinsdag persoonlijk bij mij afgeleverd, wat een service!
Ze hebben echt perfect werk geleverd, alles wat gedaan moest worden is gedaan en meer. (Toppers)
Dinsdagavond gelijk een afspraak gemaakt voor de RDW keuring want daar zouden lange wachttijden zijn. En dus kon ik woensdagmiddag om 13:30 pas terecht
Vanwege andere verplichtingen kon ik pas vrijdagavond de bpm aangifte doen maar dat was werkelijk binnen 2 minuten gepiept dus ik hoop het kenteken maandag of dinsdag binnen te hebben aangezien er €0 rest bpm op zit. Plaatjes laten maken, apk erop en we kunnen de weg op.
De auto,
Betreft een 2000 Viggen in lightning blue mèt origineel schuifdak!
Kilometer stand is ongeveer 208.000 en komt van de tweede eigenaar. Die heeft hem sinds 2006 in bezit gehad en het een en ander aan goodies erop gezet.
Onder andere een Abbott 3” volledige RVS uitlaatsysteem, een kevlar koppeling en een sper.
Zelf had ik nog nieuwe billsteins en eibach veren liggen die er ook gelijk onder gekomen zijn, evenals een 6 poots brace. Steering brace en dikke arb zaten er ook al op.
De DO88 intercooler is er al, die moet er alleen nog op.
Paar foto’s, let niet op de velgen, auto kreeg ik op de winterhoepels en de originele viggen velgen moeten opgeknapt worden. Maar waarschijnlijk zoek ik er een mooie set 18” bij.

Onderweg naar De werkplaats

Eerst maar eens goed wassen

Carter ook gelijk gedaan natuurlijk

Het moment van levering, kompleet met Belgische koffiekoeken!

Blij mee!

Bij de RDW, toch maar even voor de veiligheid ander setje velgen er snel onder gezet.