Mijn Viggen is een Lightning Blue Coupe zonder schuifdak uit 7/1999 met kenteken 23-PTB-9. Deze auto is origineel in Duitsland geleverd en (voor zo ver ik weet) met de eerste eigenaar meegekomen naar Nederland. Dit was in 2011.
Ik heb de Viggen in 2017 gekocht bij Auto Leitner in Alkmaar met toen 182.000km op de teller. Inmiddels staat de teller op 197.000.
Mijn doel is de Viggen uiterlijk volkomen standaard te houden. Alle verbeteringen zijn onderhuids. Vorig jaar oktober is de auto getaxeerd op €16.000.
Onderhuids is het volgende gedaan:
Originele gegroefde remschijven voor terug gezet, PU rubbers in de voorwiel ophanging. Maptune steering house brace, Maptune stage 1. Bilstein B6 op de originele veren. Michelin PS4 rondom. Inderdaad wat hard, maar wel bijzonder strak (voor een Saab).
Black sludge controle was negatief. Mod 6 zat er al op. Top.
Saabaux bluetooth streamer en JBL GTO speakers met speaker demping matten op de AS3 gezet. De oude speakers waren verdroogd en gescheurd. De bluetooth heeft een ingebouwde versterker. Dat klinkt prima.
De nieuwe OEM stoelhoezen van Orio (black/blue) zijn binnen en laat ik binnenkort plaatsen en het schuim van de stoelen opvullen.
Tijdens de antiroest behandeling vorig jaar kwamen we er achter dat de achter veerschotels en de balk er onder flink (door)geroest waren. Gelukkig dat we het gevonden hebben (onder de zwarte verf) en direct hebben kunnen oplossen. Alle skirts, bumpers, binnenwielkasten enz zijn er af geweest en alles gecontroleerd en toen behandeld met Mike Sanders klassiekervet antiroest.
Op het moment is de Viggen mijn dagelijkse auto en ik geniet elke dag met volle teugen.
En dan de kofferruimte, wat een lol. Twee golftassen en twee karretjes gaan er met gemak in en dan is er nog ruimte over.
Ik kijk uit naar de volgende post waar iemand zijn of haar Viggen wil introduceren.
Groet,
Niek