pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door Orphy » vr 10 mei, 2024 16:08

Ja maar ik kan je er geen foto van sturen want die heb ik hier niet liggen. Heb snel even een foto van m’n eigen viggen genomen

Flyplan37
Geregistreerd lid

Re: pensioen, corona, viggen kopen, optimaliseren, en wat nu de viggen van klaas.

Bericht door Flyplan37 » vr 10 mei, 2024 16:09

[]

Dank Ronald!
Reden: Onnodige quote

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » vr 10 mei, 2024 18:36

'Aanrechtblad motief' noem ik 'n Viggen Facia altijd. Vond 't eigenlijk altijd maar niks in 't begin maar, zoals met wel meer Saab vormgeving, ben 't inmiddels toch echt mooi gaan vinden... :lol:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 10 mei, 2024 21:57

Sapphire schreef:
vr 10 mei, 2024 12:02
Titanium look dashboard zat (naar mijn weten alleen) in de 9-3 Sports Edition, een uitloopmodel van de 9-3 cabrio. Kom je niet vaak tegen.

Afbeelding
En de Design Edition van MY01. Ben nog steeds blij met de facia van de onze, die met name in het donker de auto veel frisser maakt.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » vr 10 mei, 2024 22:31

klaasj schreef:Een extra coating geeft dat je de auto iets eenvoudiger schoon kunt houden.
Ik heb de Viggen direct van een Opticoat Pro+ coating laten voorzien toen ik hem had. Het scheelt wel echt behoorlijk. Het is nog lang niet zo goed als de coatings op nieuwe auto’s, maar dat schijnt toch wel de basis van de lak te zijn. Een kennis van mij heeft een nieuwe Porsche Targa en bij elk buitje regent die eigenlijk gewoon schoon. Dat lukt bij mijn Viggen niet. ;)
DV 9-3 schreef:'Aanrechtblad motief' noem ik 'n Viggen Facia altijd. Vond 't eigenlijk altijd maar niks in 't begin maar, zoals met wel meer Saab vormgeving, ben 't inmiddels toch echt mooi gaan vinden... :lol:
Ja, hier hetzelfde. Ik had eerst de carbon versie in de Viggen van Klaas gezien, dus dat vond ik in eerste instantie wel leuker. Maar goed, dat zit niet standaard in de Viggen. Dat was even wennen, maar het is toch wel leuk en anders. ;)

sterkstromer
Donateur
Donateur

Bericht door sterkstromer » za 11 mei, 2024 9:28

Henk-Jan schreef:
vr 10 mei, 2024 21:57
En de Design Edition van MY01. Ben nog steeds blij met de facia van de onze, die met name in het donker de auto veel frisser maakt.
Ja die moet ik nog een keer zien te vinden voor bij m'n design edition interieur...

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » do 19 sep, 2024 14:50

Er is de afgelopen maanden weer stevig onderhoud gepleegd en ik heb het lijstje maar even weer aangevuld. Op de to wisch lijst voor volgende maand staat de bekleding van de voorstoelen.
Het lijstje van de afgelopen jaren is weer toe aan een upgrade. De Maptune veren die ik 3 jaar geleden liet plaatsen waren toch zwak aan het worden en zorgden voor minder comfort dan gewenst was. Ouderdom komt met gebreken. Daarom heeft mijn vaste monteur uit het mooie Oosten de nodige verbeteringen gedaan. Onderaan de lijst zijn ze zichtbaar. De kilometer stand is nu bijna 270000 en dat betekend dat ik inmiddels 40000 kilometers in bezit ben van deze auto en de onderstaande verbeteringen in die tijd heb gedaan.
Wat is er de afgelopen 40000 km en 4 jaar vernieuwd
overzicht staat op de laatste pagina

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » do 19 sep, 2024 18:12

Waar heb je die nieuwe SID2 en nieuwe climacontrole unit vandaan? deze zijn al enkele jaren niet meer nieuw te verkrijgen, of zijn het gereviseerde exemplaren? , dan zijn het uiteraard geen nieuwe onderdelen, maar gerepareerde en niet nieuw.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » do 19 sep, 2024 18:19

Super belangrijk 😂

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » do 19 sep, 2024 19:55

jansen schreef:
do 19 sep, 2024 18:12
Waar heb je die nieuwe SID2 en nieuwe climacontrole unit vandaan? deze zijn al enkele jaren niet meer nieuw te verkrijgen, of zijn het gereviseerde exemplaren? , dan zijn het uiteraard geen nieuwe onderdelen, maar gerepareerde en niet nieuw.
oh ja sorry. laten reviseren in Arnhem

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » wo 23 okt, 2024 12:41

De laatste 2 maanden toch wel veel gedaan. Je kunt het lezen in bovenstaand bericht wat de laatste verbeteringen zijn. Hoogtepunten natuurlijk de 3 inch downpipe gecombineerd met een map tune 3 inch sportuitlaat, De voorstoelen opnieuw laten bekleden. Het leer moet nog nabehandeld worden om met de glans bij het hergebruikte viggenlogo te komen. Een zeer fraai nieuw bekleed stuurwiel. En als kers op de taart een prachtige set Hirsch velgen. En om het af te maken een verse apk. De viggen gaat nu de garagebox in voor overwintering. Oh ja en Dion heeft vorige week de tuning afgemaakt. Het gaat nu als 2 brandweerauto's. Wat een geweld dat ik niet gebruik maar wel fijn vindt om het te hebben.
Tjaaaaa het blijft een verslavende hobby.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » wo 23 okt, 2024 18:21

17 inch Hirsch?

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » wo 23 okt, 2024 19:54

17 inch op aanraden van een ervaren viggenrijder

droptop
Geregistreerd lid

Bericht door droptop » ma 23 dec, 2024 8:48

oef die stoelen zijn mooi geworden Klaas.

Zijn de hoezen nog gewoon te krijgen?

Gr. Erwin

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » ma 23 dec, 2024 9:09

die heb ik bij topmaster in huizen 'arnhem' laten maken. arthour

Plaats reactie