viggen motor
-
rene
- Geregistreerd lid
Re: viggen motor
Volgens mij wordt voor jou de operatie te ingewikkeld en kan je beter en goedkoper een andere auto kopen.
Je zit idd met TWICE en je hoofdinstrument en zo zullen er diverse andere dingen zijn waar je tegen aan loopt.
Rene.
Je zit idd met TWICE en je hoofdinstrument en zo zullen er diverse andere dingen zijn waar je tegen aan loopt.
Rene.
-
Marc
- Lid van verdienste
Hoe bedoel je Rene?rene schreef:Volgens mij wordt voor jou de operatie te ingewikkeld en kan je beter en goedkoper een andere auto kopen.
Rene.
Trionic 5 en trionic 7 motorblokken zijn onderling verwisselbaar, problemen met de MIU en de Twice ga je dan ook niet hebben, daar het trionic 7 motormanagementsysteem blijft behouden.
Het enige wat je moet hebben is aangepaste software, maar die heeft maptun liggen.
-
SirKwietje
- Geregistreerd lid
Moet ik de motorblok van een 9000 aero nemen? Mijn bedoeling is eigenlijk een 2,3 motor erin en gasinstallatie eruit. De 2,3 geeft toch iets meer koppel op laag toerental en ik zou toch graag tot 280pk gaan, verder moet niet want anders komen er toch problemen met de versnellingsbak 
-
Marc
- Lid van verdienste
Elke 9000 2.3 turbo vanaf 94 is goed. Het enige voordeel dat de manuele aero motor heeft, is dat deze is uitgerust met de TD04 turbo, de andere hebben een Garrett T25.
In Schelle staat er nog eentje met nog geen 120 000km, al is die redelijk aan de prijs.
In Schelle staat er nog eentje met nog geen 120 000km, al is die redelijk aan de prijs.
-
rene
- Geregistreerd lid
Als je niet weet wat black sludge inhoudt, met alle respect, waar begin je dan met het vervangen van een motor.
Enige technische inzicht is wel van belang.
Niets ten nadele van SirKwietje of jou Marky.
Greetz, René.
Enige technische inzicht is wel van belang.
Niets ten nadele van SirKwietje of jou Marky.
Greetz, René.
-
Marc
- Lid van verdienste
Gaat dat niet wat ver? Er staat nergens dat ie de motor zelf gaat vervangen en wat is er mis met informatie vragen?
En uiteindelijk is een motor vervangen enkel een kwestie van wat schroefjes los en vast te draaien...
En uiteindelijk is een motor vervangen enkel een kwestie van wat schroefjes los en vast te draaien...
-
SirKwietje
- Geregistreerd lid
Dank je Marc
Een mens is nooit te oud om bij te leren en aangezien ik toch nog redelijk jong ben heb ik nog een zee van tijd
Een mens is nooit te oud om bij te leren en aangezien ik toch nog redelijk jong ben heb ik nog een zee van tijd
-
SirKwietje
- Geregistreerd lid
Moet de motor geen revisie ondergaan aangezien hij toch uit de auto is. En als hij goed onderhouden wordt zal hij mij toch nog 200dkm verder brengen?
-
MXL
- Geregistreerd lid
Een motor die nog goed is zal je niet zomaar reviseren, de kosten van een volledige revisie kunnen behoorlijk oplopen.SirKwietje schreef:Moet de motor geen revisie ondergaan aangezien hij toch uit de auto is. En als hij goed onderhouden wordt zal hij mij toch nog 200dkm verder brengen?
Ik zou overigens wel even de distributie (2x) vervangen en een nieuwe koppeling monteren. Dit zijn zaken die je even makkelijk doet met de motor eruit, maar erg veel tijd kosten als de motor er weer eenmaal inhangt.
-
SirKwietje
- Geregistreerd lid
Het is dus geen probleem om de 9000 motor op de versnellindsbak van een 9-3 te monteren. De koppeling moet toch vervangen worden want die wil soms toch eens doorslippen.